نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۴

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: قدرت نمایی بهمن فرمان آرا

در این مطلب به مرور و بررسی فروش فیلم‌ها در این هفته می‌پردازیم و نگاهی به عملکرد تازه‌اکران‌ها خواهیم داشت.

در گزارش فروش هفته قبل از فرم ثابت سینمای ایران در اکران صحبت کردیم. این هفته اما با اکران چند فیلم جدید، پنج فیلم اول جدول دچار تغییراتی شدند. در این هفته شاهد حضور دو فیلم تازه‌اکران در بین پنج فیلم پرفروش هفته بودیم که در ادامه متن و در بررسی جدول به آن‌ها خواهیم پرداخت. یادآوری می‌شود که در این هفته در برخی از سینما‌ها به جای فیلم، مسابقه فوتبال ایران و مراکش به نمایش درآمد؛ مسابقه فوتبالی که درآمدی چهارصد میلیون تومانی به‌همراه داشت. البته تاکنون مشخص نشده است که چه مقداری از این مبلغ به فیلم‌سازان خواهد رسید. با این حساب بازی تیم ملی از نظر فروش در رتبه سوم پرفروش‌های این هفته قرار می‌گیرد.

تیم ملی

در رتبه اول این هفته مانند چند هفته گذشته فیلم تگزاس، ساخته مسعود اطیابی حضور دارد. ساخته مسعود اطیابی با نمایش در ۱۳۸ سالن، ششصد و سی و هشت میلیون تومان فروخت و به درآمد کلی ده میلیارد و صد میلیون تومان رسید. همانطور که احتمالا می‌دانید تگزاس یک کمدی عامه پسند است و حضورش در رتبه اول فروش هفتگی سینمای ایران امری طبیعی است. رتبه دوم در اختیار خجالت نکش، ساخته رضا مقصودی است. خجالت نکش در هفتمین هفته اکران در صد و بیست و یک سالن به نمایش درآمد که حاصل این نمایش چهارصد و پنجاه میلیون تومان بود. خجالت نکش که در میان فیلم‌های نیمه بالای جدول نزدیک‌ترین فیلم به تگزاس محسوب می‌شود، مجموع درآمدش معادل با سه میلیارد و چهل میلیون تومان است.

فیلم دلم می خواد

در رده سوم اما موفق‌ترین تازه‌اکران این هفته قرار دارد؛ «دلم می‌خواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا در اولین هفته اکران و با نمایش در هفتاد سالن به درآمد قابل توجه سیصد و هشتاد و دو میلیون تومان رسید. این فیلم در مجموع تا پایان روز سه‌شنبه، ۲۹ خرداد به درآمد سیصد و هشتاد و پنج میلیون تومان رسیده است. فیلم بهمن فرمان آرا با حضور بازیگرانی مانند رضا کیانیان، محمدرضا گلزار و مهناز افشار یکی از شانس‌های فروش بالا در گیشه محسوب می‌شود. باید دید جدیدترین ساخته فرمان آرا در هفته‌ی آینده و افزایش احتمالی سالن‌های نمایش چه عملکردی ثبت خواهد کرد.

دشمن زن

در رده چهارم یک تازه‌اکران دیگر حضور دارد. فیلم دشمن زن، ساخته کریم امینی در اولین هفته اکرانش در یک‌صد سالن به نمایش درآمد. این فیلم درآمد هفتگی سیصد و بیست و هفت میلیون و درآمد کل سیصد و بیست و هشت میلیون تومانی را به نام خود ثبت کرد. دشمن زن با حضور یکی از بازیگران پول‌ساز این روزهای سینمای ایران یعنی سام درخشانی و حضور یکی دیگر از بازیگران نام‌آشنای این روزها یعنی بهاره کیان افشار، می‌تواند به یکی دیگر از آن کمدی‌های عامه پسندی تبدیل شود که فروش بسیار بالایی را تجربه می‌کنند. رده پنجم این هفته در اختیار چهار راه استانبول به کارگردانی مصطفی کیایی است. این فیلم در این هفته با نمایش در هشتاد و هشت سالن به فروش دویست میلیون تومان رسید. این مبلغ فروش کلی فیلم را به دو میلیارد و ششصد میلیون تومان می‌رساند. چهار راه استانبول که با بودجه ۳ میلیارد تومانی ساخته شده است، تا اینجای کار یک شکست تجاری محسوب می‌شود.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهدرآمد هفتگی (تومان)
۱تگزاس۹۶۳۸,۹۴۱,۰۰۰
۲خجالت نکش
۷۴۴۹,۰۵۱,۰۰۰
۳دلم می‌خواد۱۳۸۲,۹۸۴,۰۰۰
۴دشمن زن۱۳۲۷,۶۹۱,۰۰۰
۵چهار راه استانبول۷۲۰۳,۱۷۴,۰۰۰
۶عصبانی نیستم!۷۹۲,۰۶۷,۰۰۰
۷فیلشاه۱۴۸۷,۷۸۳,۰۰۰
۸خوک۷۶۴,۳۴۶,۰۰۰
۹در وجه حامل۱۴۳,۹۷۳,۰۰۰
۱۰لاتاری۱۴۴۱,۰۲۷,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده