// چهار شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۸

ناشر Red Dead Redemption 2 از بازی های تک نفره حمایت کرد

استراوس زلنیک در گفت‌وگوی اخیر خود به این مورد اشاره کرده است که بخش تک نفره، در واقع انگیزه انجام بخش چندنفره را در بازیکنان ایجاد می‌کند.

درنمایشگاه E3 2018 بود که استودیوهایی مثل بایوور و بتسدا که سابقه طولانی در خلق بازی‌های داستان محور و کاملا تک‌نفره داشتند، به‌سراغ بازی‌های چندنفره رفتند و یک بار دیگر این سوال مطرح شد که آیا بازی‌های تک‌نفره کمرنگ خواهند شد؟ در این میان به‌نظر می‌رسد کمپانی تیک-‌تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) که از بخش آنلاین بازی‌های خود سود زیادی به‌دست آورده است، معتقد است که بازی‌های تک‌نفره ارزش بالایی دارند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، استراوس زلنیک، مدیرعامل کمپانی تیک-تو اینتراکتیو، در جریان گفت‌وگوی خود با سایت گیمزبیت اعلام کرده است که قدردان بازی‌های تک نفره باکیفیت است که دارای داستان و شخصیت پردازی عمیقی هستند. وی همانند اشخاصی که می‌گویند بازی‌های تک‌نفره و داستان محور مرده‌اند، فکر نمی‌کند. استراوس زلنیک در این باره می‌گوید:

اگر به‌صورت تاریخی نگاه کنیم، در سرگرمی، اشخاصی هستند که به بازی‌های تک‌نفره اهمیت می‌دهند اما اشخاصی نیز وجود دارند که می‌گویند اگر بازی رایگان و در سبک بتل رویال نباشد موفق نخواهد شد. مردم زیاد این صحبت‌ها را انجام می‌دهند و اصلا گفته خود را بررسی نمی‌کنند. من این گونه فکر نمی‌کنم. بازی‌های تک‌نفره نمرده‌اند؛ حتی نزدیک به این مورد هم نشده‌اند. کمپانی‌هایی که حاضر به تلاش کردن نیستند و مستقیم به‌سراغ بخش چندنفره و جایی که بتوانند پول در بیاورند می‌روند، اصلا موفق نخواهند شد؛ اگر موفق شوند من متعجب خواهم شد.

تمامی این گفته‌ها بدین معنا نیست که زلنیک به بخش چندنفره هیچ اهمیتی نمی‌دهد. در مورد بازی Grand Theft Auto 5، وی معتقد است که راک‌استار نورث، سازنده این بازی، به‌واسطه بخش تک‌نفره و مکانیزم‌های آن اشتیاقی را در بازیکنان به‌وجود آورد که بخش چندنفره را تجربه کنند. وی در این باره می‌گوید:

من فکر می‌کنم این [تجربه بخش تک‌نفره و ایجاد انگیزه برای تجربه بخش چندنفره] موردی است که با GTA Online شاهدش بودیم. ما به طور حتم احساس می‌کنیم که شواهدی برای اینکه بازیکنان بخش تک‌نفره نمی‌خواهند، وجود ندارد؛ زیرا هنوز شاهد تجربه بازی GTA V هستیم.

با تمام این تفاسیر باید منتظر بازی Red Dead Redemption 2 نیز بمانیم و ببینیم سیاست‌های کمپانی تیک-تو اینتراکتیو تا چه اندازه می‌تواند مخاطبان را جذب بخش تک‌نفره و درادامه بخش چندنفره بازی کند. با این حال نظر شما کاربران زومجی در مورد صحبت‌های استراوس زلنیک چیست؟


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده