نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

نگاهی به آپدیت جام جهانی 2018 فیفا 18

آپدیت مخصوص جام جهانی ۲۰۱۸ بازی فیفا 18 چند روز پیش منتشر شد و در این مطلب، نگاهی به محتویات آن خواهیم داشت. 

جام جهانی یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رویداد‌های ورزشی است که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و ۳۲ تیم برتر جهان، در آن وارد رقابتی نفس‌گیر می‌شوند تا حداقل به مدت چهار سال و تا زمان برگزاری جام جهانی بعدی، لقب بهترین تیم فوتبال جهان را یدک بکشند. حال زمان زیادی تا برگزاری جام جهانی 2018 روسیه باقی نمانده است و این رویداد، ۱۲ روز دیگر با دیدار افتتاحیه بین عربستان و روسیه، رسما آغاز خواهد شد. در این بین الکترونیک آرتز هم یک آپدیت مخصوص برای بازی فیفا 18 منتشر کرده است که در آن، شاهد شبیه‌سازی جام جهانی در قالب چندین حالت بازی مختلف هستیم. به مناسبت انتشار این آپدیت کاملا رایگان، تصمیم گرفتیم تا نگاهی به محتویات آن داشته باشیم. 

آپدیت جام جهانی بازی FIFA 18 روی پلی‌استیشن 4 حجمی در حدود ۵ گیگابایت دارد و پس از دانلود و نصب آن، شاهد تغییراتی در منو بازی و اضافه شدن قسمتی مخصوص جام جهانی ۲۰۱۸ هستیم. پس از ورود به این قسمت، امکان انتخاب از بین چند حالت بازی مختلف وجود دارد که هرکدام را به صورت کوتاه معرفی خواهیم کرد. یکی از حالت‌های بازی با نام Tournament شناخته می‌شود و در واقع، شبیه‌ساز جام جهانی ۲۰۱۸ است. با ورود به این قسمت، می‌توانید یکی از ۳۲ تیم حاضر در رقابت‌ها را انتخاب کنید و سپس، کار از همان مرحله گروهی آغاز می‌شود. در این مرحله در برابر تیم‌هایی قرار می‌گیرید که در جام جهانی هم با آن‌ها هم‌گروه هستید. برای مثال در صورت انتخاب ایران، باید با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش مسابقه بدهید. 

جام جهانی 2018 فیفا 18

الکترونیک آرتز اتمسفر مربوط به جام جهانی را به شکلی عالی در بازی شبیه‌سازی کرده است

با اینکه از نظر گیم‌پلی و گرافیک همه‌چیز شبیه به نسخه معمولی فیفا 18 است،‌ اما در حالت جام جهانی، الکترونیک آرتز باز هم به بهترین شکل قدرت خودش را در به تصویر کشیدن مسابقات فوتبال به شکلی زیبا نشان می‌دهد. ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات به صورت کامل شبیه‌سازی شده‌اند و تمامی آن‌ها، جلوه بسیار زیبایی دارند. علاوه بر این، بسته به تیمی که انتخاب می‌کنید، شاهد تماشاگران متفاوتی هم خواهید بود که طراحی خوبی دارند و اتمسفر جام جهانی را به شکل مناسبی در بازی خلق می‌کنند. به این‌ها مواردی مثل مراسم پیش از شروع بازی و موارد اینچنینی را هم اضافه کنیم که به شکلی کاملا طبیعی و واقع‌گرایانه به تصویر کشیده می‌شوند و جلوه زیبایی دارند. 

الکترونیک آرتز در آپدیت جام جهانی بازی، دقت به مراتب بیش‌تری روی چهره بازیکنان داشته است و سعی کرده تا جای ممکن، چهره بازیکنان حاضر در تیم‌های ملی را نزدیک به واقعیت طراحی کند. البته این مورد در رابطه با تیم‌های مشهور‌تر بیش‌تر صدق می‌کند ولی مثلا در همین تیم ملی ایران هم چهره بازیکنانی مثل علیرضا جهان‌بخش، سردار آزمون، سامان قدوس و حتی خود کارلوس کیروش، به شکل واقعی طراحی شده است. چنین موردی در رابطه با لباس‌های هر تیم یا حتی توپ استفاده‌شده در رقابت‌ها هم صدق می‌کند و الکترونیک آرتز، مثل نسخه اصلی فیفا 18، در ارائه تصویری نزدیک به واقعیت از مسابقات جام جهانی و نحوه برگزاری آن‌ها، سنگ تمام گذاشته است که این مساله، مخصوصا با در نظر گرفتن اینکه رایگان بودن این آپدیت، قابل تحسین است. 

جام جهانی 2018 فیفا 18

اما آپدیت جام جهانی بازی، فقط به حالت تورنومنت خلاصه نمی‌شود. در صورتی که شما هم مثل من طرفدار یکی از تیم‌هایی چون ایتالیا یا هلند هستید، لازم نیست از نبودن تیم محبوب‌تان در بخش تورنومنت بازی ناراحت باشید چرا که بازی، امکان طراحی تورنومنت شخصی‌سازی‌شده را هم برای شما در قالب یک حالت دیگر فراهم کرده است که در آن، می‌توانید به جای هریک از ۳۲ تیم حاضر در رقابت‌ها، تیمی دیگر را که در مرحله مقدماتی حاضر بود ولی جواز حضور در مسابقات را به دست نیاورد، جایگزین کنید و لذت بردن جام جهانی ۲۰۱۸ با تیم‌هایی چون ایتالیا یا هلند را بچشید. در کنار این دو حالت تورنومنت، دو بخش دیگر هم برای بازی با تیم‌های معمولی در بازی تعبیه شده است که تک مسابقه آنلاین یا تورنومنت آنلاین است و در این حالت‌ها، می‌توانید با بازیکنان دیگر وارد مسابقات آنلاین شوید. 

SBC‌های موجود در بخش آلتیمیت تیم جام جهانی ۲۰۱۸، روشی خوبی برای به‌دست آوردن سکه هستند

با اینکه حالت‌های معرفی‌شده تا اینجا خود جذابیت بالایی دارند، ولی الکترونیک آرتز به این مساله هم بسنده نکرده و طرفداران بخش آلتیمیت تیم بازی را هم فراموش نکرده است. برای این منظور یک حالت آلتیمیت جام جهانی ۲۰۱۸ در منوی بازی دیده می‌شود که با ورود به آن، قادر به تجربه حالتی شبیه به آلتیمیت تیم معمولی ولی با یک سری تفاوت‌ها خواهید بود. اول اینکه بازیکنان شما در حالت آلتیمیت معمولی بازی، در آلتیمیت مخصوص جام جهانی حضور نخواهند داشت و هرچقدر هم که در آن طرف تیم خفنی داشته باشید، در قسمت جام جهانی باید کار را از ابتدا شروع کنید. بازی در ابتدا از شما می‌خواهد تا تیم محبوب‌تان برای جام جهانی را انتخاب کنید. با انتخاب تیم مورد نظر، شما با لباس‌ها و لوگوی آن تیم در مسابقات ظاهر خواهید شد. پس از آن در قالب پک، تعدادی بازیکن به شما داده می‌شود تا کارتان را در بازی آغاز کنید. البته توجه داشته باشید که انتخاب تیم موردعلاقه، تاثیر خاصی روی بازیکنانی که دریافت می‌کنید ندارد و مثلا، شخصا تیم برزیل را انتخاب کردم ولی اکثر بازیکنانم مربوط به تیم‌های اروپایی بودند. 

جام جهانی 2018 فیفا 18

امکان بازی کردن با تیم‌هایی چون هلند و ایتالیا که در جام جهانی حضور ندارند یک ویژگی مثبت برای بازی است

در بخش آلتیمیت جام جهانی، شاهد چندین حالت بازی هستیم. اولین حالت، تورنومنت است که خود به دو نوع تک‌نفره و آنلاین تقسیم می‌شود و تورنومنت آنلاین، جوایز بهتری برای شما به ارمغان می‌آورد. در این حالت با تیمی که خودتان ساخته‌اید، وارد مسابقاتی در قالب جام جهانی ۲۰۱۸ خواهید شد. به این صورت که ابتدا باید مراحل گروهی را با تیم‌هایی که به صورت تصادفی گروه‌بندی می‌شوند برگزار کنید و سعی کنید تا رسیدن به فینال و قهرمانی، مسابقات را ادامه بدهید. این روند در هر دو تورنومنت آنلاین و تک‌نفره به یک صورت است و تنها تفاوت این دو در کنار بازی کردن با هوش مصنوعی یا بازیکنان واقعی، به جوایز مربوط می‌شود که قسمت آنلاین جوایز بهتری دارد. با این حال حتی با بازی کردن قسمت تک‌نفره هم در انتهای هر مسابقه سکه و یک پک دریافت می‌کنید و با قهرمان شدن هم ۵ هزار سکه و دو پک دریافت خواهید کرد. توجه داشته باشید که درجه سختی مسابقات قسمت تک‌نفره به صورت پیش‌فرض روی حالت Legendary است که این مساله مخصوصا در اوایل که تیم ضعیفی خواهید داشت، باعث سخت شدن بیش از حد بازی می‌شود. پس در صورت تمایل، پیش از شروع بازی به قسمت تنظیمات بروید و این مورد را بنا به سلیقه خودتان تغییر دهید. 

حالت بازی بعدی در آلتیمیت جام جهانی، Draft است که طرفداران آلتیمیت تیم با آن آشنا هستند. Draft هم خود به حالت‌های آنلاین و تک‌نفره تقسیم می‌شود و روند آن به این صورت است که دیگر با تیم خودتان بازی نخواهید کرد و پس از ورود به قسمت درفت که البته باید برای آن سکه یا پوینت خرج کنید، می‌توانید بازیکنان را با توجه به گزینه‌هایی که برای هر پست ارائه می‌شوند، انتخاب کنید و تیم خود را به این شکل ببندید و سپس وارد رقابت‌های تک‌نفره یا آنلاین شوید و بسته به تعداد برد متوالی که کسب می‌کنید، برنده جوایز مختلف شوید که باز هم درفت آنلاین جوایز بهتری دارد. 

جام جهانی 2018 فیفا 18

اما به عنوان نکته پایانی، بد نیست به یک سری تفاوت‌های آلتیمیت جام جهانی با آلتیمیت معمولی هم اشاره کنیم. در قسمت آلتیمیت معمولی، شما می‌توانید در صورت داشتن سکه لازم، به قسمت فروشگاه بروید و بازیکن موردنظر خودتان را با پرداخت سکه خریداری کنید. ولی در آلتیمیت جام جهانی، دیگر خبری از خرید مستقیم بازیکن نیست و به جای آن، تنها روش به دست آوردن بازیکن باز کردن پک است. دو پک در قسمت استور با قیمت‌های ۵ هزار و ۷۵۰۰ سکه برای خرید در دسترس هستند که می‌توانید با خرید آن‌ها، شانس خود را برای به‌دست آوردن بازیکن امتحان کنید. البته با بازی کردن هم پک به دست خواهید آورد ولی در صورتی که با پرداخت سکه اقدام به خرید پک کنید، یک پک هم‌تراز هم در قسمت آلتیمیت معمولی به‌دست خواهید آورد. برای مثال اگر شما یک پک ۵ هزار سکه‌ای در قسمت جام جهانی بخرید، یک پک به ارزش ۵ هزار سکه هم در قسمت آلتیمیت معمولی به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد. 

از آنجایی که تعداد تیم‌ها در قسمت جام جهانی به مراتب کم‌تر است، شانس پک کردن بازیکنان با‌کیفیت بسیار بالا است و می‌توانید با باز کردن چند پک، خیلی زود تیم خوبی برای خودتان دست و پا کنید. تفاوت بعدی بین حالت‌های آلتیمیت معمولی و جام جهانی، به شیمی بین بازیکنان و لینک شدن آن‌ها مربوط می‌شود. از آنجایی که در اینجا خبری از تیم باشگاهی و لیگ نیست که بسته به آن‌ها بتوان بازیکنان را لینک کرد، این کار از طریق ملیت و قاره صورت می‌گیرد؛ بازیکنانی که از یک تیم ملی باشند، با یکدیگر لینک سبز پیدا می‌کنند و بازیکنانی هم که مربوط به یک قاره باشند، لینک زرد. برای مثال شما در آلتیمیت جام جهانی، می‌توانید بازیکنی از آرژانتین را با بازیکنی از برزیل به سبب قرار داشتن در یک قاره، لینک کنید. آخرین مورد در رابطه با آلتیمیت جام جهانی هم قسمت SBC است که در آن، شاهد SBC‌های مختلفی هستیم. 

جام جهانی 2018 فیفا 18

در صورتی که با SBC آشنایی نداشته باشید، باید گفت که SBC‌ها یک سری چالش هستند که در آن، باید با توجه به پیش نیاز‌های اعلام‌شده، ترکیب بچینید. به عنوان مثال، ممکن است پیش‌نیاز یک SBC، تیمی با سطح کلی بالای ۸۰، شیمی ۸۰ و تشکیل‌شده از فقط بازیکنان اروپایی باشید. حال اگر بتوانید چنین ترکیبی بچینید، جایزه مربوط به آن SBC را دریافت خواهید کرد. در آلتیمیت جام جهانی هم شاهد SBC‌های مختلفی هستیم و که مثلا با تکمیل آن، یک بازیکن Icon، بازیکنانی مربوط به یک قاره خاص یا حتی سکه دریافت خواهید کرد. این سکه را می‌توانید برای خرید پک در قسمت جام جهانی یا حتی خرید بازیکن در قسمت آلتیمیت معمولی استفاده کنید و در واقع SBC‌های آلتیمیت جام جهانی، روش خوبی برای کسب سکه هستند. 

در مجموع آپدیت جام جهانی فیفا 18، محتویات جذابی به بازی اضافه می‌کند که مخصوصا اگر از حالت‌های معمولی بازی خسته شده باشید، به عنوان یک تنوع کیفیت خوبی دارند. همین که EA به جای انتشار یک نسخه مجزا و دریافت پول اضافی برای آن، اقدام به انتشار آپدیت به صورت رایگان کرده و محتویات خوبی هم در آن قرار داده است، خود کار قابل تحسینی است. 

نظرات خود را در مورد این آپدیت با زومجی در میان بگذارید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده