نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱

اپل به دنبال ساخت اولین انیمیشن سینمایی خود است

طبق خبرهای منتشر شده، اپل در حال مذاکره با شرکت انیمیشن‌سازی کارتون سالون برای ساخت اولین انیمیشن بلند و سینمایی خود است.

شرکت اپل در حال توسعه و ساخت سریال‌ها و فیلم‌های ارجینال برای شبکه استریم و دیجیتالی خود است که شامل ساخت انیمیشن سینمایی نیز می‌شود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اپل در آستانه توافق با یک شرکت انیمیشن‌سازی بسیار موفق برای تحقق این هدف است. طبق خبری که وب‌سایت بلومبرگ منتشر کرده، اپل در حال مذاکره با شرکت انیمیشن‌سازی ایرلندی کارتون سالون (Cartoon Saloon) است که پیش از این محصولات این شرکت نامزد دریافت جایزه اسکار شده بودند. هنوز جزئیات زیادی در مورد اولین انیمیشن سینمایی اپل و تاریخ انتشار آن را نمی‌دانیم، اما در حال حاضر می‌دانیم که هنوز ساخت این انیمیشن آغاز نشده و بدین ترتیب در حالت ایده آل این انیمیشن حدود بیش از یک سال دیگر منتشر خواهد شد.

Song of the Sea

ظاهرا اپل در حال مذاکره برای دریافت حقوق انتشار چندین فیلم و انیمیشن در کشورهای مختلف از جمله آمریکا است. همچنین گفته می‌‌شود که این انیمیشن سینمایی احتمالا دارای یک نمایش کوتاه در سینماها نیز خواهد بود چرا که اپل و کارتون سالون به دنبال حضور این محصول در رقابت اسکار نیز هستند؛ اما در واقع هنوز مشخص نیست که اپل چه برنامه‌هایی برای اولین انیمیشن خود دارد و این محصول قرار است چگونه در دسترس بینندگان قرار بگیرد. علاوه بر این، اپل به دنبال ساخت فیلم یا انیمیشن‌های بیشتری نیز است که ممکن است به اولین محصول سینمایی این شرکت تبدیل شود. با این حال تاکنون شاهد هیچ واکنشی توسط اپل یا کارتون سالون نبوده‌ایم.

به طور کلی واضح است که اپل در حال حاضر با استودیوهای فیلمسازی و انیمیشن‌سازی مختلفی در حال مذاکره است؛ اما هزینه بالایی که احتمالا اپل قرار است در این محصولات انجام دهد، می‌تواند باعث توافق این شرکت با شرکت‌هایی چون کارتون سالون برای همکاری شود. شرکت کارتون سالون بیشتر برای ساخت انیمیشن‌هایی چون انیمیشن The Secret of Kells، انیمیشن Song of the Sea (ترانه دریا) و انیمیشن The Breadwinne (نان‌آور) شناخته شده است که هر سه این انیمیشن‌ها نامزد دریافت جایزه اشکار نیز شده‌اند.


منبع Toonado
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده