// یکشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱

احتمالا پلی استیشن 5 از پردازنده Zen استفاده خواهد کرد

باتوجه به اطلاعات یک منبع معرفی نشده، نسل بعدی پلی استیشن، از پردازنده Zen استفاده می‌کند.

مدتی است که زمزمه‌های نسل بعدی کنسول‌های ویدیویی به گوش می‌رسد و شایعات مختلفی در این مورد منتشر می‌شود. یکی از این شایعات، استفاده از نسل جدید پردازنده‌های کمپانی ای‌ام‌دی (AMD) روی پلی استیشن 5 بود.

حال با توجه به جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، اخیرا فورس به استناد به یک منبع خبری معتبر و معرفی نشده، اعلام کرده است که کنسول پلی استیشن 5 از پردازنده‌ Zen و پردازنده گرافیکی تکنولوژی Navi استفاده خواهد کرد. این دومین بار است که شایعه استفاده از پردازنده معماری Zen برای کنسول Playstation 5 به گوش می‌رسد. از نظر پردازنده گرافیکی، گفته شده است که تکنولوژی Navi به‌صورت اختصاصی برای PS5 طراحی می‌شود.

در زمان مدیریت راجا کودوری در بخش Radeon Technologies Group، شاهد همکاری‌هایی از سوی کمپانی AMD و سونی بودیم که خب وجود این معماری به‌صورت اختصاصی برای سونی آن چنان دور از ذهن نیست. البته طراحی Navi با همکاری سونی، قصد ندارد رقابت تنگانگی با محصولات بالا رده کمپانی Nvidia داشته باشد.

هنوز اعلام نشده است که چیپ اختصاصی Zen به صورت SoC ساخته خواهد شد یا به صورت جداگانه روی کنسول استفاده می‌شود.  با این حال کمپانی AMD تاریخچه طولانی در طراحی پردازنده‌های گرافیکی گسسته دارد که قدرت کمتری استفاده می‌کنند و در کنسول‌های نسل هشتم نیز شاهدشان بودیم. با تمام این تفاسیر باید منتظر اخبار بیشتر در مورد کنسول‌های نسل آینده بمانیم و ببینیم کمپانی‌های سازنده، چه‌ تدابیری را اندیشیده‌اند.

درانتها نظر شما کاربران زومجی در مورد نسل بعد کنسول‌های خانگی چیست؟


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده