// پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵

فروش ایکس باکس وان به ۴۰ میلیون دستگاه و پلی استیشن 4 به دو برابرش نزدیک شد

در جدیدترین آمار منتشر شده از سوی خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال، فروش کنسول پلی استیشن 4 در حدود دو برابر ایکس باکس وان بوده است.

پس از پایان کنفرانس‌های شرکت‌های بزرگ در E3 2018 و معرفی محصولاتی فوق‌العاده برای آخرین سال‌های کنسول‌های نسل هشتمی از سوی این کمپانی‌ها، انتظار می‌رود که شاهد تغییراتی در روند فروش کنسول‌ها نیز باشیم؛ به ویژه دو کنفرانس سونی و مایکروسافت که هر کدام با نمایش‌هایی خیره‌کننده از انحصاری‌های خود توانستند طرفداران را هیجان‌زده کنند و حالا باید منتظر فروش بیشتر این دو کنسول در ماه‌های آتی باشیم.

بر اساس گزارشی از سوی سارا نیدلمن، خبرنگار وال استریت ژورنال، فروش کنسول ایکس باکس وان تا یازدهم فروردین ۹۷ (پایان مارس ۲۰۱۸) به رقم ۳۹.۱ میلیون دستگاه رسیده است. این در حالی است که کنسول پلی استیشن 4 تا همین زمان، توانسته است ۷۶.۶ میلیون دستگاه فروش داشته باشد و اختلاف معناداری را با رقیب سنتی خود از لحاظ فروش ایجاد کند. نیدلمن همچنین اظهار داشت که مایکروسافت با تقویت کردن لاین‌آپ بازی‌های خود برای سال جاری و آینده قصد دارد درآمدش از کاربران فعلی خود را نیز تا حدود زیادی افزایش دهد.

با وجود اینکه مایکروسافت هیچگاه آمار رسمی و دقیقی از میزان فروش کنسول ایکس‌باکس وان منتشر نمی‌کند، اما با توجه به اینکه این گزارش در خبرگزاری‌های مطرحی چون بی‌بی‌سی و سی‌ان‌بی‌سی نیز منتشر شده است، به احتمال زیاد آمار ارائه شده قابل‌ قبول و اتکا است.

با توجه به نمایش‌هایی که در E3 2018 از سوی دو کمپانی مطرح سونی و مایکروسافت شاهد بودیم، به نظر شما آیا ایکس باکس قادر خواهد بود فاصله زیادش را با فروش کنسول سونی کاهش دهد یا اینکه نسل هشتم با برتری پلی‌استیشن 4 در عرصه فروش به پایان خواهد رسید.


منبع gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده