نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

اطلاعات جدید The Last of Us Part II در جریان پنل اختصاصی بازی در E3 2018

بامداد امروز پنل اختصاصی بازی The Last of Us Part II با حضور دو تن از اعضای استودیو ناتی‌داگ برگزار و در آن، اطلاعات بیش‌تری از بازی ارائه شد. 

پس از نمایش بازی The Last of Us Part II در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2018، اطلاعات مختلفی از آن به اشتراک گذاشته شده است. پیش از این در زومجی، یک جمع‌بندی از این اطلاعات را که اکثرا توسط نیل دراکمن ارائه شده بودند مطالعه کردید و حال، بامداد امروز هم پنل اختصاصی این بازی برگزار شده است و در آن، کرت مارگانو و آنتونی نیومن، از اعضای استودیو ناتی‌داگ، اطلاعات بیش‌تری از بازی ارائه کردند. البته برخی از این اطلاعات، تقریبا مشابه همان‌هایی هستند که نیل دراکمن هم ارائه کرده بود و به همین دلیل، دیگر آن‌ها را تکرار نخواهیم کرد و در این مطلب، فقط سراغ اطلاعات جدید ارائه‌شده در پنل اختصاصی بازی می‌رویم. 

طبق اعلام سازندگان، الی در مقایسه با جوئل، از لحاظ جسمانی شخصیت ضعیف‌تری است و این مساله را در گیم‌پلی بازی به وضوح خواهیم دید. با این حال الی، مزایایی هم در مقایسه با جوئل دارد و مثلا، از چالاکی بیش‌تری برخوردار است. به همین سبب هم سبک مبارزه وی کاملا متفاوت از جوئل خواهد بود ولی کماکان آن حس خشونت و بی‌رحمی در مبارزات را در الی هم مشاهده خواهیم کرد. همچینن مبارزات بازی، در مقایسه با نسخه اول، کاملا استراتژیک‌تر شده‌اند و به لطف سیستم ساخت و ساز بازی و همچنین سیستم جدید جاخالی دادن، می‌توانید از شیوه‌های مختلفی برای مبارزات استفاده کنید. 

The Last of Us Part II

الی از نظر قدرت جسماتی ضعیف‌تر از جوئل است و به همین دلیل، سبک مبارزه‌ای کاملا متفاوتی دارد

یکی از مسائلی که در این چند روز بحث پیرامون آن زیاد است، بیش از حد سینمایی بودن نمایش بازی در کنفرانس سونی بود و عده‌ای، اعتقاد داشتند که نمایش نهایی بازی ممکن است چنین شرایطی نداشته باشد. با این حال سازندگان بازی در پنل آن اعلام کردند که فرضا برای جاخالی دادن، انواع و اقسام انیمیشن‌ها طراحی شده است و به همین دلیل هم الی هر بار، بسته به شرایط و جهت ضربات، واکنش متفاوتی نشان می‌دهد و شاهد انیمیشن متفاوتی برای جاخالی دادن هستیم که این مورد، خود یکی از دلایلی است که حس و حال سینمایی‌تری به بازی و گیم‌پلی آن می‌دهد. 

توضیحات سازندگان The Last of Us 2 در پنل آن، بیش‌تر روی مبارزات متمرکز بود و به همین دلیل، آن‌ها کمی هم در مورد آزادی‌عمل در مبارزات توضیح دادند. بر این اساس، مبارزات بازی روند از پیش تعیین‌شده‌ای ندارند و ممکن است بسته به تصمیم‌های بازیکن، هر گیمر اتفاقات مختلفی را از حیث مبارزات تجربه کند. به عنوان مثال، ممکن است یک بازیکن از همان ابتدا با نهایت خشونت وارد عمل شود، یک بازیکن دشمن را به سبک مخفی‌کارانه از بین ببرد و حتی یک بازیکن کلا فرار و رد شدن از محیط را به ماندن و مبارزه ترجیح بدهد و بی‌خیال نبرد شود. همچنین در طول بازی، اصلا قرار نیست شاهد روندی خطی باشیم و فرضا، مرز‌هایی برای جدا کردن مواردی مثل مبارزه یا حرکت در محیط وجود داشته باشند. از این رو ممکن است وقتی که همه‌چیز خیلی آرام به نظر می‌رسد، ناگهان درگیری‌های شدیدی شکل بگیرد و به همین دلیل، بازی همیشه آن حس تنش را خواهد داشت و هرگز، احساس امنیت نخواهیم داشت. 

به عنوان آخرین نکته جدید در مورد بازی، سازندگان اشاره‌ای به سیستم ساخت و ساز غنی بازی داشتند که با استفاده از آن، می‌توان سلاح را ارتقا داد یا حتی مهمات مختلفی برای استفاده ساخت. 

به هر حال با توجه به توضیحات سازندگان و همچنین نمایش اخیر بازی، به نظر می‌رسد که ناتی‌داگ در مسیر ساخت یک بازی فوق‌العاده دیگر هم قرار دارد و حال، فقط باید منتظر ماند و دید که The Last of Us Part II، در نهایت چه زمانی منتشر خواهد شد. نظرات خود را در مورد اطلاعات جدید بازی با زومجی در میان بگذارید. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده