نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

بررسی صحنه به صحنه تریلر دوم بازی Cyberpunk 2077

در جریان نمایشگاه E3 2018، تریلری از بازی Cyberpunk 2077، اثر جدید استودیو سی‌ دی پراجکت رد منتشر شد که در این مطلب این تریلر را موشکافی می‌کنیم.

شِش سال پیش بود که استودیو خوش‌نام لهستانی سی‌ دی پراجکت اعلام کرد که در حال ساخت بازی‌ای با نام Cyberpunk 2077 است و یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۳، اولین تیزر کوتاه از این بازی را منتشر کرد که همان تیزر کوتاه اولیه، تحسین بسیاری از افراد را در پی داشت و این تیزر موفق شد جوایز بسیار زیادی را در فستیوال‌های مختلف ببرد. اما از آن سال به بعد، هیچ خبری از بازی نبود و پروسه ساخت Cyberpunk 2077 در سکوت خبری کامل پیش می‌رفت. تا اینکه این استودیو لهستانی اعلام کرد که به طور رسمی کار ساخت بازی را پس از عرضه آخرین بسته الحاقی بازی The Witcher 3 شروع کرده است. با توجه به اطلاعات کمی که از بازی منتشر شده بود، کسی نمی‌دانست که در سر اعضای این استودیو لهستانی چه می‌گذرد و همه منتظر اولین تریلر بلند بازی بودند که این اتفاق به جذاب‌ترین و بهترین شکل ممکن در انتهای کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 رخ داد.

هنگامی که فیل اسپنسر قصد خداحافظی داشت، کل صحنه کنفرانس به شکل یک صفحه کامند پرامپت در آمد و این حس را به تماشاگران القا کرد که به نوعی این کنفرانس هک شده است. از همان ابتدای تریلر، می‌شد نکات و رازهای مخفی بسیار زیادی را مشاهده کرد که در این مقاله قصد بررسی این نکات را داریم.

پیش از اینکه صحبت در رابطه با تریلر E3 2018 بازی را آغاز کنیم، لازم می‌دانیم مقداری اطلاعات در رابطه با خود بازی و تاریخچه ساخت آن با شما به اشتراک بگذاریم. بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ در حقیقت دنباله بازی‌ Cyberpunk 2020 است که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد. آن بازی، یک بازی نقش‌آفرینی قلم کاغذی (بازی‌ای که با استفاده از یک دفترچه و قلم و کاغذ انجام می‌شود) بود و نویسنده سایبرپانک ۲۰۲۰ با استودیو سی‌دی پراجکت رد برای ساخت Cyberpunk 2077 همکاری داشته است. بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ با استفاده از موتور اختصاصی استودیو CD Projekt RED با نام RedEngine4 ساخته می‌شود و دولت لهستان برای کمک به ساخت این بازی ۷ میلیون دلار به استودیو سازنده کمک کرده است. این بازی اکشن نقش‌آفرینی از زاویه دید اول شخص روایت می‌شود که این اقدام سی‌دی پراجکت به مذاق بسیاری از افراد خوش نیامده است اما پس از نمایش ۵۰ دقیقه‌ای گیم‌پلی که پشت درهای بسته برای تعدادی از رسانه‌ها انجام شد، همه این رسانه‌ها متفق‌القول به این نتیجه رسیده‌اند که تصمیم سی‌دی پراجکت برای اول شخص کردن بازی تصمیم غلطی نبوده است. گیمر در این بازی در نقش شخصیتی به نام V قرار می‌گیرد و قدرت انتخاب شخصیت و داستان او را دارد. تصمیمات گیمر در طول بازی تاثیر بسیار زیادی روی نایت سیتی (شهری که بازی در آن جریان دارد) دارد و بازی دارای چرخه شب و روز است. همچنین کلاس شخصیت اصلی بازی بر اساس تصمیماتی که او در طول بازی می‌گیرد مشخص می‌شود. پس از این مقدمه کوتاه، به بررسی تریلر می‌پردازیم.

سی‌دی پراجکت از همان ابتدای تریلر، سورپرایزهایی را برای طرفداران خود داشت. در ابتدای تریلر، شاهد تعدادی عبارت هستیم که آنها ۲۵ عدد کد دانلود بازی The Witcher 3: Wild Hunt بودند که همانطور که حدس می‌زدید، به سرعت خوره‌های بازی آنها را استفاده کردند!بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077

پس از این سورپرایز کوتاه، به تریلر اصلی بازی می‌رسیم که با یک نقشه از متروی نایت سیتی آغاز می‌شود. این نقشه، اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد. با استناد به آن ما در بازی با یک شهر بسیار وسیع روبه رو هستیم که در آن مناطق مختلفی برای گشت و گذار و انجام ماموریت‌های مختلف وجود دارد. اما جالب‌ترین و عجیب‌ترین نکته این نقشه، مکانی در سمت چپ آن با نام Orbital Air Space Center است. چندی پیش اطلاعاتی از بازی فاش شد که خبر از انجام برخی از ماموریت‌ها در کره ماه می‌داد و از طرفی دیگر، در بازی سایبرپانک ۲۰۲۰ هم تعدادی پایگاه در فضا وجود داشت. همین نکات به همراه وجود ساختمانی با این نام در بازی صحت داشتن این شایعه را قوت می‌بخشد. از طرف دیگر، در بخشی از تریلر ما شاهد قتلی هستیم که در یک هواپیما صورت می‌گیرد که اگر با دقت به پنجره هواپیما نگاه کنید، می‌توانید ببینید که پرواز در فضا در حال رخ دادن است و تمام این مسائل، باعث شده است که ما بتوانیم با درصد اطمینان بالایی از احتمال حضور چند مرحله در ماه درون بازی صحبت کنیم.

بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077

پس از مشاهده نقشه مترو، شخصیت اصلی بازی را می‌بینیم که در مترو در حال حرکت است و با دقت به افرادی که در مترو هستند، می‌توانیم یکی از کلاس‌های بازی اصلی سایبرپانک ۲۰۲۰ را مشاهده کنیم و این نکته باعث می‌شود که حدس بزنیم تمام کلاس‌های بازی اصلی، در Cyberpunk 2077 هم وجود دارند که می‌توانید فهرست کامل کلاس‌های بازی اصلی را در تصویر زیر مشاهده کنید.بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077

در صحنه بعدی، ما شخصیت اصلی بازی را می‌بینیم (که دلیل این را که این شخصیت، شخصیت اصلی است، جلوتر توضیح می‌دهیم) که از پنجره قطار مترو، به بیرون نگاه می‌کند. در همین هنگام است که اولین نما از شهری را می‌بینیم که توسط ابر سازمان‌ها اداره می‌شود که یکی از آنها سازمان آراساکا، بزرگ‌ترین سازمان شبه‌نظامی دنیای سایبرپانک است که چندین بار نام آن را در تریلر می‌بینیم و به نظر می‌رسد که نقش مهمی را در داستان بازی ایفا کند.

بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077

با دقت بیشتر در نمای شهر، می‌توانیم دوباره لوگو و نام شرکت Orbital Air را ببینیم و همین مساله باعث می‌شود که شایعه وجود مراحل در فضا در بازی بیشتر از پیش شود.

بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077

همانطور که اشاره کردیم، دنیای سایبرپانک توسط ابرسازمان‌ها اداره می‌شود و همین سازمان‌ها باعث شد‌ه‌اند که مردم به آنها اعتراض کنند. در نمای دیگری از تریلر، ما شاهد اعتراضات مردم هستیم و می‌بینیم که اعتراضات در نایت سیتی منجر به کشته شدن تعدادی از مردم عادی شده است و باز هم در نمای دیگری شاهد هستیم که فقر و نابرابری نیز در نایت سیتی موجب نارضایتی مردم شده است.

بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077

در یکی دیگر از نماهای تریلر، ما شخصی را می‌بینیم که در جلوی آینه‌ای نشسته است. بسیاری بر این اعتقاد هستند که این نما، نمایی از صفحه شخصی‌سازی شخصیت بازی است که شما می‌توانید علاوه بر تغییر ویژگی‌های ظاهری، آپگریدهایی را نیز برای شخصیت خود در نظر بگیرید.بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077

دیگر ابرسازمانی که در بازی وجود دارد و وظیفه ساخت روبات‌ها و تجهیزات جنگی را دارد، کمپانی میلیتک است که ما برای لحظه‌ای لوگوی آن را روی یکی از روبات‌ها در نمای بعدی تریلر مشاهده می‌کنیم.بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077

همانطور که از فضای بازی و تریلر مشخص است، می‌توانیم به این نکته پی ببریم که شما در بازی می‌توانید با استفاده از قطعات مختلف شخصیت خود را آپگرید کنید. یکی از این آپگریدها که در تریلر مشاهده شده است، پای روباتیکی است که به شخصیت‌های درون بازی توانایی پرش بسیار زیاد را می‌دهد. این نکته در صحنه‌ای که تعدادی از NPCها در حال بازی بسکتبال هستند، کاملا مشهود است.بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077

در یکی از نماهای خشن تریلر، شخصی را می‌بینیم که تتویی در پشت سر خود دارد و عبارت Valentinos روی آن به چشم می‌خورد که یکی از گنگ‌های بی‌شمار نایت سیتی است.

بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077

در یکی دیگر از نماهای تریلر، ما می‌توانیم شخصیت اصلی بازی را در صورتیکه جنسیت او را مونث انتخاب کرده‌ایم، ببینیم. نکته‌ای که باعث می‌شود ما بفهمیم که این شخصیت و شخصیتی که اول تریلر نشان داده شدند، کاراکترهای اصلی بازی هستند، یقه‌های آنها است. در بازی سایبرپانک ۲۰۲۰، شخصیت اصلی بازی دقیقا دارای یقه نورانی‌ای بود که این دو شخصیت که در دو نمای مختلف تریلر قرار دارند، ژاکتی با این یقه بر تن دارند.

بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077

در اینجا است که به یکی دیگر از ایستر اگ‌های درون تریلر می‌رسیم. در نمایی که ماشین شخصیت اصلی مشخص است (که از لحاظ ظاهری ماشین فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد و مشخص است که با الهام از ماسل کارهای آمریکایی ساخته شده است) این ایستراگ روی پلاک ماشین به چشم می‌خورد. پلاک ماشین شخصیت اصلی، عبارت NC20 CP77 را نشان می‌دهد که با وارد شدن در یک وب‌سایت مخفی در دامنه رسمی سایت سایبرپانک و ورود این عبارت به عنوان رمز عبور، به صفحه‌ای دسترسی پیدا می‌کنید که باید ایمیل خود را وارد کنید. هنوز مشخص نیست که این ایمیل در آینده به چه دردی خواهد خورد اما نکته غم‌انگیز این ماجرا این است که تنها تعداد محدودی می‌توانستند از این کد استفاده کنند و اگر الان به وب‌سایت بروید و رمز عبور را وارد کنید، با پیغام خطای «به حد نصاب کاربر رسیده است» مواجه می‌شوید.

بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077

بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077

یکی دیگر از نماهای جالب تریلر، جایی است که ما تاکسی‌ای را می‌بنیم که پر است از اسلحه و برچسبی با عبارت «هرگز فراموش نخواهیم کرد» به چشم می‌خورد و همچنین اخطاری وجود دارد که می‌گوید «مطمئن شوید که اسلحه شما در حالت امن قرار دارد». عبارت اول، می‌تواند به حادثه‌ای مانند یازده سپتامبر اشاره داشته باشد که در نایت سیتی اتفاق افتاده است و این برچسب برای گرامیداشت یاد کسانی است که جان خود را در آن حادثه از دست داده‌اند. عبارت بعدی نیز نشان از این دارد که در نایت سیتی، حمل اسلحه مجاز و امری بسیار معمول است.

بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077

در انتهای تریلر و دقیقا پیش از اینکه لوگوی بازی به نمایش در بیاید، با متوقف کردن تصویر، متوجه متنی می‌شوید که سی دی پراجکت رد قرار داده است و این متن اطلاعات بسیار جامعی در رابطه با بازی به کاربر ارائه می‌کند. در این متن مشخص شده است که بازی تجربه‌ای نقش‌آفرینی تک‌نفره است و دنیای بازی بسیار بزرگ است و گیمر می‌تواند شخصیت خود را به دلخواه شخصی‌سازی کند. در ادامه این متن، مشخص شده است که سی دی پراجکت رد، هنوز نمی‌تواند تاریخ عرضه رسمی برای بازی اعلام کند زیرا آنها می‌خواهند از بازی خود مطمئن شوند و قصد ندارند بازی ناقصی را عرضه کنند. در ادامه، می‌توانیم ببینیم که سایبرپانک ۲۰۷۷، دارای بسته‌های الحاقی رایگانی خواهد بود و همچنین بازی فاقد هرگونه قفل نرم‌افزاری است و هیچ‌گونه پرداخت درون برنامه‌ای ندارد.

بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077

این پایان کار نیست و در آخرین قسمت از تریلر، باز هم شاهد محیطی با شمایل کامند پرامپت ویندوز هستیم که از آن می‌توان اطلاعاتی را هرچند نه با اطمینان، پیدا کرد. در بخشی از این تصویر، شاهد عبارت gk_WIP هستیم که احتمالا مخفف عبارت geoff keighley WORK IN PROGRESS است که خبر از احتمال یک مصاحبه با جف کیلی یا حتی نمایش بزرگ‌تری در گیم اواردز می‌دهد. در انتها نیز شاهد عبارت final_newfinal هستیم که هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که می‌تواند به چه چیزی اشاره داشته باشد اما می‌توانیم تقریبا مطمئن باشیم که این عبارت، معنی خاصی دارد که هنوز رمزگشایی نشده است.

بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077

در انتها، مقاله بررسی تریلر بازی Cyberpunk 2077 را با بخشی از دیالوگ بازی The Witcher 3: Wild Hunt به پایان می‌بریم. بازی‌ای که پروژه قبلی استودیو سی‌دی پراجکت بود و خبر از یک کراس‌اور جذاب در سایبرپانک ۲۰۷۷ می‌دهد.

سیری: من به دنیاهای بسیار زیادی سفر کردم. تو زمان، تو فضا.

گرالت: اونجا چطوری بود؟

سیری: تو امکان نداره حرفای منو باور کنی.

گرالت: امتحانم کن.

سیری: اونجا پر بود از ساختمونای شیشه‌ای، آدمای اونجا فلز تو سرشون کار گذاشته بودن‌. جنگاشون با هم دیگه از راه دور بود و از وسیله‌هایی مثل مگا اسکوپ استفاده می‌کردن و اونجا هیچ اسبی نبود. هر کسی، کشتی پرنده خودش رو داشت.

گرالت: سیری!‌ دست از شوخی کردن بردار.

سیری: گفتم که بهت حرفامو باور نمی‌کنی.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده