// یکشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵

استودیو بایوور از آینده مجموعه Mass Effect سخن گفت [E3 2018]

بر اساس گفته‌‌های مدیر عامل استودیوی بایوور، به‌نظر می‌رسد این استودیو، مجموعه Mass Effect را به طور کامل کنار نگذاشته است و در آینده به سراغش خواهد رفت.

طبق جدیدترین اخبار بازی و در جریان نمایشگاه E3 2018، بر اساس صحبت‌های کیسی هادسون (Casey Hudson) مدیر کمپانی بایوور، به‌نظر می‌رسد آینده مجموعه Mass Effect آن‌قدر هم تیره و تار نیست. هادسون در جریان مصاحبه‌ای که با وبسایت گیم اینفورمر داشته است، علاوه بر صحبت راجع به بازی Anthem، درباره وضعیت مجموعه بزرگ دیگر این استودیو، یعنی Mass Effect هم صحبت کرد:

در حال حاضر اکثر نیروهای بایوور در حال کار روی بازی Anthem هستند. اما Mass Effect همانند فرزند من است، من از همان ابتدا به توسعه این بازی کمک کرده‌ام و واضح است که دوست دارم روزی دوباره به این مجموعه بازگردیم.

آخرین نسخه سری مس افکت، Mass Effect: Andromeda نام داشت و نتوانست موفقیت نسخه‌های قبلی این مجموعه را تکرار کند. اندرو ویلسون (Andrew Wilson) مدیر عامل کمپانی الکترونیک‌آرتز هم اعتراف کرده بود که نسخه آخر این مجموعه نتوانسته است به استانداردهای بالای نسخه‌های دیگر Mass Effect برسد. می‌توانید بررسی بازی Andormeda را در وبسایت زومجی مطالعه کنید. گزارش‌ها حاکی از این هستند که در حال حاضر استودیوی بایوور پروژه این مجموعه را تعطیل کرده است و توسعه‌دهندگان آن را به بخش دیگری فرستاد. تمامی این اخبار باعث شده بود تا احتمال اینکه بازی Andromeda آخرین نسخه این مجموعه باشد، بسیار بالا باشد.

با آن‌که هادسون در صحبت‌های خود هیچ اشاره‌ای به زمان کار روی نسخه دیگر بازی Mass Effect نکرده است، اما حداقل این اطمینان را به ما می‌دهد که بایوور به طور کامل Mass Effect را کنار نگذاشته است و می‌توان به آینده این مجموعه امیدوار بود.

در کنار بازی Mass Effect، هادسون اشاره کوچکی هم به مجموعه Dragon Age کرد و گفت مردم دوست دارند بدانند بازی بعدی Dragon Age چگونه خواهد بود. کمی قبل‌تر هم مایک لایدلاو (Mike Laidlaw) کارگردان مجموعه Dragon Age در رابطه با این بازی گفته بود که مواردی در رابطه با Dragon Age در حال رخ دادن است. اما او هیچ اشاره‌ی دیگری به ساخت یک بازی جدید از این مجموعه نکرده بود و تنها گفته بود که تیم Dragon Age در حال استخدام نیروهای جدید زیادی است. مایک لایدلاو که روی بازی‌های Jade Empire و Mass Effect کار کرده است، در ماه اکتبر (مهر-آبان) سال ۲۰۱۷ میلادی از کمپانی بایوور جدا شد.

کمپانی الکترونیک آرتز در جریان رویداد EA Play 2018 اطلاعات بسیار بیشتری را از بازی Anthem در اختیار همگان قرار داد که شامل جزییات جهان بازی و پیشرفت شخصیت‌های بازی می‌شود. کمپانی EA همچنین در این رویداد زمان عرضه بازی Anthem را هم مشخص کرد. بازی‌های دیگری که در این رویداد معرفی شدند، بازی‌های Unravel 2 ،Battlefield V و یک بازی جدید به نام Sea of Solitude هستند. شما می‌توانید اطلاعات کامل اخبار مربوط به رویداد EA Play 2018 را در صفحه اصلی آن در وبسایت زومجی دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده