نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

علاقه نیک فراست به ایفای نقش شخصیت پنگوئن

نیک فراست، بازیگر Shaun of the Dead (شاون مرده)، علاقمند به حضور در دنیای سینمایی دی‌سی و ایفای نقش شخصیت پنگوئن است.

سینمادوستان نیک فراست را با فیلم‌های مشترکش به همراه رفیق دیرینه‌اش، یعنی سایمون پگ می‌شناسند؛ این دو در سه‌گانهٔ کمدی ادگار رایت حضور داشتند و سه فیلم Hot Fuzz (پلیس خفن) و The World’s End (ته دنیا) و Shaun of the Dead (شاون مرده)، اوج همکاری نیک فراست، سایمون پگ و ادگار رایت بود. نیک فراست با فیلم‌های کمدی‌اش در سینما جا افتاده است، اما این بازیگر انگلیسی سابقه نقش‌آفرینی در فیلم‌های اکشن و با بودجه ساخت زیاد را هم دارد و از میان این فیلم‌ها می‌توان به Snow White and the Huntsman (سفیدبرفی و شکارچی)، The Huntsman: Winter's War (شکارچی: جنگ زمستان) و Tomb Raider (توم ریدر) اشاره داشت. نیک فراست در حال حاضر در سریال آخرالزمانی، اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی شبکه AMC، یعنی سریال Into the Badlands (به‌سوی بدلندز)، نقش شخصیت باجی را ایفا می‌کند؛ شخصیتی با خصوصیات اخلاقی جالب و عجیب‌وغریب.

دیروز در خبری اعلام شد که شاید شخصیت ازوالد کابلپات یا همان پنگوئن، در یکی از پروژه‌های آتی کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) حضور داشته باشد. به نظر می‌رسد قرار است شخصیت شرور گاتهام را در یکی از دو فیلم The Batman (بتمن) یا Birds of Prey (پرنده‌های شکاری)، ملاقات کنیم و این تصمیم را باید مت ریوز بگیرد. جاستین کرول، خبرنگار سایت وِرایتی، چنین گفته بود که مت ریوز شخصیت پنگوئن را انتخاب کرده است و شخصیت شرور داستان فیلم جدید بتمن، ازوالد کابلپات خواهد بود، اما چون هنوز فیلمنامهٔ فیلم جدید شخصیت بتمن تکمیل نشده است، نمی‌توان با اطمینان از حضور پنگوئن در این فیلم سخن گفت. اگر به هر دلیلی مت ریوز شخصیت پنگوئن را کنار بگذارد، آن وقت احتمال حضور این شخصیت در فیلم Birds of Prey بسیار بالا می‌رود و در واقع در یکی از فیلمنامه‌های پیش‌نویس این فیلم، شخصیت پنگوئن، آنتاگونیست اصلی داستان است. انتشار همین خبر کافی بود تا طرفداران درخواست‌های خود را با بازیگران مورد علاقه‌ٔ خود، مطرح کنند. بسیاری از طرفداران خواهان حضور نیک فراست در نقش شخصیت پنگوئن شده‌اند و این دسته از طرفداران معتقدند که استعداد این بازیگر در بخش کمدی، وی را به بهترین گزینه برای ایفای نقش شخصیت پنگوئن تبدیل کرده است. نیک فراست نیز بلافاصله در اکانت توییتر خود پاسخ حمایت طرفداران را داد و این چنین گفت:

باحاله! من هستم! ممنون از همگی.

Frost

اگر مت ریوز در نهایت شخصیت پنگوئن را به‌عنوان آنتاگونیست اصلی فیلم The Batman انتخاب کند، این فیلم پس از فیلم Batman Returns (بازگشت بتمن) تیم برتون، جدیدترین فیلمی خواهد بود که این شخصیت را به تصویر می‌کشد؛ در فیلم تیم برتون، دنی دویتو نقش شخصیت پنگوئن را ایفا می‌کرد. آخرین فیلمی که از شخصیت پنگوئن در آن به تصویر کشیده شد، فیلم Batman Returns تیم برتون بود. در این فیلم بازیگرانی چون مایکل کیتون، میشل فایفر، کریستوفر واکن و دنی دویتو حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم Batman Returns با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه شد و با بودجهٔ ۸۰ میلیون دلاری، فروش ۲۶۶ میلیون دلاری در گیشه داشت. یادآوری می‌کنیم هنوز تاریخ اکران دو فیلم The Batman و Birds of Prey اعلام نشده است.

طرفداران معتقدند استعداد نیک فراست در بخش کمدی، وی را به بهترین گزینه برای ایفای نقش شخصیت پنگوئن تبدیل کرده است

شخصیت پنگوئن، یکی از بهترین و قوی‌ترین شخصیت‌های شرور کمیک‌ها است و می‌تواند حسابی بتمن را به دردسر بیاندازد؛ ازوالد کابلپات شخصیتی باهوش، پولدار و بسیار پیچیده و البته عاشق جرم و جنایت است. این شخصیت جای کار بسیار دارد و اگر سازندگان از پتانسیل آن به‌درستی بهره ببرند، بعد از مدت‌ها شاهد یک آنتاگونیست قوی در دنیای سینمایی دی‌سی خواهیم بود.

آخرین نقش‌آفرینی نیک فراست روی پردهٔ سینما، مربوط به فیلم اکشن، ماجراجویی و فانتزی Tomb Raider بود. این فیلم در اواخر ماه اسفند سال گذشته منتشر و با واکنش منفی و متوسط منتقدان و استقبال سرد تماشاگران روبه‌رو شد. فیلم Tomb Raider که با بودجه‌ای معادل ۹۴ میلیون دلار تولید شد و حدود ۵۶.۹ میلیون دلار در آمریکای شمالی و حدود ۲۷۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است. آلیسیا ویکاندر در نقش لارا کرافت، والتون گوگینس در نقش ماتیاس ووگل، دومینیک وست در نقش لرد ریچارد کرافت (پدر لارا کرافت)، دنیل وو در نقش لو رن، هانا جان کامن در نقش سوفی، نیک فراست در نقش مکس، امیلی کری در نقش ۱۴ سالگی لارا کرافت، کریستین اسکات توماس در نقش آنا میلر، مایکل اوبیورا در نقش بکستر و آنتونیو آکیل در نقش نیتین، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Tomb Raider حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده روآر یوتاگ، کارگردان فیلم موج (Wave)، بوده و ژنوا رابرتسون‌-دوورت، نویسنده فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول)، کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده