نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

شایعه: احتمال حضور شخصیت پنگوئن در فیلم The Batman یا Birds of Prey

به نظر دی‌سی برنامه‌های جالبی برای یکی از اصلی‌ترین شخصیت‌های شرور شهر گاتهام، یعنی پنگوئن دارد و ممکن است پس از مدت‌ها این شخصیت را روی پردهٔ سینما ببینیم.

برخی شایعات حاکی از این موضوع هستند که شخصیت ازوالد کابلپات یا همان پنگوئن، در یکی از پروژه‌های آتی کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) حضور خواهد داشت. این طور که به نظر می‌رسد قرار است شخصیت شرور گاتهام را در یکی از دو فیلم The Batman (بتمن) یا Birds of Prey (پرنده‌های شکاری)، ملاقات کنیم. کمپانی برادران وارنر بسیار تلاش کرده است تا دنیای سینمایی دی‌ سی را تکمیل کرده و به موفقیت‌های دنیای سینمایی مارول برساند. یکی از درگیری‌ها و معماهای حل‌نشده کمپانی برادران وارنر، مربوط به شخصیت بتمن بعدی دنیای سینمایی دی‌سی است که آیا باز هم این نقش را به بن افلک بسپارند یا تصمیم دیگری بگیرند و بازیگری تازه‌نفس را انتخاب کنند. در این میان شاید دودلی‌های بن افلک بزرگ‌ترین مشکل کنونی دی‌سی است. پس از اینکه بن افلک از کارگردانی فیلم بتمن کنار گذاشته شده و به‌ جای او مت ریوز، کارگردان فیلم Dawn of the Planet of the Apes (طلوع سیاره میمون‌ها) و فیلم War for the Planet of the Apes (جنگ سیاره میمون‌ها) برای کارگردانی فیلم جدید بتمن انتخاب شد، این بازیگر بنا به دلایلی که مشخص نیست، هنوز تصمیم قطعی خود را در رابطه با ادامه یا خداحافظی از نقش شخصیت بتمن نگرفته است و این موضوع نه تنها روی فیلم مت ریوز، بلکه بر روی دیگر آثار مرتبط با شخصیت بتمن نیز تأثیر گذاشته است.

کمپانی برادران وارنر در مورد فیلم Birds of Prey چنین اشتباهی را مرتکب نشده است و از همان اول بازیگر اصلی این فیلم مشخص شد؛ شخصیت هارلی کوئین با بازی مارگو رابی به‌عنوان شخصیت شرور داستان انتخاب شده است و کمپانی برادران وارنر تمرکز خود را به‌صورت جدی روی ساخت این فیلم قرار داده است. کارگردانی فیلم Birds of Prey را کتی یان بر عهده خواهد داشت. کتی یان که تا مدتی پیش یکی از گزارشگران سایت خبری وال استریت ژورنال محسوب می‌شد، با ساخت اولین اثر سینمایی بلند و مستقل خود به‌نام Dead Pigs (خوک‌های مرده)، توانست به جشنواره فیلم ساندنس که در ماه ژانویه برگزار شد، راه یابد. این کارگردان تازه‌کار با ساخت اولین اثر خود نه‌تنها به این مراسم راه یافت، بلکه توانست در یکی از بخش‌های این مراسم (World Cinema Dramatic Award for Ensemble Acting) جایزه‌ای را هم از آن خود کند. در این فیلم شخصیت‌هایی چون بت‌گرل، هارلی کوئین و چند شخصیت زن مهم کمیک‌های دی‌سی حضور خواهند داشت. اگر تصمیم سازندگان این باشد که شخصیت‌های زن این فیلم مقابل یکدیگر قرار نگیرند، آن زمان فیلم به شخصیتی شرور نیاز خواهد داشت و طبقه شایعه‌ای جدید، آن شخصیت، پنگوئن خواهد بود، البته در صورتی که مت ریوز از این شخصیت در فیلم جدید بتمن استفاده نکند.

Penguin

جاستین کرول، خبرنگار سایت وِرایتی، در توییتی از حضور احتمالی شخصیت پنگوئن در فیلم‌های آتی دنیای سینمایی دی‌سی، خبر داد. وی در توییت خود از تغییرات احتمالی این دنیای سینمایی خبر داده بود و به نظر می‌رسد دیر یا زود باید شاهد حضور شخصیت شرور پنگوئن در فیلم‌های دی‌سی باشیم. جاستین کرول گفت منابع خبری‌اش چنین گفته‌اند که مت ریوز شخصیت پنگوئن را انتخاب کرده است و شخصیت شرور داستان فیلم جدید بتمن، ازوالد کابلپات خواهد بود، اما چون هنوز فیلمنامهٔ فیلم جدید شخصیت بتمن تکمیل نشده است، نمی‌توان با اطمینان از حضور پنگوئن در این فیلم سخن گفت. اگر به هر دلیلی مت ریوز شخصیت پنگوئن را کنار بگذارد، آن وقت احتمال حضور این شخصیت در فیلم Birds of Prey بسیار بالا می‌رود و در واقع در یکی از فیلمنامه‌های پیش‌نویس این فیلم، شخصیت پنگوئن، آنتاگونیست اصلی داستان خواهد بود. به نظر باید منتظر حضور احتمالی ازوالد کابلپات در یکی از این دو فیلم باشیم.

اگر به هر دلیلی مت ریوز شخصیت پنگوئن را از فیلم The Batman کنار بگذارد، آن وقت احتمال حضور این شخصیت در فیلم Birds of Prey بسیار بالا می‌رود

اگر مت ریوز در نهایت شخصیت پنگوئن را به‌عنوان آنتاگونیست اصلی فیلم The Batman انتخاب کند، این فیلم پس از فیلم Batman Returns (بازگشت بتمن) تیم برتون، جدیدترین فیلمی خواهد بود که این شخصیت را به تصویر می‌کشد؛ در فیلم تیم برتون، دنی دویتو نقش شخصیت پنگوئن را ایفا می‌کرد. این انتخاب بسیار متفاوت با انتخابی خواهد بود که بن افلک در فیلمنامهٔ خود داشت؛ افلک در فیلمنامهٔ خود، شخصیت دث‌استروک را به‌عنوان آنتاگونیست در نظر گرفته بود. دث‌استروک شخصیتی قدرتی، سرعتی، چابک و همچون بتمن استاد فنون استراتژیست است، در حالی که پنگوئن از نظر فیزیکی آنچنان حرفی برای گفتن ندارد، اما شخصیتی باهوش، پولدار و بسیار پیچیده و البته عاشق جرم و جنایت است. در هر صورت باید منتظر تصمیم مت ریوز ماند و دید وی، شخصیت پنگوئن را در فیلم جدیدش روبه‌روی بتمن قرار می‌دهد یا در فیلم احتمالاً کاملاً زن‌محور Birds of Prey باید شاهد حضور شخصیت شرور مردی باشیم.

آخرین فیلمی که از شخصیت پنگوئن در آن به تصویر کشیده شد، فیلم Batman Returns تیم برتون بود. در این فیلم بازیگرانی چون مایکل کیتون، میشل فایفر، کریستوفر واکن و دنی دویتو حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم Batman Returns با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه شد و با بودجهٔ ۸۰ میلیون دلاری، فروش ۲۶۶ میلیون دلاری در گیشه داشت.

گفتنی است هنوز تاریخ اکران دو فیلم The Batman و Birds of Prey اعلام نشده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده