نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۱

تد دابنی، بنیان‌گذار آتاری، در سن ۸۰ سالگی درگذشت

طبق اخبار منتشر‌شده، تد دابنی، یکی از بنیان‌گذاران کمپانی مشهور آتاری، دیشب در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

شرکت آتاری در سال ۱۹۷۲ توسط دو شخص با نام‌های تد دابنی و نولان باشنل تاسیس شد. این شرکت در آن زمان با توسعه کنسول‌های بازی و همچنین تعدادی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی، به شهرت فوق‌العاده‌ای رسید ولی به مرور زمان و با معرفی نسل جدیدی از کنسول‌ها توسط شرکت‌هایی چون نینتندو، سگا یا حتی سونی،‌ کم کم آتاری آن فروغ سابق را از دست داد و فعالیت‌های این شرکت نیز کم‌تر شدند. اما از این مسائل که بگذریم، طبق جدید‌ترین اخبار بازی، تد دابنی، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت فراموش‌نشدنی، دیشب در سن ۸۰ سالگی درگذشت. 

این خبر را لئونارد هرمن، شخصی که از دوستان نزدیک دابنی بود و پیش از این در سال ۲۰۰۹ هم مقاله‌ای با محوریت زندگی‌نامه دابنی به قلم وی در مجله Edge منتشر شده بود، خبر مرگ دابنی را اعلام کرده است. وی در این مورد گفت:

مطلع شدم که تد دابنی، دوست نزدیک من و یکی از بنیان‌گذاران آتاری، در سن ۸۰ سالگی درگذشت. روحت در آرامش دوست من. میراثی که از تو به جا مانده فراموش‌نشدنی است. 

دابنی در سال ۱۹۳۷ در سن فرانسیسکو به دنیا آمد. طبق اعلام نزدیکانش، وی سال گذشته متوجه شد که دچار سرطان مری شده است و پس از آنکه پزشکان اعلام کردند در هر حالت نهایتا هشت ماه زنده خواهد بود، تصمیم گرفت تا سراغ درمان خاصی نرود و از فرصت باقی‌مانده زندگی‌اش به بهترین شکل استفاده کند. 


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده