نویسنده: محمد حیدری
// دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۷

رامین جوادی تیتراژ سریال Game of thrones را با Nintendo Labo نواخت

اخیرا ویدیویی از رامین جوادی، آهنگ‌ساز جوان و بسیار معروف ایرانی الاصل، منتشر شده است که او را در حال نواختن آهنگ تیتراژ سریال Game of Thrones به وسیله‌ی ابزار پیانوی Nintendo Labo نشان می‌دهد.

بعید می‌دانم کسی از میان شما همراهان عزیز زومجی با نام رامین جوادی آشنایی نداشته نباشد. این آهنگ‌ساز چیره‌دست ایرانی الاصل خالق یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آهنگ‌های تیتراژ چند سال اخیر یعنی تیتراژ سریال Game of Thrones است و اخیرا نیز با نت‌های جادویی خود در سریال West World به کار حرفه‌ای بازگشته است.

به‌تازگی ویدیویی از این آهنگ‌ساز توانا در حال نواختن تیتراژ سریال Game of Thrones با ابزار پیانوی Nintendo Labo منتشر شده است که در مدتی کوتاه نظر بسیاری از هواداران سریال و دارندگان جدیدترین کنسول نینتندو را به خود جلب کرده است. شاید این نسخه از آهنگ معروف Game of Thrones را نتوان در دسته‌ی گوش‌نواز‌ترین (!) و بهترین نسخه‌های نواخته‌شده از این قطعه قرار داد، اما بی‌شک شنیدن آن برای طرفداران این سریال خالی از لطف نیست. نینتندو لبو تازه‌ترین ایده‌ی کمپانی ژاپنی نینتندو است که از کنسول سوییچ به شکلی بسیار خاص در ساختار خود استفاده می‌کند. این ابزار با ظاهری مقوایی که باید توسط بازیکنان سر‌هم‌بندی شود، ساخته شده و در دو بسته‌ی متفاوت به بازار عرضه شده است. یکی از بسته‌ها به نام Variety Kit شامل پنج ابزار سرگرمی متفاوت است که اسباب‌بازی پیانو (Piano Toy) یکی از آن‌ها است و بسته‌ی دوم به نام Robot Kit نیز برای همه‌ی هوادارانی که از کودکی علاقه‌ی خاصی به فضاهای روباتیک و کنترل روبات‌های غول‌پیکر داشته‌اند طراحی و به بازار عرضه شده است.

همانطور که در ویدیوی منتشر شده نیز خواهید دید رامین جوادی در سه مرحله آهنگ تیتراژ سریال بازی تاج و تخت را توسط این ابزار بازسازی می‌کند. جوادی ابتدا قسمت زیرین ملودی یا بیس لاین آن را به‌وسیله‌ی دکمه‌های پیانو‌یی این ابزار می‌نوازد، سپس ملودی اصلی را روی آن پیاده می‌سازد و در نهایت به‌گونه‌ای جالب و شنیدنی آن را با درام ترکیب می‌کند.

nintendo labo Ramin Djawadi

در همین راستا، کسانی که مایل به شنیدن نسخه‌ی اصلی و باشکوه این آهنگ هستند می‌توانند در کنسرت تازه‌ی رامین جوادی با محوریت قطعات سریال Game Of Thrones شرکت کنند. تازه‌ترین تور موسیقیایی این آهنگ‌ساز جوان اوایل ماه جاری آغاز شد و تا پایان ماه اکتبر (حد فاصل ماه مهر تا اوایل آبان) ادامه خواهد داشت. استیج این کنسرت شامل نمایی ۳۶۰ درجه با دیوار‌های LED و ۸۰ قطعه‌ی ارکستر است که همه در جهت اجرای بی‌نقص این قطعه‌ی به‌یادماندنی به‌کار گرفته خواهند شد.

با در نظر گرفتن این موضوع که این اولین استفاده‌ی رامین جوادی از Switch محسوب می‌شد می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از این ابزار تا چه حد ساده، شیرین و کارآمد است. همچنین این ویدیو به‌تنهایی شاهدی بر این موضوع است که حتی آثار پیچیده‌ی موسیقیایی در صورت اجرا با این ابزار گیرایی خود را از دست نخواهند داد. در نهایت رامین جوادی با جمله‌ی «چیز جالبیه، یکی از اینا می‌خوام» نظر کاملا مثبت خود را در مورد آخرین ساخته‌ی شرکت نینتندو ابراز کرد.

دانلود ویدیو از وب‌سایت آپارات


منبع screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده