نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۵

تیم PSG.LGD جایزه ۴۰۰ هزار دلاری مسابقات MDL Changsha را تصاحب کرد

تیم PSG.LGD در آخرین روز از مسابقات MDL Changsha بازی DOTA 2 نهایتا با غلبه بر تیم VGJ.Storm عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را به دست آورد.

پس از پشت سر گذاشتن هفته بسیار شلوغی که در آن شاهد انتشار بروزرسانی 7.15 بازی DOTA 2، در دسترس قرار گرفتن کتاب مخصوص مسابقات The International 8 و برگزاری مسابقات GESC: Thailand بودیم، حال نوبت به هفته آرام و بی سر و صدایی می‌رسد که اگر در آن تورنمنت MDL Changsha برگزار نمی‌شد، خبر دیگری برای به اشتراک گذاشتن باقی نمی‌ماند. مسابقات MDL Changsha یکی از سه رویداد میجور پایانی فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به حساب می‌آید که در شهر چانگشا کشور چین برگزار شد و از آنجایی که برای این تورنمنت در مجموع یک میلیون دلار جایزه نقدی و ۱۵۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده بود، تیم‌ها از همان مرحله گروهی، بازی‌های جذاب و خیره‌کننده‌ای را به نمایش گذاشتند. این رویداد بزرگ در سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی برگزار شد و سرانجام تیم PSG.LGD با عبور از سد رقیبان در جایگاه نخست رقابت‌ها قرار گرفت و قهرمان این دوره از مسابقات شد.

 

مرحله مقدماتی | ۲۳ اسفند تا ۲ اردیبهشت

مرحله مقدماتی مسابقات MDL Changsha در پنج منطقه برگزار شد و سرانجام تیم TNC Pro Team از منطقه جنوب شرقی آسیا، تیم VGJ.Storm از منطقه امریکای شمالی، تیم Infamous از منطقه امریکای جنوبی، تیم OG از منطقه اروپا و تیم Vega Squadron از منطقه CIS جواز حضور در مرحله بعدی را کسب کردند. در این دوره از مسابقات از چهار تیم Mineski ،Newbee ،Team Secret و Vici Gaming به صورت مستقیم دعوت به عمل آمد و تیم‌های PSG.LGD ،Invictus Gaming و iG Vitality که در فصل پنجم مسابقات Dota2 Professional League در یکی از جایگاه‌های اول قرار گرفته بودند، به مرحله گروهی راه یافتند.

MDL Changsha

 

مرحله گروهی | ۲۴ تا ۲۵ اردیبهشت

گروه‌بندی مسابقات MDL Changsha کمتر از یک روز مانده به آغاز مرحله گروهی با سبک جالبی انجام شد. در این گروه‌بندی ابتدا دو تیم با بالاترین امتیاز صلاحیت (تیم Team Secret و تیم PSG.LGD) به عنوان سرگروه انتخاب شدند و سپس از آنها درخواست شد تا یکی از تیم‌های حاضر را برای گروه خود انتخاب کنند. تیم‌هایی که توسط سرگروه‌ها انتخاب شده بودند، هر یک می‌توانستند یک تیم برای گروهشان انتخاب کنند و این روند برای تمام دوازده تیم ادامه داشت تا اینکه نهایتا تیم‌ها در دو گروه دسته‌بندی شدند.

MDL Changsha

در این مرحله تیم‌ها در گروه خود به صورت راند رابین دو بازی مقابل هم انجام دادند و بر این اساس امتیاز کسب کردند. پس از پایان رقابت‌ها، صدرنشینان گروه‌ها به صورت مستقیم جواز حضور در راند دوم براکت بالایی مرحله اصلی را به دست آوردند و تیم‌های قعر جدولی نیز از گردونه‌ی رقابت‌ها کنار رفتند. همچنین تیم‌های قرار گرفته در جایگاه دوم و سوم به راند اول براکت بالایی مرحله اصلی و تیم‌های قرار گرفته در جایگاه چهارم و پنجم به براکت پایینی مرحله اصلی راه یافتند.

 

مرحله اصلی | ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت

در این مرحله ده تیم باقیمانده در براکت دو حذفی به رقابت پرداختند و نهایتا نتایج به نحوی رقم خورد که تیم PSG.LGD در فینال مقابل تیم VGJ.Storm قرار گرفت. در فینال مسابقات تیم PSG.LGD با سه پیروزی پیاپی به کار حریف امریکایی خود پایان داد و نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند.

MDL Changsha

در بازی اول دیدار فینال تیم‌ها تمایل زیادی به درگیری نداشتند و به این خاطر تا اواسط بازی نتیجه برابری را شاهد بودیم، اما از دقیقه ۱۷ ورق برگشت و تیم PSG.LGD با پیروزی در فایت بزرگی در لاین پایینی تسلط بیشتری به بازی یافت. پس از آن تیم PSG.LGD در دقیقه ۲۳ به سراغ روشان رفت و Aegis را تصاحب کرد، اما در این لحظه تیم VGJ.Storm فایت جدیدی در نزدیکی روشان آغاز کرد و توانست چندین بازیکن حریف را از بین ببرد. تیم VGJ.Storm بعد از درگیری موفقیت‌آمیز قبلی به لاین میانی PSG.LGD هجوم برد که با دفاع مستحکم رقیب روبه‌رو شد و تعدادی از بازیکنان خود را از دست داد. تیم PSG.LGD در دقیقه ۲۹ موفق شد تا در درگیری لاین پایینی تمام بازیکنان VGJ.Storm را از بین ببرد و در این اثناء چندین باراکس و تاور حریف را تخریب کند. این پایان کار نبود و تیم PSG.LGD چهار دقیقه بعد وارد فایت دیگری شد که پس از پیروزی در آن تیم رقیب را وادار به اعلام شکست کرد.

در بازی دوم این دیدار تیم PSG.LGD از همان ابتدا بازی بهتری را به نمایش گذاشت و به این خاطر تیم VGJ.Storm در انتهای بازی نتوانست کاری از پیش ببرد. در این بازی تیم VGJ.Storm تمام تلاش خود را به کار بست تا با پیروزی در این بازی نتیجه را به تساوی بکشاند، ولی تیم PSG.LGD که تنها به پیروزی فکر می‌کرد، اکثر فایت‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشت و به حریف اجازه عملی کردن برنامه‌هایش را نداد. در دقیقه ۲۰ بازی فایت بزرگی در لاین پایینی رخ داد که به کشته‌شدن چهار بازیکن تیم VGJ.Storm منجر شد. یک دقیقه بعد تیم VGJ.Storm در یک حمله غافل‌گیرکننده دو بازیکن رقیب را در خط میانی از بین برد، اما تیم PSG.LGD این حمله را بی پاسخ نگذاشت و با کشتن دو بازیکن از حریف نشان داد که تسلط خوبی به بازی دارد. تیم PSG.LGD در دقیقه ۲۸ روشان را از پای در آورد و دخالت بازیکن کَری حریف نتیجه خوبی در بر نداشت و به کشته‌شدن این بازیکن انجامید. تیم PSG.LGD سه دقیقه بعد در فایت جدیدی موفق به از بین بردن ۴ بازیکن از تیم VGJ.Storm شد و به دنبال آن به لاین میانی آنها یورش برد. این تیم پس از نابود کردن باراکس‌ها و تاورهای خط میانی برای تخریب تاور لاین بالایی اقدام کرد که حین انجام این کار سه بازیکن خود را از دست داد. تیم PSG.LGD در دقیقه ۳۷ وارد نبرد دیگری شد که باز هم از آن سربلند بیرون آمد و سه دقیقه بعد روشان را از بین برد. این تیم با فشارهای بی‌امان و پیروزی در درگیری نهایی توانست در دقیقه ۴۴ بازی را به نفع خود به پایان برساند.

در بازی سوم این دیدار تیم PSG.LGD که یک پیروزی تا قهرمانی فاصله داشت، با آرامش بیشتری بازی را دنبال می‌کرد و در طرف مقابل تیم VGJ.Storm خود را به آب و آتش می‌زد تا یک پیروزی به دست آورد. در این بازی تیم VGJ.Storm پیش از شروع تایمر موفق شد تا بازیکن خط میانی حریف را از بین ببرد. تا دقیقه ۲۶ بازی درگیری‌های زیادی بین دو تیم اتفاق افتاد که در برخی از آنها PSG.LGD و در برخی دیگر VGJ.Storm موفق ظاهر شد، اما درست در این لحظه تیم PSG.LGD با پیروزی در یک درگیری بزرگ تسلط خوبی به بازی یافت. این تیم از فرصت به وجود آمده استفاده کرد و بدون تعلل روشان را از پای در آورد و با تصاحب Aegis حملات تازه‌ای آغاز کرد. تیم PSG.LGD از دو درگیری‌ بعدی سربلند بیرون آمد، اما زمانی که برای تخریب تاور میانی حریف اقدام کرده بود، با دفاع مستحکم حریف روبه‌رو شد و تمام بازیکنانش کشته شدند. تیم VGJ.Storm در این اثناء تعدادی از تاورهای رقیب را تخریب کرد و در دقیقه ۴۰ وارد فایت دیگری شد که اصلا به نفع آنها نبود. تیم PSG.LGD با پیروزی در نبرد پایانی نهایتا در دقیقه ۴۱ به کار حریف پایان داد و قهرمان این دوره از مسابقات شد.

 

تیم‌های برتر و جوایز اهداشده

MDL Changsha

رتبهتيممبلغ جایزهامتیاز
اولPSG.LGD۴۰۰.۰۰۰ دلار۷۵۰
دومVGJ.Storm۲۰۰.۰۰۰ دلار۴۵۰
سومVici Gaming۱۳۰.۰۰۰ دلار۲۲۵
چهارمNewbee۸۵.۰۰۰ دلار۷۵
پنجم-ششمMinesky۴۰.۰۰۰ دلار-
پنجم-ششمTeam Secret۴۰.۰۰۰ دلار-
هفتم-هشتمOG۲۵.۰۰۰ دلار-
هفتم-هشتمTNC Pro Team۲۵.۰۰۰ دلار-
نهم-دهمInvictus Gaming۱۷.۵۰۰ دلار-
نهم-دهمiG Vitality۱۷.۵۰۰ دلار-
یازدهم-دوازدهمInfamous۱۰.۰۰۰ دلار-
یازدهم-دوازدهمVega Squadron۱۰.۰۰۰ دلار-
برای مطالعه‌ی تمام مطالب مربوط به مسابقات بازی DOTA 2 به این صفحه مراجعه کنید.


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده