نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

نام نهایی کنسول جدید آتاری Atari VCS خواهد بود

آتاری امروز اطلاعاتی از کنسول جدیدش که پیش از این با نام Ataribox شناخته می‌شد ارائه کرده که بر اساس آن‌ها، نام این کنسول Atari VCS خواهد بود. 

آتاری که زمانی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فعالان عرصه ساخت کنسول‌های بازی شناخته می‌شد، چند وقتی است که دیگر در این زمینه فعالیتی ندارد و میدان رقابت را به شرکت‌هایی چون سونی، مایکروسافت و نینتندو واگذار کرده است. با این حال این شرکت از مدت‌ها پیش کار ساخت یک کنسول بازی جدید را آغاز کرده که پیش از این، با نام آتاری باکس (Ataribox) معرفی شده بود. با این حال امروز و در جدید‌ترین اخبار کنسول‌های بازی، اعلام شده که نام این محصول Atari VCS خواهد بود. 

آتاری این خبر را در جریان کنفرانس GDC اعلام کرد و تصاویر جدیدی هم از این کنسول به اشتراک گذاشت که خود کنسول و کنترلر‌های آن را نشان می‌دهند. در ادامه می‌توانید این تصاویر را مشاهده کنید:

کنسول Atari VCS

طبق اعلام آتاری در جریان کنفرانس مذکور، کنسول Atari VCS با الهام از کنسول کلاسیک Atari 2600 ساخته شده است. این کنسول از یک پردازنده شخصی‌سازی‌شده AMD بهره می‌برد و کاربران آن به تعداد زیادی بازی کلاسیک فراموش‌نشدنی و تعدادی بازی جدید از استودیو‌های مختلف دسترسی خواهند داشت. کنسول جدید آتاری قرار بود بهار امسال (۲۰۱۸) روانه بازار شود با این حال این شرکت تصمیم گرفت تا عرضه کنسول را برای مدتی به تعویق بیندازد و حال در جریان GDC، مایکل آرزت، مدیر این شرکت، اعلام کرده که دلیل این تصمیم، آماده نبودن محصول و نداشتن برخی «ویژگی‌های کلیدی» بوده است:

به تعویق انداختن عرضه کنسول برای خود ما هم تصمیم سختی بود. با این حال هدف آتاری از ابتدا، عرضه یک محصول بی‌نقص بود و نمی‌خواستیم حتی جزئی‌ترین موارد هم شکل نامناسبی داشته باشند و برای رسیدن به این کیفیت ایده‌آل، باید کنسول را کمی دیرتر عرضه می‌کردیم. حال نام Atari VCS را برای این محصول انتخاب کرده‌ایم و امیدواریم که طرفداران هم از دقت بالای ما به جزییات مختلف این کنسول راضی و برای استفاده از آن مانند خود ما هیجان داشته باشند. 

کنسول Atari VCS احتمالا قیمتی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار خواهد داشت. آتاری با وجود ارائه توضیحاتی بیش‌تر در مورد این محصول، هنوز زمان دقیق عرضه آن را اعلام نکرده اما گفته که در ماه آوریل (ماه آینده میلادی)، زمان آغاز پیش‌فروش کنسول را اعلام خواهد کرد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده