// سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۵

طراح ارشد مجموعه Call of Duty به اینفینیتی وارد بازگشت

تقریبا پنج سال بعد از جدایی از استودیوی اینفینیتی وارد، سازنده مجموعه Call of Duty که در طی طوفانی از اتهامات و شکایات اتفاق افتاد، تاد آلدرمن طراح ارشد سابق استودیو، به عنوان طراح ارشد بخش چند نفره به خانه قدیمی خود بازگشت. اکتیویژن این خبر را رسما تایید کرده است. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
آلدرمن جزو یکی از اعضای گروه ۳۸ نفره‌ای بود که در اوایل ۲۰۱۰ از اکتیویژن شکایت کردند، آن‌ها خواستار دریافت ۷۵ تا ۱۲۵ میلیون دلار جایزه پرداخت نشده خود بودند که اکتیویژن بخاطر موفقیت بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 به آن‌ها قولش را داده بود. این شکایت نامه درست بعد از اخراج جیسون وست و وینس زمپلا موسسین استودیوی انفنتی وارد نوشته شد. در حقیقت اخراج وست و زمپلا شروعی بود بر نوشته شدن شکایات مختلف و درگیری بین هر دو طرف که تاثیرات بسیار بدی هم بر روی استودیو و هم بر روی بازیشان گذاشت. وست و زمپلا کمی بعد استودیوی جدیدی را با نام ریسپاون اینترتیمنت تشکیل دادند که وظیفه ساخت بازی Titanfall را بر عهده داشت. آلدرمن جزو اعضای سابقی بود که پس از تاسیس استودیوی جدید، اینفینیتی وارد را ترک کرده و در ریسپاون شروع به کار کردند. او دوباره در سال ۲۰۱۲ از رسپاون جدا شد و تا چندی پیش در استودیوی رایوت گیمز فعالیت می‌کرد. آلدرمن در مصاحبه‌ای در رابطه با بازگشت خود به اینفینیتی وارد اینگونه توضیح داد:
شانس بازگشت به اینفینیتی  وارد و کار بر روی Call of Duty چیزی بود که من هیچ وقت فکر نمی‌کردم اتفاق بیفتد. پنج سال از آخرین باری که من اینجا بودم می‌گذرد و از آن زمان تا به حال خیلی چیزها تغییر کرده است. چهره‌های جدیدی به تیم اضافه شده و افراد با انگیزه‌ای اینجا حضور دارند که قصدشان ساخت چیز بزرگ و فوق العاده‌ای است. مفهوم بسیار جالبی از بازی خود دارند و من می‌خواهم جزوی از آن باشم. نمی‌توانم برای دیدن اینکه ما با چرخه سه ساله ساخت قرار است چه کارهایی بکنیم صبر کنم. واقعا از برگشت خود هیجان زده هستم.
استخدام آلدرمن درست در زمانی اتفاق می‌افتد که استودیو دچار تغییرات بزرگی شده است. اوایل سال پیش اکتیویژن اعلام کرد که چرخه ساخت دو ساله مجموعه Call of Duty با اضافه شدن استودیوی جدید به سه سال افزایش پیدا کرده است، این چرخه به هر استودیو سه سال زمان برای کار بر روی جدیدترین بازی خود می‌دهد. اکتیویژن همچنین اعلام کرد که استودیوی اسلج‌همر قرار است سازنده سومی باشد که به ترای‌آرچ و اینفینیتی  وارد یک سال زمان بیشتر برای کار بر روی بازی جدید خود می‌دهد. Call-of-Duty-4-Shakhes آخرین بازی از این مجموعه توسط اسلج‌همر با نام Advanced Warfare ساخته شد که توانست چه از طرف منتقدین و چه از طرف جوامع بازیکنان به موفقیت‌های زیادی دست یابد. برای سال پیش رو نیز استودیوی محبوب ترای‌آرچ قرار است Call of Duty خود را عرضه کند. بنابر این تا سال ۲۰۱۶ خبری از اینفینیتی وارد و بازی جدیدشان که احتمالا شماره دوم Ghost باشد نخواهد شد. اکتیویژن همچنین تایید کرد که اوایل امسال مارک رابین، تهیه کننده ارشد و با سابقه‌ی استودیوی اینفینیتی  وارد این شرکت را ترک کرده است. این کمپانی از ارائه اطلاعات بیشتر درباره جداییِ رابین خودداری کرد. با اینکه انتخاب کسی که بتواند مستقیما جایگزین رابین شود نا معلوم است، اما اخیرا اکتیویژن دست به استخدام افراد با سابقه‌ای برای این استودیو زده است، از میان این افراد جدید می‌توان به تیلور کوراساکی در سمت طراح ارشد روایت داستانی اشاره کرد، او سابقا در استودیوی ناتی داگ فعالیت داشته است. جیکوب مینکاف فرد جدید دیگری است که وظیفه طراحی ارشد در استودیو را دارد، او نیز سابقه فعالیت در ناتی داگ را داشته است. در پایان نیز مایکل دروبات عضو جدیدی است که مهندس ارشد رندرینگ است، او قبل از این در بازی Far Cry 4 وظیفه‌ی برنامه نویسیِ سه بعدی را داشته است. در ماه می، اکتیویژن دست به تعطیلی استودیوی نورسافت زد و اکثر اعضای آن را به انفنتی وارد انتقال داد. درحال حاضر انفنتی وارد کمی بیش از ۲۵۰ کارمند دارد که ۱۰۰ تای آن‌ها در پی تعطیل شدن نورسافت اضافه شدند. به طور کلی می‌توان گفت که اکتیویژن به شدت در تلاش است تا افراد بیشتری را استخدام کند. آن‌ها قصد دارند تا بیش از یک هزار سازنده را از سراسر جهان به کمپانی و استودیوهای خود اضافه کنند. مقامات این کمپانی از دادن آمار مشخص درمورد اینکه چقدر از این استخدام‌های جدید قصد ورود به اینفینیتی وارد را دارند امتنا کردند، اما دیوید استوهل رئیس کنونی استودیوی اینفینیتی وارد درباره بازگشت آلدرمن به استودیو اینگونه توضیح داد:
درحال حاضر قصد ما استخدام بهترین استعدادهای موجود در صنعت بازی برای سمت مناسب است. موفقیت‌ها و دستاوردهای تاد در عمر کاری خود کاملا گویا هستند. ما از داشتن او به عنوان طراح ارشدِ بخش چندنفره در اینفینیتی  وارد بسیار خوشحال هستیم، به علاوه او می‌تواند به خوبی درجه مدیریت ما در آن بخش را چند مرتبه افزایش دهد. به دنبال ادغام سال پیش با استودیوی نورسافت، ما به اضافه کردن استعدادهای موجود به تیم خود ادامه دادیم. برای تمرکز بر روی آینده نیز، انرژی و نشاط فراوانی در اعضا برای برنامه‌هایمان وجود دارد که باعث شده همه ما نسبت به کارمان هیجان زده باشیم.
باید منتظر ماند و دید که این تغییرات بزرگ و جدید چه تاثیراتی بر روی اینفینیتی وارد خواهد گذاشت، در چند سال گذشته آن‌ها از دوران پرشکوه خود دور شده بودند. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده