نویسنده: زومجی زومجی
// پنجشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۲

رئیس انویدیا به ادعاها درمورد تبلیغات اشتباه GTX 970 واکنش نشان می‌دهد

رئیس انویدیا پس از به وجود آمدن جنجال رسانه‌ای بر سر تبلیغات اشتباه کارت گرافیک GTX 970 ، به این موضوع واکنش نشان داد. همراه زومجی باشید.
شاید شما هم اخبار مربوط به جنجال رسانه‌ای کارت گرافیک GTX 970 را شنیده باشید. به گفته خریداران، این محصول آن چیزی نیست که انویدیا در تبلیغات خود بیان کرده است. جن هسون هوآنگ (Jen-Hsun Huang) مدیر اجرایی انویدیا در مورد انتقادهای وارد شده به آن‌ها پیرامون این موضوع، می‌گوید «شرکت او بار بعد، بهتر عمل خواهد کرد». این بیانیه (که در بلاگ رسمی انویدیا منتشر شده است) به ادعاهای مطرح شده درمورد مشخصات فنی اشتباه کارت گرافیک GTX 970 می‌پردازد که در رسانه‌ها و کنفرانس‌های خبری،  از آن صحبت شده بود. این ادعاها هنگامی تشدید شد که ویدئویی از مشکلات عملکرد یک بازی، که برای اجرای مناسب به بیش از ۳.۵ گیگابایت حافظه ویدئویی کارت گرافیک  نیاز دارد، توسط کاربران به شبکه مجازی راه پیدا کرد. درحالی که بیانیه منتشر شده از هوآنگ شباهت چندانی به یک عذرخواهی رسمی ندارد، وی در طول آن بیان می‌کند که: «به جای اینکه درمورد روشی که انویدیا برای افزایش حجم حافظه از ۳ گیگابایت به ۴ گیگابایت ابداع کرد، هیجان زده باشند، تعدادی از افراد از اینکه ذره به ذره نوع معماری ۱ گیگابایت آخر را به درستی توصیف نکرده‌ایم، از ما نا امید شده‌اند». در ادامه این بیانیه، درمورد دلیل تصمیم گیری انویدیا در معماری این کارت گرافیک، صحبت می‌شود. پیش از این جونا آلبن (Jonah Alben) از اعضای ارشد بخش مهندسی کارت گرافیک در انویدیا صحبت‌های مشابهی را در مورد دلیل چنین تصمیمی بیان کرده بود.
ما معماری جدیدی را برای حافظه در تکنولوژی Maxwell ابداع کرده‌ایم. این قابلیت جدید ایجاد شده بود تا نسخه‌های پایین‌تر تکنولوژی Maxwell هم بتوانند از Framebuffer بهتری برخوردار باشند. بنابر این، کارت گرافیک GTX 970 هم می‌توانست به جای محدود بودن به ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی، از ۱ گیگابایت حافظه بیشتر برخوردار شود. GTX 970 یک کارت گرافیک ۴ گیگابایتی است. اگرچه ۵۱۲ مگابایت دوم  ( که در ۱ گیگابایت اضافه وجود دارد)  تقسیم بندی شده و پهنای باند را کاهش می‌دهد. به طور کلی، این یک طراحی بسیار خوب است تا به وسیله آن بتوانیم میزان ۱ گیگابایت حافظه را در GTX 970 اضافه کنیم. از طرفی، مهندس‌های ما می‌توانند میزان کمتری از مقدار داده‌های استفاده شده را در ۵۱۲ مگابایت دوم قرار دهند. متاسفانه، ما موفق نشدیم این موضوع رو به بخش بازاریابی و همچنین منتقدان در زمان عرضه محصول، اطلاع دهیم. این ویژگی در تکنولوژی Maxwell باید در همان ابتدای عرضه به درستی اعلام می‌شد. دیگر نمی‌گذاریم چنین چیزی اتفاق بیفتد. دفعه بعدی، بهتر از این عمل خواهیم کرد.
مدتی پیش بود که انویدیا رسما با طرح شکایت افراد برای تبلیغات اشتباه کارت گرافیک GTX 970 روبرو شد. شرکت آمریکایی انویدیا، در این طرح شکایت، به «ایجاد رویه‌ای برای گمراهی کاربران درمورد مشخصات، کیفیت و مزایای کارت گرافیک GTX 970» متهم شده است. شکایت ارائه شده، به دنبال دریافت حکمی قطعی علیه انویدیا و بازپرداخت مبلغ دریافت شده از خریداران این کارت گرافیک است. همچنین بعضی از شاکی‌ها، به دنبال دریافت غرامت از انویدیا هستند. درحالی که طرح دادخواهی بر سر GTX 970 و موضوعات آن به تنهایی می‌توانند مشکلات بزرگی برای انویدیا باشند، این شرکت از نظر مالی هیچ ضرری نداشته است. در آخرین گزارش مالی آن‌ها (که دوره زمانی فروش ۳ ماهه بین نوامبر و ژانویه را نشان می‌دهد) این شرکت می‌گوید آن‌ها با فروش کارت گرافیک‌هایی که بر اساس معماری Maxwell عرضه شده‌اند، یک رکورد جدید به ثبت رسانده‌اند. در این گزارش، بیان می‌شود که ارقام فروش در یک فصل ۱.۲۵ میلیارد دلار و در انتهای سال نزدیک به ۵ میلیارد دلار بوده است. همچنان باید منتظر ماند و دید طرح دادخواهی رسمی علیه انویدیا، به کجا ختم خواهد شد. منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده