نویسنده: رضا اکبری
// چهار شنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰

مدیر عامل شرکت Take-Two از پتانسیل موجود در تکنولوژی واقعیت افزوده تمجید کرد

استراس زلنیک، مدیر عامل شرکت Take-Two، برخلاف واقعیت مجازی نظر مساعدی درباره واقعیت افزوده دارد.

مدیر عامل شرکت Take-Two که کمپانی‌های راک استار و 2K را درزیر مجموعه خود دارد، خیلی رک انتقاد‌هایی نسبت به تکنولوژی VR‌ یا واقعیت مجازی داشت و در همین نشست مدیر اجرایی این شرکت راجع به تکنولوژی AR یا واقعیت افزوده صحبت‌هایی امیدوار کننده کرده است که آنها را بسیار علاقه‌مند به این تکنولوژی نشان می‌دهد.

استراس زلنیک در نشست بررسی درآمد‌های این شرکت صحبت‌هایی راجع به AR و VR داشت، او گفت:

واقعیت افزوده الزاما مانند واقعیت مجازی باعث ناراحتی فیزیکی استفاده کنندگان از این تکنولوژی نمی‌شود، البته مزایای زیاد دیگری نیز در استفاده از واقعیت افزوده نسبت به واقعیت مجازی وجود دارد. نگرانی‌ها و ایراداتی که من درباره واقعیت مجازی به آنها اشاره کردم در مورد واقعیت افزوده وارد نیست. برای داشتن تجربه استفاده از واقعیت افزوده شما نیاز نیست که الزاما عینک یا هدست زده باشید. حس حضور در مکانی دیگر بر روی دوش شما سنگینی نمی‌کند و همچنین فاکتور ناراحت کننده‌ای نیز الزاما وجود نخواهد داشت.

همچنین زلنیک درباره یکی از مهمترین مثال‌های موفق واقعیت افزوده گفت:

بازی Pokemon Go نمونه کاملا موفقی از این تکنولوژی است. همچنین بازی موبایل Smash hit که طبق گزارشات بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد داشته است. این بازی‌ها نسبتا سریع به نقطه اوج فروش خود رسیدند، شاید این مساله مهمی باشد اما در هر حال فروش بسیار بالایی داشتند. با در نظر گرفتن سرعت فروش بالای بازی Pokemon Go و در ادامه افت بازیکن‌های آن باید گفت این‌ها مساله‌ای کاملا متفاوت از جذابیت تکنولوژی واقعیت افزوده است. در هر صورت موفقیت واقعیت افزوده به عنوان یک پلتفرم گیمینگ به بازی‌های ساخته شده برای آن وابسته است تا بتواند جذابیت خاص آن را به نمایش در آورد.

مدیر عامل Take-Two در ادامه اضافه کرد:

من هیچ‌گونه شکی درباره قابلیت‌های واقعیت افزوده ندارم. این قابلیت در دستان سازندگان است. اینکه آیا سازندگان درباره ایده‌ خاصی شگفت زده هستند و می‌خواهند که این ایده را در یک حالت جذاب، شکوهمند و بسیار گیرا به واقعیت تبدیل کنند یا خیر. من فکر می‌کنم که این یک موقعیت فوق العاده‌ای محسوب می‌شود. اما باید دید که خود تکنولوژی واقعیت افزوده است که موقعیت را ایجاد می‌کند یا اینکه چیز دیگری رقم خواهد خورد.

مدیر اجرایی Take-Two در مورد بازی‌های ویدیویی می‌گوید:

بازی‌های ویدیویی سرگرمی‌های خاصی هستند، آنها می‌توانند تکنولوژی را با گیم پلی، داستان و شخصیت‌ها ترکیب کنند. تمام این موارد به روش‌های خاص خودشان پیش می‌روند و همین باعث هیجان انگیز شدن ساخت آنها می‌شود اما از طرفی هم پیش‌بینی اینکه بازی‌ها در آینده تا کجا پیش خواهند رفت کار بسیار سختی خواهد بود.

زلنیک در پایان صحبت‌های خود گفت:

اینکه با چه چیزی می‌توانید مشتریان خود را هیجان زده کنید کار سختی است. هنوز اتفاقات زیادی پیش رو است و من درباره تکنولوژی واقعیت افزوده هیچ شکی ندارم.

شرکت مایکروسافت در حال کار روی پلفرمی از واقعیت افزوده به نام HoloLens است. در حال حاضر هدست این محصول برای توسعه دهندگان قابل استفاده است و یک مدل هم به زودی برای مشتریان عرضه خواهد شد، اما مایکروسافت گفته که هیچ عجله‌ای برای عرضه این محصول ندارد تا دچار سرنوشتی مشابه کینکت نشود.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده