نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۲

توضیحات سازندگان Forza Horizon 4 در مورد جهان بازی و تغییرات فصلی

سازندگان بازی Forza Horizon 4، اخیرا توضیحاتی در مورد تغییرات فصلی و همچنین دلیل انتخاب بریتانیا به عنوان جهان بازی ارائه کردند. 

بازی Forza Horizon 4 چند روز پیش در جریان کنفرانس E3 2018 مایکروسافت رسما معرفی شد و سازندگان اعلام کردند که بازی، در منطقه بریتانیا جریان خواهد داشت. همچنین مشخص شد که در این نسخه، شاهد تغییرات فصلی خواهیم بود و قرار نیست بازی همیشه در یک فصل ثابت جریان داشته باشد. حال در جدید‌ترین اخبار بازی، سایت دوال شاکرز مصاحبه‌ای با جان نولز، سازنده بازی، داشته و از وی در مورد تغییرات فصلی پویا و همچنین دیگر ویژگی‌های بازی سوال کرده است. 

به گفته نولز، تیم سازنده مناطق مختلفی را برای انتخاب به عنوان جهان بازی بررسی کرده است. در این بین بیش‌تر مناطقی مد نظر قرار گرفته‌اند که امکان پیاده کردن تغییرات فصلی در آن‌ها فراهم باشد. همچنین به گفته نولز، طرفداران برای مدت طولانی تصور می‌کردند که بازی، قرار است در ژاپن جریان داشته باشد و از قضا، تیم سازنده هم نیم نگاهی به این کشور داشته چرا که ژاپن، اولا مناظر بسیار زیبایی دارد و ثانیا، می‌توان تغییرات فصلی را در آن پیاده کرد. با این حال در نهایت، بریتانیا به عنوان جهان بازی انتخاب شده است و دلیل آن هم تنوع بالای جغرافیایی این منطقه است که به سازندگان اجازه می‌دهد تا محیط‌های متنوعی در بازی خودشان داشته باشند. 

نولز در ادامه، همچنین به این موضوع اشاره کرد که واقع شدن استودیو پلی گراند گیمز در منطقه بریتانیا، خود مزید بر علت شد تا تیم سازنده این منطقه را برای جهان بازی انتخاب و سعی کند آن را به بهترین شکل ممکن به‌تصویر بکشد. به‌علاوه این منطقه، همیشه به داشتن مسیر‌های بسیار مناسب برای رانندگی مشهور است و این مساله در بازی هم دیده خواهد شد و مناطقی از کشور‌های ولز، اسکاتلند و انگلستان که در بازی وجود دارند، مسیر‌های بسیار جذابی برای رانندگی خواهند داشت. 

Forza horizon 4

در منطقه بریتانیا، یک سری دیوار‌های سنگی وجود دارند که مردم این مناطق از آن‌ها برای جدا کردن املاک‌شان از یکدیگر استفاده می‌کنند. به گفته نولز، این دیوار‌ها در بازی هم وجود خواهند داشت و حتی در صورتی که ماشین‌تان به آن‌ها برخورد کند، شاهد تخریب‌شان خواهید بود. البته یک سری دیوار‌های غیر قابل تخریب هم در بازی خواهیم داشت که آن‌ها، ظاهری متفاوت دارند. نولز در ادامه اشاره‌ای هم به فصل‌های بازی داشت. بر این اساس، زمانی که Forza Horizon 4 را آغاز کنید، ابتدا در یک بخش آموزشی مانند، برای چند دقیقه هرکدام از فصل‌ها را مشاهده خواهید کرد تا بیش‌تر با جو آن آشنا شوید. پس از آن و با آغاز بخش کمپین بازی، به مدت یک ساعت هر فصل را تجربه خواهیم کرد تا با یک سال کامل درون بازی آشنا شویم و در نهایت، یک خانه و یک شغل دریافت خواهیم کرد. 

پس از این کار، هر فصل درون بازی به مدت یک هفته واقعی طول خواهد کشید و در این مدت، شرایط برای همه بازیکنان یکسان خواهد بود. در ابتدای هر هفته فصل درون بازی هم عوض می‌شود و با شرایط جوی جدیدی قادر به تجربه آن خواهیم بود. در نهایت نولز اعلام کرد که حتی دو فصل یکسان هم قرار نیست شرایط کاملا مشابهی در بازی داشته باشند و به لطف وجود رویداد‌های مختلف، مثلا دو فصل زمستان در بازی متفاوت از هم خواهند بود تا بازیکنان، همواره شرایط جوی مختلفی را در بازی تجربه کنند. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده