نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۹

حضور ایوان مک گرگور در دنباله فیلم The Shining

ایوان مک گرگور، بازیگر نقش شخصیت اوبی وان کنوبی در مجموعهٔ جنگ ستارگان، بازیگر اصلی دنبالهٔ فیلم The Shining (درخشش) خواهد بود.

ایوان مک گرگور، بازیگر اسکاتلندی سینمای هالیوود، قرار است نقش شخصیت دنی تورنس را در فیلم Doctor Sleep که دنبالهٔ شاهکار سینمایی The Shining است، ایفا کند. فیلم The Shining محصول سال ۱۹۸۰ به کارگردانی استنلی کوبریک، یکی از بهترین اقتباسات سینمایی از کتاب‌های استفن کینگ، رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس معروف ژانر وحشت به شمار می‌رود که روایتگر سفر خانواده‌ای به یک هتل مرموز برای مراقبت از آن در فصل زمستان است. گفتنی است که شخص استفن کینگ برای ایوان مک گرگور جهت حضور در نقش شخصیت دنی تورنس آرزوی موفقیت کرده است.

داستان فیلم Doctor Sleep روایتگر زندگی دنی تورنس، فرزند جک تورنس (جک نیکلسون ایفاگر این نقش در فیلم ابتدایی بود) است که حالا نزدیک به ۴۰ سال دارد و هنوز هم تحت تأثیر اتفاقات رخ داده در آن هتل معروف در دوران کودکی خود است. فشار زیاد روحی و روانی دنی را الکلی کرده است، اما به هر صورت وی الکل را ترک می‌کند و قدرت‌های دوران کودکی خود را به دست می‌آورد و ارتباطی روحی و روانی با دختری جوان برقرار می‌کند که آن دختر مورد هدف گروهی از اشخاص با توانایی‌های مشابه دنی تورنس، قرار گرفته است. داستان فیلم Doctor Sleep ارتباط مستقیمی با اتفاقات رخ‌داده در فیلم The Shining خواهد داشت.

کارگردانی فیلم Doctor Sleep برعهده مایک فلنگان خواهد بود که سابقهٔ کار روی فیلم‌های ترسناک و همچنین اقتباسات سینمایی از کتاب‌های استفن کینگ را در کارنامه دارد. فلنگان پیش از این فیلم‌هایی چون Oculus و Ouija: Origin of Evil را کارگردانی کرده بود و جدید‌ترین فیلم وی هم یک اقتباس سینمایی از کتاب استفن کینگ، یعنی فیلم Gerald's Game بود که با استقبال نسبی منتقدان همراه بود.

ایوان مک گرگور از بازیگران باکیفیت سینمای هالیوود است و در فیلم‌های فراوانی نقش‌آفرینی کرده است. از جمله معروف‌ترین فیلم‌های این بازیگر می‌توان به نقش‌آفرینی در چند فیلم مجموعهٔ جنگ ستارگان، Moulin Rouge (مولن روژ)، The Island (جزیره)، Stay (بمان)، Mortdecai (مورتدکای) و Jane Got a Gun (جین اسلحه دارد) اشاره کرد.

گفتنی است هنوز تاریخ اکرانی برای فیلم Doctor Sleep در نظر گرفته نشده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده