نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۹

نام برایان سینگر به‌عنوان کارگردان فیلم Bohemian Rhapsody ذکر خواهد شد

طبق خبر منتشرشده توسط مجلهٔ امپایر، نام برایان سینگر به‌عنوان کارگردان فیلم Bohemian Rhapsody (حماسهٔ کولی) ذکر خواهد شد.

چندی پیش بود که شرکت فاکس قرن بیستم، اولین تیزر تریلر فیلم مورد انتظار Bohemian Rhapsody (حماسهٔ کولی) با بازی رامی ملک را منتشر کرد؛ نکته‌ای که در این تیزر تریلر به چشم می‌خورد، اشاره نکردن به نام کارگردان فیلم بود. خب این موضوع چندان تعجب‌برانگیز هم نبود و مربوط به ماجرای اخراج برایان سینگر از این پروژه می‌شود.

دکستر فلچر پیش‌تر گفته بود که به این پروژه نیامده است که نامش را به‌عنوان کارگردان ذکر کنند و تنها با این هدف به پروژه پیوسته است تا کار به سرانجام برسد

پاییز سال گذشته بود که کمپانی فاکس قرن بیستم با انتشار یک بیانیه ساده و بسیار کوتاه اعلام کرد که برایان سینگر دیگر کارگردانی فیلم Bohemian Rhapsody را بر عهده نخواهد داشت. حدسیات زیادی در مورد دلایل اخراج این کارگردان از پروژه زده شد، از جمله درگیری و اختلاف نظر سینگر با توماس نیوتن سیگل، مدیر فیلمبرداری یا درگیری با بازیگر اصلی فیلم؛ برخی منابع ادعا کرده‌ بودند که درگیری و تنشی بین رامی ملک با برایان سینگر در پشت صحنه فیلمبرداری و تولید فیلم Bohemian Rhapsody به‌ وجود آمده بود و دلیل اصلی توقف فیلمبرداری این فیلم نیز همین اتفاق بوده است. همچنین گفته می‌شد که ملک از سینگر به استودیو شکایت کرده بود. چند روز پس از این واقعه سایت دِدلاین خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه، دکستر فلچر، بازیگر و کارگردان بریتانیایی، به‌عنوان کارگردان جدید فیلم Bohemian Rhapsody معرفی شده و قرار است به‌جای سینگر مراحل فیلمبرداری و تولید این فیلم را ادامه دهد. این موضوع سبب ایجاد این پرسش شد که سرانجام سازندگان تصمیم دارند نام چه کسی را به‌عنوان کارگردان فیلم جدید ذکر کنند.

طبق خبر منتشرشده توسط مجلهٔ امپایر، نام شخصی که به‌عنوان کارگردان در تیتراژ فیلم آورده می‌شود، برایان سینگر خواهد بود. گفتنی است که دکستر فلچر نیز پیش‌تر گفته بود که به این پروژه نیامده است که نامش را به‌عنوان کارگردان ذکر کنند و تنها با این هدف به پروژه پیوسته است تا کار به سرانجام برسد. در این صورت مشکلی بین طرفین وجود نخواهد داشت و دعوای حقوقی نیز درنخواهد گرفت.

Bohemian Rhapsody

گراهام کینگ، تهیه‌کنندهٔ فیلم Bohemian Rhapsody در مصاحبه با امپایر چنین گفت که برایان سینگر در آن زمان می‌خواست پروژه متوقف شود؛ صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

نام برایان سینگر به‌عنوان کارگردان فیلم ذکر خواهد شد. موضوع از این قرار است که برایان در آن زمان مشکلات شخصی خود را داشت. وی می‌خواست پروژه برای مدتی متوقف شود تا به مشکلاتش رسیدگی کند، اما ساخت فیلم باید به سرانجام می‌رسید و تمام می‌شد. داستان از این قرار بود... اینگونه نبود که بخواهیم همه‌چیز را از نو آغاز کنیم. به شخصی نیاز داشتیم که در کنار داشتن آزادی برای اضافه کردن خلاقیت به پروژه، در چهارچوب کلی کار می‌کرد؛ فلچر واقعاً لطف بزرگی در حق ما کرد.

گراهام کینگ در ادامهٔ سخنان خود گفت که دکستر فلچر ۱۶ روز باقی‌مانده از مراحل فیلمبرداری را انجام داد و فیلم را تکمیل کرد.

کار نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده آنتونی مک‌کارتن، نویسنده فیلم The Theory of Everything (نظریه همه چیز)، بوده که برای نوشتن فیلمنامه این فیلم نامزد دریافت جایزهٔ اسکار بهترین فیلمنامهٔ اقتباسی نیز شده است. در فیلم Bohemian Rhapsody قرار است شاهد اولین روزهای شکل‌گیری گروه افسانه‌ای راک کوئین تا آخرین روزهای زندگی فردی مرکوری باشیم. همچنین بخش مهمی از اتفاقات فیلم قرار است به کنسرت معروف لایو اید (Live Aid) اختصاص داده شود.

رامی ملک در نقش فردی مرکوری، بن هاردی در نقش راجر تیلور، جوزف مازلو در نقش جان دیکن، گویلیم لی در نقش برایان می، لوسی بوینتون در نقش مری آستین، آلن لیچ در نقش پل پرنتر، آرون مک‌کاسکر در نقش جیم هاتن، آیدان گیلن در نقش جان رید، تام هولندر در نقش جیم بیچ و مایک مایرز در یک نقش نامشخص، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Bohemian Rhapsody حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌‌اند.

فیلم Bohemian Rhapsody قرار است در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۷) اکران شود.

 


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده