نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۶

نویسنده فیلم هالووین از ساخت دنباله های آن سخن گفت

دنی مک‌براید، یکی از نویسندگان فیلم مورد انتظار Halloween (هالووین)، از تصمیم سازندگان برای فیلمبرداری پشت‌سرهم دو قسمت دیگر از این مجموعه سخن گفت.

هفتهٔ گذشته شرکت یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) و بلوم هاوس (Blumhouse)، اولین تریلر فیلم ترسناک Halloween (هالووین) را منتشر کردند که در آن تریلر شاهد بازگشت مایکل مایرز بودیم. حال در جدیدترین اخبار مرتبط با مجموعهٔ جدید هالووین، دنی مک‌براید، یکی از نویسندگان فیلمنامهٔ فیلم جدید گفت که احتمال فیلمبرداری پشت‌سرهم دو قسمت بعدی این مجموعه وجود داشت، اما گویا فعلاً سازندگان دست نگه داشته‌اند. ایدهٔ اولیهٔ ساخت فیلمی جدید از مجموعهٔ هالووین را دنی مک‌براید، جف فردلی و دیوید گردون گرین دنبال کردند و به سرانجام رساندند. این سه نفر نسخه‌ای کوتاه از فیلمی بر اساس داستان مجموعهٔ هالووین را ساختند و به کمپانی بلوم هاوس دادند و خیلی سریع ایدهٔ آن‌ها مورد استقبال مسئولان این کمپانی قرار گرفت و چراغ سبزی به آن‌ها برای ساخت فیلم جدید داده شد. فیلم هالووین دنبالهٔ مستقیم قسمت اول این مجموعه است که در سال ۱۹۷۸ منتشر شده بود که در آن لوری استرود قرار است ۴۰ سال پس از حوادث فیلم اول، بار دیگر در برابر مایکل مایرز قرار بگیرد و با او مقابله کند.

کارگردانی این فیلم بر عهده گوردون گرین، کارگردان فیلم Pineapple Express (پاین‌اپل اکسپرس)، بوده است. گوردون گرین به‌همراه دنی مک‌براید، سازنده و نویسندهٔ سریال Eastbound & Down، کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند. جان کارپنتر، کارگردان و خالق اصلی این مجموعه، نیز به عنوان تهیه‌کننده اجرایی و مشاور در این پروژه حضور دارد.

Halloween

دنی مک‌براید در مصاحبه با سایت اینترتینمنت ویکلی از احتمال فیلمبرداری دو دنبالهٔ فیلم جدید مجموعهٔ هالووین در آینده‌ای نزدیک سخن گفت؛ صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

تصمیم داشتیم دو فیلم بعدی مجموعهٔ هالووین را پشت‌سرهم فیلمبرداری کنیم، اما خب بعد با خود گفتیم بهتر است از همین الان فیلم جدید را موفق در نظر نگیریم. ممکن است فیلم جدید اکران شود و همه از ما متنفر شوند و در این صورت دیگر روی این پروژه نمی‌توانیم کار ‌کنیم. بنابراین گفتیم نیاییم یک سال روی داستانی کار کنیم که می‌دانیم این احتمال هم وجود دارد که تماشاچیان از آن خوششان نیاید. از همین رو تصمیم گرفتیم بعد از اکران فیلم جدید ببینیم چه چیزی در این مجموعه جواب می‌دهد و چه چیزی را باید حذف کنیم. اما قطعاً برای ادامهٔ کار، از این بخش از داستان که در فیلم جدید خواهیم دید، ایده داریم و خوشبختانه شانس ساخت آن هم به ما داده شده است.

تصمیم هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. اگر فیلم جدید موفق شود نظر منتقدان و تماشاچیان را جلب کند، در آن صورت دنی مک‌براید و همکارانش می‌دانند برای دنباله‌های این فیلم چه داستانی را دنبال کنند. همان‌طور که می‌دانید جان کارپنتر چندی پیش در مصاحبه با سایت Stereogum گفت که فیلم جدید مجموعهٔ هالووین، دنبالهٔ فیلم ابتدایی خواهد بود و داستان و بازه‌های زمانی دیگر فیلم‌های این مجموعه نادیده گرفته خواهد شد.

جیمی لی کرتیس در نقش لوری استرود، جودی گریر در نقش کارن استرود (دختر لوری استرود)، اندی متیچاک در نقش آلیسون استرود (نوه لوری استرود)، نیک کسل و جیمز جود کورتنی در نقش مایکل مایرز و ویرجینیا گاردنر در نقش ویکی، از جمله بازیگرانی هستند که در فيلم Halloween حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Halloween قرار است به مناسبت چهلمین سالگرد مجموعه هالووین در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۷ مهرماه ۱۳۹۷) روی پرده‌ٔ سینما برود.

 


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده