نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸

فیلمی از دادگاه معروف هالک هوگان در دست ساخت است

فیلمی سینمایی از شکایت هالک هوگان از سایت گائکر و دادگاه جنجالی مرتبط با این قضیه در دست ساخت است.

شاید دادرسی مربوط به شکایت هالک هوگان از سایت گائکر را بتوان یکی از عجیب‌ترین و باورنکردنی‌ترین دادرسی‌های تاریخ دانست. حدود دو سال از زمان برگزاری آن دادگاه معروف می‌گذرد و دو فیلم بر اساس آن رویداد در دست ساخت است که یکی از آن‌ها را فرانسیس لورنس، کارگردان ۳ فیلم از مجموعهٔ The Hunger Games (عطش مبارزه)، برای شرکت بلک‌راک پروداکنشر (Blackrock Productions) کارگردانی خواهد کرد.

فیلم جدید فرانسیس لورنس، اقتباسی از کتابی با عنوان Conspiracy: Peter Thiel, Hulk Hogan, Gawker, and the Anatomy of Intrigue (توطئه: پیتر تیل، هالک هوگان، گائکر و تحلیل دسیسه)، نوشتهٔ رایان هالیدی خواهد بود. داستان این فیلم در مورد دادرسی معروفی است که در آن هالک هوگان (با نام واقعی تِری جین بولا)، علیه یکی از سایت‌های معروف رسانه‌ای با عنوان گائکر، اقامه دعوی کرد و ادعای دریافت خسارت از این سایت را به دلیل خدشه‌دار کردن آبروی خود داشت. وکلای هالک هوگان در شکایت خود مدعی شدند که سایت گائکر بدون اجازهٔ موکلشان، دست به انتشار ویدئویی از رابطه جنسی هوگان زده است و بنا بر ادعای هوگان، انتشار این ویدئو، ضربهٔ بد و جبران‌ناپذیری به شهرت و کسب‌وکارش زد. برگزاری این دادگاه از آن جایی مهم بود که از نظر بسیاری «حق حفظ حریم شخصی» در برابر «حق آزادی مطبوعات» قرار داده شد. دادگاه برگزارشده در فلوریدا در نهایت هالک هوگان را مستحق دریافت غرامتی معادل ۱۱۵ میلیون دلار دانست، اما پس از صحبت‌های فراوان، سرانجام وکلای هوگان و مسئولان حقوقی سایت گائکر سر رقم ۳۱ میلیون دلار توافق کردند و البته سایت گائکر هم مسدود شد.

نویسندگی فیلمنامهٔ این فیلم اقتباسی بر عهدهٔ چارلز راندولف، نویسندهٔ برندهٔ جایزهٔ اسکار برای نگارش فیلمنامهٔ فیلم The Big Short (رکودِ بزرگ) خواهد بود. تهیه‌کنندگی فیلم نیز بر عهدهٔ دیوید اِی نیومن و فرانسیس لارنس خواهد بود. فرانسیس لارنس در مورد ساخت اقتباس سینمایی دادگاه معروف هالک هوگان چنین گفت:

هنگامی که کتاب غیرعادی و فوق‌العادهٔ رایان را مطالعه کردم، کاملاً مبهوت این داستان شگفت و عالی عصر حاضر شدم و بلافاصله ایدهٔ ساخت فیلمی از روی این کتاب به ذهنم خطور کرد. داستانی بسیار مهم و پرمعنی است و برای روایت آن هیجان‌زده‌ام. برای پیوستن به این پروژه و کار کردن با تیم سازنده، شور و هیجانی زیادی دارم.

از طرف دیگر فیلمی با عنوان Gawker v. Thiel (گائکر علیه تیل) و مرتبط با همین واقعه در دست ساخت است و کارگردانی آن فیلم را جیسون وینر بر عهده خواهد داشت.

این فیلم در مورد دادرسی معروفی است که در آن هالک هوگان، علیه یکی از سایت‌های معروف رسانه‌ای اقامه دعوی کرد و ادعای دریافت خسارت از این سایت را به دلیل خدشه‌دار کردن آبروی خود داشت

هالک هوگان از معروف‌ترین کشتی‌گیران بود و یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها در دهه‌های هشتاد و نودِ میلادی به شمار می‌رفت. از جمله افتخارات هالک هوگان را می‌توان به دوازده بار قهرمانی ردهٔ سنگین‌وزن و پیروزی در دو مسابقهٔ رویال رامبل در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ اشاره داشت.

فرانسیس لارنس، کارگردان آثاری همچون سری فیلم‌های The Hunger Games و همچنین فیلم Constantine (کنستانتین) است و آخرین فیلمی که از این کارگردان آمریکایی روی پردهٔ سینما رفت، فیلم جاسوسی و هیجان‌انگیز کمپانی فاکس قرن بیستم (20th Century Fox)، یعنی فیلم Red Sparrow (گنجشک سرخ) بود. در این فیلم بازیگرانی چون جنیفر لارنس در نقش دامینیکا ایگارووا، جوئل اجرتون در نقش نیت نش، جرمی آیرونز در نقش ژنرال ولادیمیر اندرایویچ کورچنوی، ماتیاس اسخونارتس در نقش آیون دمیترویچ اگوراو، سرگئی اونوپکو در نقش سیمینوو، سباستین هالک در نقش سرگئی ماتورین، هیو کوارشی در نقش سایمون بنفورد، تکلا رویتن در نقش مارتا یلنووا، کران هایندز در نقش کلونل زاکاروو، جولی ریچاردسون در نقش نینا ایگارووا، مری-لوئیز پارکر در نقش استفانی بوچر، شارلوت رمپلینگ در نقش ماترون (مدیر مدرسه اسپارو) و بیل کمپ در نقش مارتی گیبل و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم Red Sparrow امتیازات متوسطی را از منتقدان دریافت کرد و با بودجهٔ ساخت ۶۹ میلیون دلاری، فروش ۱۵۰ میلیون دلاری در گیشه داشت.

 


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده