نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۹

جف جانز سمت فعلی خود در کمپانی دی سی را ترک خواهد کرد

در طی گزارش‌های جدید اعلام شده که جف جانز، به طور رسمی کمپانی دی سی را ترک کرده تا بتواند نقش مفید و مؤثرتری را در دنیای سینمایی این کمپانی ایفا کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، در حال حاضر جف جانز در حال راه‌اندازی کمپانی مد گوست (Mad Ghost Productions) است و از طرف دیگر یک قرارداد اختصاصی را با کمپانی برادران وارنر و همچنین کمپانی دی سی اینترتینمنت امضا کرده تا بتواند نقش نویسنده و تهیه کننده را ایفا کند. او قصد دارد تا در چندین بخش مختلف کمپانی حضور داشته باشد و به تولید محتواهای مختلف بپردازد؛ از جمله فیلم‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی و همچنین کتاب‌های کمیک. او دوست دارد این محتواها را براساس دارایی‌های فعلی کمپانی دی‌سی و همچنین دارایی‌های جدید و آن‌هایی که بازسازی شده‌اند، تولید کند.

به عنوان بخشی از این قرارداد، قرار است او سمت فعلی خود به عنوان رئیس و مدیر اجرایی بخش خلاقیت کمپانی دی سی اینترتینمنت را ترک کند تا بتواند به طور تمام وقت روی کارهای تولید محتوا برای بخش‌های فیلم و سریال و کتاب‌های کمیک تمرکز کند. جیم لی که ناشر کمپانی دی‌سی اینترتینمنت محسوب می‌شود، قرار است نقش خود را تا حدی گسترش دهد و در طی این گسترش، نقش رئیس بخش خلاقیت و همچنین وظایف آن را بر عهده بگیرد. علاوه بر این کار، او همچنان فعالیت‌های نشر خود را در کنار دن دیدیو ادامه خواهد داد. جیم لی و دن دیدیو از سال ۲۰۱۰ با یکدیگر همکار شدند و از همان سال کار نشر خود را انجام می‌دهند. این خبرهای جدید اخیرا توسط توماس گووک، کارمند و رئیس ارشد بخش دیجیتالی و همچنین معاون اجرایی، استراتژی و توسعه تجاری این کمپانی، اعلام شد.

براساس این قرارداد جدید، یکی از اولین پروژه‌های تولید فیلمی که جف جانز قرار است در آن حضور داشته باشد، یکی از آثار کمپانی برادران وارنر پیکچرز، یعنی فیلم Green Lantern Corps (ارتش گرین لنترن) خواهد بود. این فیلم براساس مجموعه‌ای است که توسط خودش نوشته شده و یکی از مجموعه‌های پرفروش نیویورک تایمز به حساب می‌آید. این سری کتاب کمیک به طرز جالبی به مدت ۹ سال تولید و عرضه می‌شد. علاوه بر خود مجموعه اصلی، اسپین آف‌ها و رویدادهای کامیک بوکی مختلفی هم حول محور آن ایجاد شد. جف جانز در پروژه تولید فیلم ارتش گرین لنترن قرار است نقش تهیه کننده و نویسنده را ایفا کند. به علاوه، او در پروژه تولید فیلم Aquaman (آکوامن) یکی از نویسندگان و تهیه کنندگان اجرایی به حساب می‌آمد. این اثر ابرقهرمانی قرار است در تاریخ ۲۱ دسامبر سال جاری میلادی (۳۰ آذر ۱۳۹۷) در سرتاسر دنیا اکران شود. لازم به ذکر است که جف جانز در حال حاضر در پروژه قسمت دوم سری فیلم Wonder Woman (واندر وومن) هم حضور دارد و نقش نویسنده و تهیه کننده اجرایی را برعهده داشته است. فیلم Wonder Woman 2 (واندر وومن 2) توسط پتی جنکینز کارگردانی می‌شود و ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ (۱۰ آبان ۹۸) هم اکران خواهد شد. فیلم Shazam (شزم!) کمپانی نیو لاین هم که برای ماه آوریل سال ۲۰۱۹ (فروردین ۹۸) برنامه ریزی شده، براساس رمان گرافیکی اولیه او نوشته می‌شود.

از طرف دیگر و در بخش آثار تلویزیونی، جف جانز یکی از تولید کنندگان، تهیه کنندگان اجرایی و نویسندگان اولین مجموعه تلویزیونی اختصاصی کمپانی دی سی یعنی سریال Titans (تایتان‌ها) که برای سرویس دیجیتال آماده شده، به حساب می‌آمده است. او در این پروژه با آکیوا گلدزمن و گرگ برلانتی همکاری داشته است. جانز داستان یکی از قسمت‌های سریال تایتان‌ها به نام «Doom Patrol» را نوشته است. این مجموعه در قالب ۱۳ قسمت قرار است تولید شود و به صورت اختصاصی در سرویس استریم کمپانی دی سی پخش خواهد شد. او در کنار گرگ برلانتی، سارا شکتر و جرمی کارور تهیه کننده اجرایی این پروژه خواهند بود. او بسیار مصمم است که کمپانی دی سی را در ساخت امپراطوری تلویزیونی خود کمک کند. جانز همچنین در موفق‌ترین مجموعه ابرقهرمانی شبکه The CW یعنی سریال The Flash (فلش) کمک به‌سزایی کرده است. او در کنار پیتر روث و کمپانی WBTV، در تولید و پخش چندین مجموعه تلویزیونی بسیار موفق دیگر مانند سریال Arrow (ارو)، سریال Gotham (گاتهام)، سریال iZombie (آی زامبی)، سریال Supergirl (سوپرگرل) و سریال Black Lightning (بلک لایتنینگ) کمک بسیار زیادی کرده است.

Green Lantern Corps

می‌توان گفت مهم‌ترین بخش قرارداد جف جانز، مربوط به پروژه‌های تولیدی و انتشاری او است. او در میان پروژه‌های جدید خود قرار است یک سری کتاب کمیک جدید، آن هم تحت عنوان The Killing Zone بنویسد و منتشر کند؛ سری کتاب کمیک بسیار جالبی که قرار است روی عنوان‌ها و شخصیت‌های جدید و کمتر شناخته‌شده‌ی دی سی تمرکز داشته باشد. از طرف دیگر جف جانز در حال نوشتن سری کتاب کمیک شخصیت شزم است که براساس برنامه‌ریزی‌ها در فصل پاییز منتشر می‌شود. لازم به ذکر است که او همچنان می‌خواهد سری کتاب کمیک Doomsday Clock را که از نظر منتقدان و فروش، موفقیت بسیار زیادی به‌دست آورده بود ادامه دهد. تصویرسازی‌های این سری کتاب کمیک توسط گری فرانک انجام می‌شود. این مجموعه دنیای دی سی را با دنیای واچمن ترکیب کرده است. به نظر می‌رسد که مجموعه جدیدی هم با نام Three Jokers در راه است که تصویر سازی‌های آن توسط جیسون فبوک انجام می‌شود.

توبی امریچ، رئیس گروه کمپانی برادران وارنر پیکچرز در طی مصاحبه‌ای درباره جف جانز اینگونه صحبت کرد:

جف جانز یک نویسنده‌ی فوق‌العاده بااستعداد است. او واقعا جایگاه خود را در دنیای دی سی و درون شخصیت‌های آن پیدا کرده است. ما به‌شدت خوشحال و هیجان‌زده‌ایم که او تصمیم گرفته به علاقه و ریشه‌هایش به عنوان یک نویسنده و تهیه کننده بازگردد. حتی ماندن او در خانواده‌ی برادران وارنرِ ما، این قضیه را بسیار بهتر می‌کند. ما منتظریم که زمان همکاری ما با او در پروژه تولید فیلم گرین لنترن و همچنین پروژه‌های جدید دیگر، فرا برسد.

جیم لی و دن دیدیو هم در طی مصاحبه‌ای درباره جف جانز صحبت‌‌هایی کردند:

جف یکی از بهترین نویسندگان دنیای کمپانی دی سی کامیکس است و حالا که قرار است تمام وقت خود را روی تولید محتواهای مختلف قرار دهد، ما اصلا نمی‌توانیم صبر کنیم و ببینیم که او در آینده‌ای نزدیک می‌خواهد چه کارهایی انجام دهد. او با استعداد و وقت زیاد خود می‌تواند بهترین داستان‌های دی سی را تا جایی که امکان دارد، در هر رسانه‌ای بیان کند. پروژه‌های انتشاری جدیدی که ما در حال حاضر روی آنها کار می‌کنیم، بلافاصله از طرف خوانندگان استقبال و محبوب خواهد شد.

Joker

خود جف جانز هم در طی مصاحبه‌ای درباره این موضوعات توضیحاتی ارائه کرد که به شرح زیر است:

من این نقش را در کمپانی دی سی اینترتینمنت قبول کردم زیرا من این دنیا و شخصیت‌های آن را بیشتر از هر چیز دیگری دوست دارم. اما از طرف دیگر من دوست دارم روزهای خود را با نوشتن داستان درباره آنها و در صحنه فیلمبرداری حاضر شدن، صرف کنم. من خیلی خوشحالم که قرار است بازگردم و باری دیگر نقش خلاقانه‌ای را بر عهده داشته باشم. شغل من یک کار رویایی، آن هم در پروژه‌هایی رویایی است. من می‌توانم با این شغل، حتی بسیار بیشتر از قبل در دنیای گسترده‌ی شخصیت‌های دی سی غرق شوم. از طرف دیگر بسیار هیجان‌زده‌ام که قرار است همچنان همکاری خود را با تیم بسیار خوب کمپانی دی سی و همکارانم در کمپانی برادران وارنر ادامه دهم.

جف جانز به عنوان یکی از موفق‌ترین نویسنده‌های کتاب‌های کمیک در دوران خود، وقت خود را روی نوآوری و بازسازی شخصیت‌های ساکت و خاموش قرار داد و آنها را به موفقیت‌های زیادی رساند؛ مانند شخصیت‌های گرین لنترن، آکوامن، تایتان‌های نوجوان، فلش و شزم. گرانش او به سمت شخصیت‌های سطح پایینی که پتانسیل ناشناخته و بسیار زیادی داشتند، باعث شد که جانز بتواند رتبه سوم را در میان لیست 100 نویسنده بسیار موفق و خوب کمپانی دی سی کامیکس به‌دست بیاورد. در این لیست، رابرت کنایر و گاردنر فاکس افسانه هم در کنار جف جانز قرار دارند.

سابقه شغلی جف جانز به دوران ابتدایی آغاز کار او بازمی‌گردد؛ زمانی که او دستیار کارگردانی ریچارد دانر را انجام می‌داد. او توانست بعد از مدتی لقب نویسنده‌ای موفق را از آنِ خود کند و به جایی رسید که ریاست و مدیر بخش خلاقیت کمپانی دی سی اینترتینمنت را به‌دست بیاورد. در همین حین، او به طور همزمان چندین سریال، فیلم و سری کتاب کمیک بسیار موفق امروزی را هم خلق کرده است.


منبع comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده