نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۲

اولین تصاویر فیلم The Little Stranger منتشر شد

اولین تصاویر از فیلم ترسناک The Little Stranger، ساختهٔ لنی آبراهمسون، کارگردان فیلم‌های Frank (فرانک) و Room (اتاق)، منتشر شد.

اولین تصاویر از ساختهٔ جدید لنی آبراهمسون، کارگردان ایرلندی سینمای هالیوود، منتشر شد؛ فیلم The Little Stranger در ژانر ترسناک و ماوراءالطبیعه خواهد بود و قرار است در ماه آگوست اکران خود را روی پردهٔ سینما آغاز کند. نگارش فیلمنامهٔ فیلم The Little Stranger بر عهدهٔ لوسیندا کاکسن، نویسندهٔ فیلم The Danish Girl (دختر دانمارکی) بوده است و وی فیلمنامه را بر اساس رمانی با همین عنوان، نوشتهٔ سارا واترز، به رشتهٔ تحریر درآورده است. داستان فیلم در تابستان سال ۱۹۴۸ میلادی روایت می‌شود و پیرامون شخصیتی به نام دکتر فارادِی است. وی دکتری بومی است و روزی وی را برای درمان بیماری فرا می‌خوانند و پس از رفتن وی به محل مورد نظر، اتفاقاتی عجیبی در آنجا رخ می‌دهد.   

لنی آبراهمسون فیلمسازی است که در هر ژانر حرفی برای گفتن دارد و به‌راحتی می‌تواند از کمدی سیاه Frank (فرانک) به فیلم روانشناسانه و درام Room (اتاق) برسد. فیلم‌های محدود این کارگردان، معمولاً فیلم‌های خوب و باکیفیتی بوده‌اند و انتظار می‌رود ساختهٔ ترسناک جدید وی نیز فیلمی متفاوت و خوش‌ساخت باشد. تصاویر جدید را سایت فندانگو منتشر کرده است و لنی آبراهمسون در صحبت‌هایی راجع به ساختهٔ جدیدش چنین گفت که فیلم The Little Stranger را به‌سختی می‌‌توان در رده فیلم‌های ماوراءالطبیعه و هیجانی قرار داد؛ صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

فکر نمی‌کنم فیلمی که ساخته‌ایم کاملاً شبیه به فیلم‌هایی باشد که تا به حال تماشا کرده‌ام. اِلمان‌های ژانرهای مختلف درهم آمیخته‌ شده، ولی این بدین معنا نیست که قرار است فیلمی هیجانی یا فیلمی ترسناک-گونهٔ تکراری را شاهد باشید. این فیلم پیرو استعارات همیشگی این‌ ژانرها نیست. به‌عنوان فیلمساز، تمام الگوها و قالب‌های اصلی این ژانرها را برای ساخت فیلمی غنی، روانشناسانه، انسانی و از همه مهم‌تر لذت‌بخش، بررسی کرده‌ام.

تصاویر منتشرشده از فیلم The Little Stranger را در پایین مشاهده می‌کنید:

The Little Stranger

در خلاصه داستان رسمی فیلم The Little Stranger چنین آمده است:

فیلم The Little Stranger داستان دکتر فارادِی، پسرِ خدمتکار خانه‌ای را روایت می‌کند که برای خود به‌عنوان دکتری محلی، زندگی آرام و آبرومندی ساخته است. در تابستان گرم و طولانی سال ۱۹۴۸، وی را برای درمان بیماری فرامی‌خوانند؛ در همان منزلی که مادر وی زمانی به‌عنوان خدمتکار در آنجا کار می‌کرد. عمارت هال بیش از دو قرن محل زندگی خاندان آیرز بوده است، اما در حال حاضر تنها یک مادر و دو فرزند دختر و پسرش در آنجا زندگی می‌کنند و این سه نفر توسط نیرویی بسیار بدشگون و بدیمن، تسخیر شده‌اند. هنگامی که دکتر فارادِی به این عمارت می‌رسد، تازه از این موضوع آگاهی می‌یابد که تا چه اندازه تلخ، نزدیک و پریشان‌کننده، سرنوشت داستان این خانواده با سرنوشت خودش گره خورده است.

در فیلم The Little Stranger، دامنل گلیسون در نقش شخصیت دکتر فارادِی، راث ویلسون در نقش شخصیت کارولین آیرز، ویل پالتر در نقش شخصیت رودریک آیرز، شارلوت رمپلینگ در نقش شخصیت خانم آیرز و آلیسون پارگیتر در نقش شخصیت خدمتکار حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. تهیه‌کنندگی این فیلم بر عهدهٔ گیل ایگن، اد گینی، آندرا کالدروود و رایان رینولدز است. اکران فیلم The Little Stranger در ایالات متحدهٔ آمریکا، بر عهدهٔ Focus Features است.

آخرین ساختهٔ لنی آبراهمسون، فیلم مستقل Room بود که در سال ۲۰۱۵ روی پردهٔ سینما رفت. فیلمنامهٔ این فیلم را اِما داناهیو بر اساس رمانی با همین عنوان که نوشتهٔ خودش بود، به رشتهٔ تحریر درآورده بود. از بازیگران فیلم Room می‌توان به بری لارسون، جیکوب ترمبلی، جوآن آلن و ویلیام اچ میسی اشاره کرد. فیلم مستقل Room با بازخوردهای بسیار مثبت منتقدان و تماشاگران همراه بود و با بودجهٔ ساخت ۱۳ میلیون دلاری، فروش ۳۶ میلیون دلاری در گیشه داشت.

گفتنی است فیلم The Little Stranger برای اکران در تاریخ ۳۱ آگوست (۹ شهریورماه) برنامه‌ریزی شده است.

 


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده