نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۲

کوین فایگی از جوایز سینمایی سخن گفت

کوین فایگی، رئیس مارول استودیو، در صحبت‌های اخیر خود از جوایز سینمایی سخن گفت و به نظر وی این جوایز همه‌چیز نیستند.

کوین فایگی، رئیس مارول استودیو که این روزها یکی از نام‌های معروف سینمای هالیوود است و فیلم‌های استودیو‌ی سینمایی وی فروشی فوق‌العاده دارند، در سخنانی چنین گفت که موفق بودن یا نبودن فیلم‌ها تنها مرتبط با دریافت جوایز سینمایی نیست و وی ترجیح می‌دهد به جای دریافت جایزه برای فیلم‌هایش، در اتاقی با تماشاچیان مشتاق و هیجانی باشد و فیلم را تماشا کند.

فیلم ابرقهرمانی و کمیکی Black Panther (بلک پنتر) دنیای سینمایی مارول، موفقیت خوبی برای این استودیو بود و امتیاز بالا و عجیب ۹۷ را دریافت کرد! این فیلم در هفت بخش از مراسم سالیانه جوایز سینمایی و تلویزیونی MTV نامزد دریافت جایزه شد و در گیشه نیز فروشی فوق‌العاده داشت و با بودجهٔ ساخت ۲۰۰ میلیون دلاری، به فروش ۱.۳۴۴ میلیارد دلاری دست پیدا کرده است. نگاه مثبت منتقدین به فیلم استودیو مارول، سبب شده است که برخی نگاه خوش‌بینانه‌ای به این فیلم داشته باشند که شاید سرانجام برخی جوایز سینمایی مهم را از آن خود کند.

مراسم جوایز سینمایی و تلویزیونی MTV بیشتر روی آثار همه‌پسند و فیلم‌های بلاک‌باستری مانور می‌دهد و از این منظر شاید این مراسم را باید تا حدودی آن روی سکهٔ مراسماتی چون گلدن گلوب و اسکار تلقی کرد. در مراسم اسکار چندان به فیلم‌های این ژانر اهمیت داده نمی‌شود؛ مخصوصاً در رشته‌هایی مانند بهترین فیلم. باید این موضوع را قبول کرد که اکثر فیلم‌های ابرقهرمانی آنچنان داستان قوی و متفاوتی ندارند و خب همین موضوع در اسکار اهمیت بالایی دارد.  

کوین فایگی در رابطه با فروش بالای فیلم‌های ابرقهرمانی و نادیده گرفته‌ شدن این فیلم‌ها در مراسمات مختلف چنین گفت:

شاید اهمیت ندادن و در نظر نگرفتن جلوه‌های ویژهٔ تصویری، شخصیت‌هایی که پرواز می‌کنند یا سفینه‌های فضایی و میلیاردها دلار فروش این فیلم‌ها در گیشه، آسان باشد. فکر می‌کنم گفتن اینکه شما در بخش‌های دیگر، جوایز خود را از پیش دریافت کرده‌اید، آسان است (اشاره به طعنهٔ منتقدان و داوران به فروش فیلم‌های ابرقهرمانی).

Kevin Feige

کوین فایگی در رابطه با فیلم Black Panther گفت که کاندید شدن برای دریافت جوایز سینمایی، هیچ‌گاه هدف نهایی این ساخته نبوده است. وی در این رابطه چنین گفت:

آلفرد هیچکاک هیچ‌وقت برندهٔ جایزهٔ بهترین کارگردان در مراسم اسکار نشد؛ درست است که این جایزه بسیار باارزش است، ولی به‌معنای همه‌چیز نیست. من شخصاً ترجیح می‌دهم در اتاقی با تماشاچیان مشتاق و هیجانی باشم و فیلم را تماشا کنم.

کوین فایگی این سخنان را در جریان مراسم انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا که در استودیو پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) برگزار شد، به زبان آورد.

آلفرد هیچکاک هیچ‌وقت برندهٔ جایزهٔ بهترین کارگردان در مراسم اسکار نشد؛ درست است که این جایزه بسیار باارزش است، ولی به‌معنای همه‌چیز نیست

فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت)، جدیدترین فیلم اکران‌شدهٔ استودیو مارول است؛ این فیلم از همان ابتدای کار رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرد و عملکردی عالی در گیشه داشت. یکی از رکوردهای جالب همان ابتدای کار، رسیدن به رکورد بهترین فروش در سه روز نخست در آمریکای شمالی بود؛‌ فیلم Avengers: Infinity War توانست در سه روز نخست اکرانش در آمریکای شمالی حدود ۲۵۰ میلیون دلار فروش کند تا رکورد فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) محصول سال ۲۰۱۵ با فروشی حدود ۲۴۷.۹ میلیون دلار را بشکند. فیلم ابرقهرمانی برادران روسو که در آن بازیگران نام آشنایی از جمله کریس ایوانز، رابرت داونی جونیور، جاش برولین، اسکارلت جوهانسون، کریس همسورث، بندیکت کامبربچ، تام هیدلستون، آنتونی مک‌کی، پل بتانی، الیزابت اولسن، جرمی رنر، چادویک بوزمن، سباستین استن، دان چیدل، کریس پرت، زویی سالدانا، دیوید باتیستا، پام کلمنتیئف، بندیکت ونگ، تام هالند، سین گان، لتیشیا رایت، وینستون دوک، دانای گوریرا، بردلی کوپر (صداپیشه)،‌ وین دیزل (صداپیشه)، پیتر دینکلیج، بنیسیو دل تورو، پل راد، مایکل جیمز شاو (صداپیشه)، کری کن (صداپیشه)، تری نوتری (صداپیشه) و تام وان لالر (صداپیشه) حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند، تا این لحظه به فروش فوق‌العاده ۱.۹۷۳ میلیون دلاری دست پیدا کرده است. این فیلم نه همچون فیلم Black Panther، اما می‌توان گفت با نگاه تقریباً مثبتی از سوی منتقدان همراه بوده است. کوین فایگی صحبت‌های خود را در مورد نظرات مختلف راجع به فیلم Avengers: Infinity War این‌چنین ادامه داد:

بهترین نظری که راجع به فیلم Avengers: Infinity War شنیدم، این بود که «از این فیلم متنفرم، ولی عاشقشم.»

حال با اکران فیلم Avengers: Infinity War و نزدیک شدن به پایان فاز سوم دنیای سینمایی مارول، زمزمه‌هایی در مورد جهان احتمالی فاز چهارم دنیای سینمایی مارول به گوش می‌رسد. اگر مشکلی پیش نیاید، کمپانی فاکس قرن بیستم به‌زودی جزوی از دارایی‌های کمپانی والت دیزنی (Walt Disney) خواهد شد و این موضوع تأثیر زیادی بر آیندهٔ فیلم‌های دنیای سینمایی مارول خواهد داشت و به این استودیو اجازه می‌دهد که شخصیت‌های مجموعه‌ٔ محبوبی چون مردان ایکس، شخصیت دِدپول و شخصیت‌های دنیای مجموعهٔ چهار شگفت‌انگیز را وارد دنیای سینمایی خود کند. کوین فایگی در رابطه با این موضوع گفت:

صبر می‌کنم تا ببینم در انتها چه اتفاقی می‌افتد؛ این انتقال صورت می‌گیرد یا خیر. البته که خیلی خوب می‌شود به آن کتابخانه (مجموعه‌های فاکس قرن بیستم) دسترسی داشته باشیم.

فیلم Ant-Man and the Wasp (مرد مورچه‌ای و واسپ)، فیلم بعدی دنیای سینمایی مارول خواهد بود و قرار است در تاریخ ۶ جولای امسال (۱۵ تیرماه) اکران شود. اگر فروش این فیلم هم مطابق با فروش فیلم‌های اخیر دنیای سینمایی مارول باشد، امسال را باید سال موفقیت استودیو مارول خواند و احتمالاً رکوردی تاریخی به نام این استودیو ثبت خواهد شد. پل راد در نقش اسکات لنگ (مرد مورچه‌ای)، اوانجلین لیلی در نقش هوپ ون دین (واسپ)، مایکل داگلاس در نقش دکتر هنک پیم، مایکل پنیا در نقش لوئیس، تی. آی. در نقش دیو، دیوید دستمالچیان در نقش کرت، رندل پارک در نقش ایجنت جیمی وو، والتون گوگینس در نقش سانی بچ، هانا جان کامن در نقش گوست، میشل فایفر در نقش جنت ون دین (واسپ)، لارنس فیشبرن در نقش دکتر بیل فاستر، جودی گریر در نقش مگی و ابی رایدر فرتسون در نقش کسی، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Ant-Man and the Wasp حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده