نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۱

ساخت ریبوت فیلم The Crow متوقف شد

به دلیل جدایی جیسون موموآ، بازیگر نقش اصلی و کرین هاردی، کارگردان ریبوت فیلم The Crow، مراحل ساخت این پروژه فعلاً متوقف شده است.

دیگر خیال همگان راحت شده بود که مراحل تولید و ساخت ریبوت فیلم The Crow (کلاغ) آغاز شده و تنها آغاز مراحل فیلمبرداری باقی مانده است، اما گویا این‌طور نیست و این پروژه بار دیگر وارد برزخ تولید شده است. طبق جدیدترین اخبار مرتبط با فیلم The Crow، مراحل تولید و ساخت این فیلم بار دیگر متوقف شده است و این مرتبه مشکل بسیار جدی بوده و بازیگر اصلی و کارگردان این ریبوت از پروژه جدا شده‌اند.

اولین فیلم The Crow که اقتباسی از کتاب کمیک جیمز اوبار با همین نام بود، در سال ۱۹۹۴ روی پرده رفت. این فیلم با واکنش مثبت منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شد و به موفقیت تجاری و مالی خوبی دست پیدا کرد، اما مرگ ناگهانی براندون لی، ستارهٔ اصلی این فیلم، تمامی این مجموعه را تحت‌الشعاع خود قرار داد؛ براندون لی، پسر بروس لی افسانه‌ای، ایفاگر نقش اصلی این فیلم بود که در هنگام فیلمبرداری یکی از صحنه‌ها مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد. در ادامه، سازندگان The Crow با تمهیداتی سینمایی و با استفاده از جلوه‌های کامپیوتری فیلم را به اتمام رساندند. قسمت دوم این مجموعه با عنوان The Crow: City of Angels (کلاغ: شهر فرشتگان) و قسمت سوم آن با عنوان The Crow: Salvation (کلاغ: رستگاری) به ترتیب در سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ روی پرده‌ٔ سینما رفتند که در مجموع به توفیق خاصی دست نیافتند. همچنین در اواخر دهه‌ٔ نود، یک مجموعهٔ تلویزیونی ۲۲ قسمتی با نام The Crow: Stairway to Heaven (کلاغ: پلکانی به سوی بهشت) با محوریت شخصیت اریک دراون تولید شد.

The Crow Reborn

داستان فیلم ابتدایی درباره‌ یک خواننده‌ٔ راک اند رول به نام اریک دراون است که قصد دارد تا در شب هالووین با نامزدش، شلی وبستر ازدواج کند، اما یک شب پیش از مراسم، یعنی در سی‌ام اکتبر که معروف است به شب شیطان، آنها توسط گروهی از شیطان‌پرستان پس از شکنجه به قتل می‌رسند. اریک دقیقاً یک سال بعد، توسط یک کلاغ سر از قبر بیرون می‌آورد و تصمیم به انتقام می‌گیرد.

فیلم The Crow بر اساس کمیکی به همین نام به نویسندگی و تصویرگری جیمز اوبار ساخته شده که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد. پس از موفقیت قسمت نخست این فیلم، اوبار چندین کتاب دیگر نیز در ادامه‌ٔ این داستان به چاپ رساند که از آن جمله می‌توان به The Crow: Flesh & Blood (کلاغ: گوشت و استخوان)، کلاغ: عدالت وحشی (The Crow: Wild Justice) و The Crow: Waking Nightmares (کلاغ: کابوس‌های بیداری) اشاره کرد.

تصمیم کمپانی سونی پیکچرز مبنی بر واگذاری پخش جهانی ریبوت فیلم The Crow به کمپانی‌های دیگر و ناتوانی استودیو دیویس فیلم در عقد قرارداد با این کمپانی، در نهایت منجر به کناره‌گیری بازیگر اصلی و کارگردان فیلم شد

تقریباً سه ماه پیش بود که کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) تاریخ اکران ریبوت فیلم The Crow با بازی جیسون موموآ را تأیید و اعلام کرد. این فیلم مورد انتظار که سال‌ها است مراحل پیش‌تولید خود را سپری می‌کند، قرار بود در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۹ مهرماه ۱۳۹۸) ‌روی پرده‌های سینما برود که اکنون دیگر بعید است در همان تاریخ پیش‌تر اعلام‌شده، فیلم اکران شود. جیسون موموآ، بازیگر و ستارهٔ نقش آکوامن در دنیای سینمایی دی سی، بازیگر اصلی این فیلم بود که حال اعلام شده، از این پروژه جدا شده است. کرین هاردی، کارگردان فیلم The Nun (راهبه)، کارگردانی فیلم The Crow را بر عهده داشت و وی نیز در اقدامی مشابه، از این پروژه کنار کشیده است. نیک کیو و کلیف دورفمن کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشتند. به نظر کمپانی سونی پیکچرز قصد دارد پخش جهانی این فیلم را به شرکت‌های متقاضی واگذار کند. دلیل این تصمیم سونی هم مربوط به مسائل مالی و دیدگاه‌های متفاوت این کمپانی با استودیو سازندهٔ فیلم، یعنی دیویس فیلمز می‌شود؛‌ این استودیو حق ساخت فیلم از روی شخصیت اصلی را دارد.

همین تصمیم کمپانی سونی پیکچرز مبنی بر واگذاری پخش جهانی ریبوت فیلم The Crow به کمپانی‌های دیگر و ناتوانی استودیو دیویس فیلم در عقد قرارداد با کمپانی سونی پیکچرز، سبب ایجاد مشکلات فراوانی شده است و در نهایت نیز منجر به کناره‌گیری بازیگر اصلی و کارگردان فیلم شد. هنوز این دو نفر به جزئیات دلایل ترک پروژه اشاره نکرده‌اند و باید منتظر مصاحبه‌های آن‌ها باشیم. در هر صورت، متوقف شدن دوبارهٔ ساخت این فیلم اصلاً خبر خوبی برای طرفداران نیست و این دومین مرتبه است که این فیلم کارگردان خود را از دست می‌دهد.  

بحث ریبوت کردن فیلم The Crow برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ مطرح شد و از آن زمان تا به امروز، این پروژه بین کمپانی‌های مختلف دست به دست چرخید تا اینکه در نهایت به سونی پیکچرز رسید و گویا این کمپانی هم به این پروژه امیدی ندارد. حتی در مقطعی، راب زامبی به دنبال این بود تا اقتباسی از کمیک The Crow: 2037 را روی پرده‌ٔ سینماها ببرد.

 


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده