نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۹

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: ورود تازه اکران‌ها!

در این مطلب به مرور فروش فیلم‌های ایرانی در هفته‌ی گذشته و عملکرد تازه‌اکران‌ها خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین اتفاق این هفته بدون شک اکران فیلم‌های فاز دوم بهار است. این فیلم‌ها اما در شرایطی کار خود را آغاز کرده‌اند که همچنان بسیاری از سالن‌ها در اختیار فیلم‌های اکران نوروزی است. این در حالی است که قرارداد فیلم‌های نوروزی با سرگروه‌ها به پایان رسیده است. باتوجه به اینکه بسیاری از سالن‌ها همچنان در اختیار فیلم‌های نوروز است، تازه‌اکران‌ها در سالن‌های محدود کار خود را آغاز کرده‌اند. این مسئله همچنین موجب اعتراض کارگردانان فیلم‌های تازه اکران نیز شد. این هفته نیز مانند هفته گذشته با صدرنشینی تگزاس به پایان رسید. فیلم تگزاس به کارگردانی مسعود اطیابی در سومین هفته از اکران و با افزایش نسبی سالن‌های نمایش و نمایش در صد و پنجاه و پنج سالن به فروش یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی رسید. این فیلم حالا به فروش کلی قابل توجه چهار میلیارد و سیصد میلیون تومان رسیده است. تگزاس با فروش قابل توجه‌ای که داشته است می‌تواند به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال تبدیل شود. تگزاس تنها فیلم از سه فیلم بالای جدول است که نسبت به هفته قبل افزایش فروش را تجربه کرده است.

فیلم تگزاس

فیلم‌ها اما در شرایطی کار خود را آغاز کرده‌اند که همچنان بسیاری از سالن‌ها در اختیار فیلم‌های اکران نوروزی است

فیلم لاتاری ساخته محمد حسین مهدویان همچنان در رده فیلم‌های پرفروش است. این فیلم با فروش هفتگی هشتصد و هفتاد میلیون تومانی با نمایش در صد و شصت و سه سالن در هشتمین هفته اکران در مقام دوم ایستاد. این فیلم حالا فروشی بیش از سیزده میلیارد تومان را تجربه کرده است. لاتاری در صورت کاهش سالن‌های نمایش، رتبه‌های بالای جدول را از دست خواهد داد؛ در غیر اینصورت همچنان فیلم‌های تازه‌اکران با نمایش محدود خطری برای جایگاه لاتاری محسوب نمی‌شوند. در رده سوم نیز یکی دیگر از فیلم‌های اکران نوروز که اتفاقا سالن‌های نمایش به نسبت بالایی در اختیار دارد قرار دارد. انیمیشن فیلشاه با فروش هفتصد و نود میلیونی حاصل از نمایش در صد و هفتاد و پنج سالن رتبه سوم را از آن خود کرده است. این انیمیشن که حالا به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران تبدیل شده است در مجموع به درآمد پنج میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون تومان رسیده است.

فیلم عصبانی نیستم

در رده چهارم تازه‌اکران «عصبانی نیستم!» به کارگردانی رضا درمیشیان قرار دارد. عصبانی نیستم با بازی نوید محمدزاده و باران کوثری در اولین هفته اکران و تنها با نمایش در ۶۲ سالن به رتبه چهارم جدول رسید. این فیلم در هفته اول فروش هفتصد و هشتاد و نه میلیون تومانی را تجربه کرد. فیلم رضا درمیشیان برای عبور از مرز چهارصد میلیون تومان تنها به دو روز و نمایش در بیست و یک سالن سینما نیاز داشت. این فیلم در سومین روز اکران با کسب پانصد و هفتاد میلیون تومان به بهترین افتتاحیه برای یک فیلم اجتماعی در سال ۱۳۹۷ تبدیل شد. فروش کلی فیلم نیز تا روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت به هشتصد و شش میلیون تومان رسیده است. فیلم عصبانی نیستم با افزایش سالن‌های نمایش شانس بالایی برای رسیدن به رتبه اول خواهد داشت. عصبانی نیستم نه‌تنها از سالن‌های نمایش کمتری برخوردار است بلکه به نقل بعضی از منابع از طرف سینماهای حوزه هنری هم تحریم شده است. در رتبه بعدی یکی دیگر از فیلم‌های اکران نوروز قرار دارد؛ فیلمی که نسبت به دیگر فیلم‌های نوروزی سالن‌های کمتری دارد و همچنان مانند آن‌ها در حال نمایش است. البته باید بدانیم که تعداد سالن‌های نمایش مصادره چند هفته‌ای است که در حال کاهش است. مصادره به کارگردانی مهران احمدی در این هفته با نمایش در نود و چهار سالن به فروش پانصد و هفتاد میلیون تومانی رسید؛ مبلغی که درآمد کلی فیلم را به چهارده میلیارد و صد میلیون تومان می‌رساند و این یعنی تاکنون مصادره پرفروش‌ترین فیلم سال نود و هفت بوده و پس از آن لاتاری و به وقت شام قرار دارند.

فیلم خوک

مهم‌ترین اتفاق این هفته بدون شک اکران فیلم‌های فاز دوم بهار است

از دیگر تازه‌اکران‌های این هفته می‌توان به چهار راه استانبول، ساخته‌ی مصطفی کیایی اشاره کرد که با نمایش در شصت و سه سالن به فروش چهارصد و شصت و هشت میلیون تومانی در هفته اول و چهارصد و هفتاد و هشت میلیون تومانی تا روز چهارشنبه رسید. این فیلم با این آمار فروش در رده هفتم ایستاده است. دیگر تازه‌اکران این هفته خجالت نکش به کارگردانی رضا مقصودی است که با نمایش در چهل و هفت سالن به فروش کلی سیصد و بیست و چهار میلیون تومان رسیده است. این فیلم در رتبه نهم ده فیلم پرفروش هفته قرار دارد. فیلم خوک به کارگردانی مانی حقیقی نیز با نمایش در ۲۲ سالن به فروش کلی صد و بیست و هفت میلیون تومان رسید و در رده دهم ایستاد. انتظار می‌رود با افزایش سالن‌های نمایش فیلم‌های تازه‌اکران، این فیلم‌ها به نیمه بالایی جدول راه پیدا کنند.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی (تومان)
۱تگزاس۳۱,۴۹۹,۰۵۹,۰۰۰
۲لاتاری۸۸۷۰,۵۱۹,۰۰۰
۳فیلشاه۸۷۹۲,۹۱۷,۰۰۰
۴عصبانی نیستم!۱۷۸۹,۵۷۴,۰۰۰
۵مصادره۸۵۷۰,۵۷۸,۰۰۰
۶به وقت شام۸۵۰۰,۳۸۷,۰۰۰
۷چهار راه استانبول۱۴۶۸,۸۹۱,۰۰۰
۸لونه زنبور۸۴۱۶,۵۶۱,۰۰۰
۹خجالت نکش۱۳۱۴,۸۲۸,۰۰۰
۱۰خوک۱۱۲۲,۹۲۲,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده