نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۶

داستان و تاریخ اکران انیمیشن جدید لایکا مشخص شد

عنوان پروژهٔ پنجم استودیو لایکا، تاریخ اکران تقریبی آن و همچنین داستان کلی این انیمیشن/استاپ موشن مشخص شد.

چندی پیش بود که اعلام شد هیو جکمن و زوئی سالدانا به‌عنوان صداپیشهٔ شخصیت‌های اصلی، به انیمیشن/استاپ موشن بعدی استودیو لایکا (Laika) ملحق خواهند شد و حال نام دیگر صداپیشگان پروژهٔ جدید استودیو لایکا که عنوان آن Missing Link (بخش گمشده) است، اعلام شد. طبق گزارش جدید، انیمیشن/استاپ موشن Missing Link برای اکران در فصل بهار سال ۲۰۱۹ میلادی برنامه‌ریزی شده است. پس از موفقیت انیمیشن/استاپ موشن‌هایی چون Coraline (کورالاین) و Kubo and the Two Strings (کوبو و دو تار)، همه انتظار ساخت انیمیشن‌های باکیفیت را از استودیو لایکا دارند. استودیو لایکا در کنار استفاده از صداپیشگان تازه‌کار اما بااستعداد، همواره از صدای برخی ستارگان معروف سینمای هالیوود نیز بهره می‌‌برد و همین استفاده به‌جا از استعداد و تجربه، تأثیر به‌سزایی در کیفیت پروژه‌های این استودیوی آمریکایی داشته است.

پروژه‌های استودیو لایکا برندهٔ جوایز فرعی بخش انیمیشن مراسم اسکار نیز شده‌اند و همواره تحسین منتقدان و تماشاگران را به همراه داشته‌اند. استودیو لایکا اخیراً پنجمین پروژه خود را پس از ساخت انیمیشن/استاپ‌ موشن‌های Coraline، استاپ موشن کمدی و ترسناک ParaNorman (پارانورمن)، The Boxtrolls (باکس‌ترولز) و Kubo and the Two Strings، معرفی کرده است. انیمیشن/استاپ موشن Missing Link، روز دوشنبه در جشنواره فیلم کن معرفی شد و این پروژه، بزرگ‌ترین پروژهٔ استودیو لایکا تا امروز است.

Laika

هیو جکمن، زوئی سالدانا، زک گالیفیاناکیس، اما تامپسون، استفن فرای و تیموتی الیفنت،‌ از جمله صداپیشگانی هستند که در انیمیشن/استاپ موشن Missing Link حضور خواهند داشت. پروژه‌ٔ جدید استودیو لایکا، روایتگر داستان محققی به نام سِر لوینل فراست است که تخصص وی در زمینهٔ هیولاها و موجودات اسطوره‌ای است. صداپیشگی شخصیت سِر لوینل فراست بر عهدهٔ هیو جکمن است و این شخصیت برای اثبات وجود داشتن مخلوقات افسانه‌ای به آقای لینک (با صداپیشگی زک گالیفیاناکیس) یک ماجراجویی را در سرزمین شمال غربی اقیانوس آرام آغاز می‌کند. سِر لوینل فراست در این راه با شخصیتی دیگر به نام آدلینا فراتنایت (با صداپیشگی زوئی سالدانا) همراهی می‌شود؛ شخصیتی آزاد و رها، ماجراجویی مستقل و متکی به خود و تنها کسی که نقشهٔ محل مورد نظر سِر لوینل فراست را برای بررسی وجود یا وجود نداشتن موجودات اسطوره‌ای و افسانه‌ای، می‌شناسد.

داستان درباره محققی به نام سِر لوینل فراست است که تخصص وی در زمینهٔ هیولاها و موجودات اسطوره‌ای است و برای اثبات وجود داشتن این مخلوقات افسانه‌ای، یک ماجراجویی را در سرزمین شمال غربی اقیانوس آرام آغاز می‌کند

راویس نایت، مدیرعامل استودیو لایکا و مگان الیسون، مؤسس و مدیرعامل کمپانی آناپورنا پیکچرز، بیانیه‌ای رسمی در مورد انیمیشن/استاپ‌ موشن جدید دادند و بدین موضوع اشاره داشتند که این پروژه چگونه قرار است خط مشی آيندهٔ استودیو لایکا را مشخص کند. استودیو لایکا در ابتدا کار خود را به‌عنوان استودیو مکمل و در واقع همکار با تیم برتون پروداکشنز (Tim Burton Productions) در سال ۲۰۰۵ و در ساخت استاپ موشن Corpse Bride (عروس مردگان)، آغاز کرد. اولین ساختهٔ استودیو لایکا، استاپ موشن ترسناک Coraline، محصول سال ۲۰۰۹ بود. انیمیشن Coraline بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ نیل گیمن ساخته شده ‌است. بودجهٔ ساخت این انیمیشن ۶۰ میلیون دلار بود و در گیشه فروشی ۱۲۴ میلیون دلاری داشت. طبق گفتهٔ تراویس نایت، از آن زمان تاکنون، کارهای این استودیو تغییرات زیادی داشته‌اند، اما فیلم پنجم قرار است تغییری انقلابی در کارهای این استودیو ایجاد کند و حکم پلی رو به سوی آینده را برای این استودیو خواهد داشت. کریس باتلر، کارگردان پروژهٔ جدید راجع به انیمیشن/استاپ موشن جدید گفت که استودیو لایکا هنری زنده را خلق کرده است که تعقل، تخیل و روح در لایه لایهٔ آن حس می‌شود و از طرفی بسیار بسیار سرگرم‌کننده است.

هیو جکمن سابقه صداپیشگی در نقش شخصیت‌های بانی، ممفیس و رودی را به ترتیب در انیمیشن‌های Rise of the Guardians (ظهور نگهبانان)، Happy Feet (خوش‌قدم) و Flushed Away (بر آب رفته) در کارنامه دارد و زوئی سالدانا نیز صداپیشگی شخصیت ماریا را در انیمیشن The Book of Life (کتاب جنگل) بر عهده داشت. همچنین زک گالیفیاناکیس سابقهٔ صداپیشگی نقش جوکر در انیمیشن LEGO Batman Movie (فیلم لگو بتمن) و چندین شخصیت انیمیشنی دیگر را در کارنامه دارد و استودیو لایکا تیم باتجربه‌ای را برای صداپیشگی شخصیت‌های پروژه‌ٔ جدید خود انتخاب کرده است.

 


منبع EW
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده