نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

فیلم Pet Sematary ترسناک‌ ترین اقتباس از آثار استیون کینگ خواهد بود

جف بولر نویسنده نسخه بازسازی فیلم قبرستان حیوانات خانگی (Pet Sematary) اعلام کرد که این اثر می‌تواند ترسناک‌ترین اثر اقتباسی براساس کتاب‌های استیون کینگ باشد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، نویسنده نسخه بازسازی فیلم Pet Sematary (قبرستان حیوانات خانگی) یعنی جف بولر، در طی یکی از مصاحبه‌های جدید خود عنوان کرد که سازندگان این اثر اقتباسی، یک راه ترسناک با ایده‌های ترسناک‌تری را در پیش گرفتند که می‌تواند این اثر را به یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های اقتباسی که تا به امروز براساس کتاب‌های استیون کینگ ساخته شده، تبدیل کند. استیون کینگ کتاب قبرستان حیوانات خانگی را در سال ۱۹۸۳ نوشت و منتشر کرد.

گزارشگر سایت خبری Dread Central به‌تازگی مصاحبه‌ای را با جف بولر ترتیب داد. این نویسنده در طی این مصاحبه اینگونه درباره این فیلم صحبت کرد:

اگر شما با توجه به حرفی که می‌زنید، واقعا عاشق این کتاب و داستانش هستید، پس قطعا عاشق نسخه سینمایی آن هم خواهید شد.

فیلم قبرستان حیوانات خانگی که یکی از جدیدترین آثار اقتباسی و ترسناک کمپانی پارامونت پیکچرز محسوب می‌شود، قرار است توسط کوین کولش و دنیس ویدمایر کارگردانی شود. زوج کولش و ویدمایر پیش از این آثاری همچون فیلم‌ Absence (فقدان) و فیلم Starry Eyes (چشم‌های درخشان) را کارگردانی کرده‌اند که با استقبال نسبتا خوب منتقدان همراه شدند. این نویسنده درباره این دو کارگردان اینگونه صحبت کرد:

این دو فیلمساز آینده‌نگرهای بسیار خوبی هستند و تا حد زیادی به آن چیزی که می‌خواهند نزدیک شده‌اند. این دو فیلمساز نه‌تنها در زمینه ایده‌های ترسناک بلکه از لحاظ شخصیتی هم نقطه نظرات مشترکی دارند. من واقعا خوشحالم که با این تیم کار می‌کنم و از حضور در کنار این دو فیلمساز بسیار لذت می‌برم. من فکر می‌کنم ما در مسیری حرکت می‌کنیم که این اثر را تبدیل به یکی از ترسناک‌ترین آثار اقتباسی‌ای که در طول تاریخ براساس کتاب‌های استیون کینگ ساخته شده، تبدیل کنیم. این موضوع، هدف ما است.

زمانی که من این کتاب را در دوران دبیرستان مطالعه کردم به‌شدت ترسیدم. من همیشه این موضوع را به یاد خواهم داشت؛ من چندین بار در طی این مدت شنیدم که کتاب قبرستان حیوانات خانگی تنها رمانی محسوب می‌شد که کینگ قصد انتشارش را نداشت و آنقدر آن را تاریک و ترسناک نوشته بود که قصد داشت آن را به صورت چاپ نشده بگذارد. این همسرش و دوستش به نام پیتر استراب بودند که مدام به او می‌گفتند «باید این کتاب را منتشر کنی!».

حالا من به عنوان پدر فرزندان ۵ ساله ۹ ساله خود، واقعا با این داستان ارتباط برقرار کردم. من می‌توانم آن غم و اندوه و حس از دست دادن را درک کنم و می‌دانم که این ماجراها از طرق مختلف چه بلاهایی بر سر یک خانواده می‌آورد. حال من می‌دانم که در این شرایط، یک پدر و مادر تا کجاها پیش می‌روند تا زندگی خود را به حالت عادی بازگردانند؛ انگار که هیچ اتفاقی رخ نداده است.

همه این احساسات و اتفاقات آزاردهنده هستند و برای همه مردم جهان به همین شکل است. این تمایل و گرایش ما است که می‌خواهیم واقعا با آن المان‌هایی که در داستان وجود دارد ارتباط برقرار کنیم و آنها را به دنیایی بیاوریم که سبک آثار ترسناک مدرنیته شده است.

در ادامه این مصاحبه، گزارشگر از این نویسنده پرسید که آیا در این فیلم ما شاهد شخصیت ویکتور پاسکو که در نسخه اولیه این اثر که در سال ۱۹۸۹ اکران و توسط برد گرین‌کوئیست ایفا شده بود، خواهیم بود یا خیر. جف بولر هم در پاسخ به این سوال اینگونه گفت:

ممکن است ویکتوری در داستان وجود داشته باشد، همچنین ممکن است ما شاهد چندین زلدا باشیم. از طرف دیگر هم قطعا ما شاهد حضور چندین لوئیس، ریچل، گیج و الی خواهیم بود.

زمانی که ما اولین بار صحبت‌های خود را درباره این پروژه آغاز کردیم، کوین کولش و دنیس ویدمایر و من این ایده را داشتیم که بهتر است داستان فیلم را به همان متریال اصلی کتاب بازگردانیم و واقعا هم پای این ایده خود ایستاده بودیم. ما قرار بود این کار را انجام دهیم تا زمانی که بتوانیم یک سبک مدرنیته خیلی خوب، برای صحنه‌ها و لحظه‌های بزرگی که استیون کینگ خلق کرده و درباره آنها نوشته بود، پیدا کنیم. درست به همان اندازه که ما طرفدار نسخه اصلی فیلم هستیم، به همان اندازه هم صحنه‌هایی وجود دارد که بزرگتر از زندگی هستند و به نظر می‌رسد که بهتر است کمی به دنیای واقعی نزدیک‌تر شوند.

به نظر من این کتاب از استیون کینگ، ترسناک‌ترین اثری است که تا به حال از او منتشر شده است. به همین دلیل تمایل ما این بود تا فیلمی بسازیم که بسیار ترسناک و از لحاظ روانی دیوانه‌کننده باشد.

 فیلم ترسناک Pet Sematary قرار است در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۱۹ (۳۰ فروردین ۱۳۹۸) به روی پرده‌های سینما برود.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده