نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۲

جشنواره فیلم کن با فیلم جدید اصغر فرهادی افتتاح شد

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن رسما با اکران فیلم همه می‌دانند اصغر فرهادی، افتتاح شد. 

با رسیدن به روز شروع جشنواره کن در فرانسه؛ هفتاد و یکمین دوره این مراسم با اکران فیلم یک کارگردان ایرانی افتتاح شد. همه می‌دانند فیلم جدید اصغر فرهادی، کارگردان برنده جایزه اسکار رسما مراسم امسال این جشنواره سینمایی را آغاز کرد. 

این فیلم که به زبان اسپانیایی فیلم‌برداری شده بازیگران سرشناسی مانند پنه‌لوپه‌کروز و خاویر باردم را در گروه بازیگری خود دارد و حالا قرار است بعد از افتتاحیه جشنواره کن، در ۴۰۰ سینمای فرانسه به نمایش دربیاید

فرهادی درباره داستان این فیلم به خبرنگاران گفته:

داستان در یک شهرستان اتفاق می‌افتد و در مورد روابط بین اعضای آن شهرستان است؛ روابطی که اصلا از جنس مردم شهرنشین نیست. مردم شهرستان همدیگر را می‌شناسند؛ چون جمعیتش لزوما کم است. همین مسئله داستان را قوت می‌دهد. اگر قصه در شهر اتفاق می‌افتاد مسیر دیگری داشت؛ چون مردمش راحت از کنار هم می‌گذرند. من علاقه داشتم که در لوکیشن فیلم را ضبط کنم و شهرستانی که رفتیم خیلی به من کمک کرد. یکی از چیزهای لذت‌بخش پروژه، بودنش میان آن همه مزرعه بود با جهانی شهرستانی که مردمش بعد از ظهر در میدان شهر همدیگر را می‌بینند. نکته دیگر مواجهه ساده‌انگارانه کاراکترهای فیلم با موقعیت‌های پیچیده بود و دقیقا قراردادن پروتاگونیست‌های قصه در این فضا سادگی را تقویت می‌کند.

زومجی پیش از این، در سی‌ و یکمین قسمت از برنامه سینمایی فریم؛ در آیتمی ويژه به مرور همه اطلاعات فیلم همه می‌دانند پرداخته بود که در ادامه می‌توانید آن را تماشا کنید:

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده