// دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۲

جمع بندی مسابقات Texas Showdown 2018 بازی Street Fighter V؛ فینال

فینال مسابقه اخیر رویداد Capcom Pro Tour 2018 یعنی Texas Showdown صبح امروز در رشته Street Fighter V به پایان رسید و در این مطلب قصد داریم به وقایع مهم آن اشاره‌ای داشته باشیم.

مسابقات Texas Showdown 2018 که در واقع یکی از رویداد‌های رسمی Capcom Pro Tour 2018 به شمار می‌رود، شنبه صبح آغاز شد و شاهد رقابت بین ۱۸۱ بازیکن در رشته اصلی این مراسم یعنی بازی Street Fighter V بودیم و در جریان اخبار مسابقات در زومجی توانستیم به اتفاقات مهم این رویداد اشاره کنیم.

Texas Showdown 2018

همانطور که در مطلب پیشین مشخص شد،‌ بازی‌های فینال یا همان Top 8 صبح امروز ساعت ۳:۳۰ بامداد آغاز شد و ۸ بازیکن راه یافته توانستند با یکدیگر به رقابت بپردازند. در براکت برنده‌ها و بازنده‌ها شاهد بازیکنان کارکشته‌ای همچون هر دو قهرمان کپکام کاپ یعنی NuckleDu و MenaRD بودیم که دیروز نیز با یکدیگر مبارزه‌ داشتند و شاهد پیروزی مناردی بر ناکل‌دو بودیم. کریس‌تی و اسماگ نیز در کنار مناردی در براکت برنده‌ها قرار گرفتند. پیش از نگاهی به خلاصه بازی‌های ۸ نفر برتر در ادامه می‌توانید به بازیکنان راه یافته به این مرحله نگاهی بیندازید.

براکت برنده‌ها

  • مناردی
  • پرابلم‌اکس

 

  • کریس‌تی
  • اسماگ

 

براکت بازنده‌ها

  • ناکل‌دو
  • پانک

 

  • اسنیک آیز
  • ریکی اورتیز

 

خلاصه‌ای از بازی‌های تاپ ۸

Texas Showdown 2018

گفتنی است که بازی‌های فینال استریت فایتر 5 به طور First to 3 برگزار می‌شود و هر یک از بازیکنان که بتواند در مرحله اول این امتیاز را کسب کند، پیروز محسوب می‌شود. همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید اولین بازی مربوط به رقابت پرابلم‌اکس (سمت راست) و مناردی (سمت چپ) می‌شود که به ترتیب از  انگلستان و جمهوری دومینیک در این مسابقات شرکت کرده‌اند. مناردی با کاراکتر همیشگی خود یعنی Birdie در مقبال Bison پرابلم‌اکس قرار گرفت. بازی به طور کامل به نفع بردی جریان داشت؛ طوری که مناردی توانست حریف خود را با نتیجه ۳-۰ روانه براکت بازنده‌ها کند.

 

اسماگ (بالراگ) از تیم Rise و کریس‌تی (کِن) از تیم Beast

اسماگ که از همان فصل اول بازی استریت فایتر 5 کاراکتر بوکسور معروف یعنی Balrog را برای مبارزه انتخاب کرده بود در مقابل کریس‌تی قرار گرفت. گفتنی است که کریس‌تی نیز از همان اول با این کاراکتر بازی را آغاز کرده بود و شاهد وفاداری از هر دو طرف به کاراکتر‌هایشان بودیم.

Texas Showdown 2018

وی‌تریگر دوم برای Balrog و وی‌تریگر اول برای Ken انتخاب شد. شاهد بازی بسیار سریعی از طرفین بودیم و بازیکنان روند Footsie‌ (روندی که بازیکنان با حفظ فاصله سعی می‌کنند اولین ضربه را برای اجرای کامبو به حریف وارد کنند)‌ خود را آغاز کردند. در این حین بالراگ توانست با ضربات مشت خود چندین بار ضربه سنگین به کن وارد کند و در انتها در حالی که کن در گوشه صفحه گیر افتاده بود سعی کرد با EX DP بالراگ را از خود دور کند، اما در آن سو حریفش این ضربه را دفاع کرد و راند اول را پیروز شد. بازی سریع پیش می‌رفت که این بار در راند دوم کریس‌تی توانست با یک Prefect راند را مساوی کند و به فینال بکشاند. راند سوم با ضربه EX یورشی آغاز شد و در آن سو کن با برخورد اولین ضربه خود به اسماگ، آن را به CA چسباند و پاسخی دندان شکن به اسماگ داد. کن اسماگ را گرفت و به کرنر پرتاب کرد و این موضوع به پیروزی وی در بازی اول ختم شد.

بازی دوم کریس‌تی با ویف‌ پانیش بالراگ کار را آغاز کرد، اما در آن سو اسماگ پس از برپا شدن چندین ضربه مشت به حریفش وارد کرد. اسماگ پس از قرار گرفتن در زیر فشار‌های کن به گوشه کشانده شد، اما این موضوع باعث باختش نشد و توانست راند اول را به خود اختصاص دهد. راند دوم باری دیگر کریس‌تی توانست حریفش را Whiff Punish کند و در حالی که اسماگ را گیج کرد باز حریفش را Perfect کرد. راند فینال اسماگ در موقعیتی توانست کن را به گوشه صفحه بکشاند، اما کن با Throw جای خودش را به اسماگ تقدیم کرد. برای بار سوم شاهد Throw بودیم که بلاخره اسماگ به جلو قدم برداشت و با Command Grab بازی را ۱-۱ کرد.

Texas Showdown 2018

در بازی سوم اسماگ ضربه EX یورشی خود را به سمت کن شلیک کرد و کن پس از دفاع کردن آن را به کامبو تبدیل کرد. اسماگ پس از روشن کردن وی‌تریگر به کن نزدیک شد و باری دیگر با کامند گرب جدیدش کن را به زمین کوباند. بازی به روند طبیعی خود برگشت و در حالی که بازیکنان نوار سلامتی کمی در اختیار داشتند کریس‌تی تصمیم گرفت با DP راند را تمام کند که باز اسماگ این حرکت را حدس زد و پس از دفاع راند را به خود اختصاص داد. راند دوم همانند راند پیشین آغاز شد و کن اولین کامبو را روی اسماگ پیاده کرد و توانست تقریبا نیمی از جان اسماگ را بگیرد. بالراگ در حالی که در گوشه گیر افتاده بود توانست با کامبو و فشار‌های خود، کن را تا آن سوی صفحه بکشاند و حتی او را Stun کند و بازی را پیروز شود.

در بازی چهارم اسماگ با ضربه Overhead کار را آغاز کرد و در حالی که ChrisT به نظر عصبانی به نظر می‌رسید، اسماگ از این موقعیت استفاده کرد و راند اول را به آسانی پیروز شد. راند دوم تفاوت زیادی نداشت؛ طوری که اسماگ در همان لحظات اول توانست بیش از نیمی از جان کن را بگیرد و کریس‌تی را به براکت بازنده‌ها بفرستد. در ادامه می‌توانید ویدیوی مبارزه این دو بازیکن را تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

در براکت بازنده‌ها Snake Eyez از تیم Red Bull باری دیگر در مقابل Ricki Ortiz قرار گرفت و همانند بازی پیشین باری دیگر بازی را به ریکی باخت و با نتیجه ۳-۱ از جریان مسابقات حذف شد. در آن سو ناکل‌دو توانست با نتیجه ۲-۳ فینالیست EVO 2017 یعنی پانک را که با کاراکتر Cammy بازی می‌کرد، حذف کند و در مقابل کریس‌تی قرار بگیرد؛ کسی که به دست اسماگ به براکت بازنده‌ها انتقال یافته بود.

 

کریس‌تی (کن) از تیم Beast و ناکل‌دو (گایل) از تیم My Wallet

ناکل‌دو که به تازگی با هزینه شخصی و بدون اسپانسر به مسابقات پا گذاشته است در جریان مسابقات قرار گرفت و در آن سو نیز کریس‌تی از تیم Beast که به دست بازیکن افسانه‌ای استریت فایتر یعنی Diago Umehara مدیریت می‌شود در مقابل او جای گرفت.

Texas Showdown 2018

بازی با Zone کردن گایل شروع شد و در آن سو کن با پرش سعی می‌کرد که راهی برای پیشروی پیدا کند. این روند با ناکل‌دو همراهی کرد؛ تا اینکه ناکل‌دو از دور توانست راند اول را پیروز شود. راند دوم کریس‌تی پس از Knock Down کردن ناکل‌دو به جلو یورش برد و طوری رفتار کرد که گایل پس از برخاستن Wake Up Flash Kick زد و از آنجا که کن قصد داشت حریفش را فریب بدهد موفق ظاهر شد و توانست آسیبی جدی به گایل وارد کند. این جریان باعث شد که گایل استان شود و در انتها نوار سلامتی خود را از دست دهد و بازی به راند فینال کشیده شود. شلیک گلوله‌های آتشین در راند فینال از طرفین آغاز شد. بازی جریان ساده‌ای داشت؛ تا اینکه کن با یک پرش و کامبو درگیری را شروع کرد. وی پس از حرکت اشتباهی V-Trigger خود را روشن کرد و مورد مجازات حریفش قرار گرفت.

کن در تمامی بازی‌ها توانست ست را با موفقیت آغاز کند، اما به نظر می‌رسد که ناکل‌دو در آن سو می‌توانست جریان بازی را نفع خود تغییر دهد. بازی دوم به همین روال ادامه داشت؛ تا اینکه گایل پس از شلیک چندین سانیک بوم به واسطه V-Trigger، به جلو یورش برد و پس از پرش سانیک بوم به پشت کن برخورد کرد و ناکل‌دو راند اول را پیروز شد. راند دوم ناکل‌دو با فشار‌های خود کن را به گوشه سمت راست صفحه کشاند و بازی را برای کن آزاردهنده کرد؛ طوری که کریس هر کاری می‌کرد که از راهی وارد شود و خود را به ناکل‌دو نزدیک کند.

Texas Showdown 2018

کریس‌تی در بازی سوم به صفحه انتخاب کاراکترها رفت تا مبارز خود را به Akuma تغییر دهد و از آنجا که مکانیزم او مشابه کن است گویا اخیرا با وی به تمرین پرداخته است. این تصمیم کریس‌تی تا قسمتی موفقیت‌آمیز بود؛ طوری که توانست راند اول را پیروز شود. کریس‌تی با استفاده از شلیک گلوله آتشین آکوما در هوا توانست استراتژی گایل را تغییر دهد، اما باز ناکل‌دو بلافاصله از روند و استراتژی آکوما باخبر شد و نه‌تنها راند دوم بلکه راند فینال را نیز به راحتی از حریفش گرفت و با نتیجه ۳-۰ او را از جریان مسابقات حذف کرد. ویدیوی مسابقه این دو بازیکن را در ادامه تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

 فینال: مناردی (بِردی) تیم RISE و ناکل‌دو (گایل) تیم My Wallet

دو قهرمان کپکام کاپ باری دیگر در جریان مسابقات Texas Showdown در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. گفتنی است که پیش‌تر مناردی در جریان مسابقات تاپ ۴۸ توانست حریف آمریکایی خود را با نتیجه ۲-۰ هیچ شکست دهد تا همانطور که می‌بینید ناکل‌دو در براکت بازنده‌ها قرار بگیرد.

Texas Showdown 2018

بازی بین این دو بازیکن شروع شد و از آنجا که مناردی با هموطن خود یعنی کابا تمرین داشت گویا در مقابل گایل حاضر به نظر می‌رسید. اوایل راند گایل پس از پرتاب سانیک بوم با Bull Horn بردی روبه‌رو و این موضوع به زمین افتادنش ختم شد. مناردی به جلو می‌رفت و با ضربه لگد Overhead به گایل فشار می‌آورد. گایل پس از برخاستن و برگشتن به حالت Neutral بر می‌گشت. راند اول گایل توانست با ضربه‌های لگد و سانیک‌ بوم‌ها از دور راند اول را پیروز شود. راند دوم بردی با پرش از روی بوم گایل همان اول بازی کریتیکال آرت خود را روانه حریفش کرد و گایل را با نیمی از جانش تا آخر بازی رها کرد. با اینکه ناکل‌دو خون کمتری از حریفش در اختیار داشت، اما باز با ضربات کوچک خود توانست جان مناردی را کم کند. مناردی پس از انجام حرکت EX دلفینی خود با جاخالی دادن گایل روبه‌رو شد و در انتها گایل با نزدیک شدن به مناردی او را به زمین کوباند و ست اول را پیروز شد.

صدای تماشاچیان بالا گرفت و همه به تشویق کردن گایل پرداختند، اما در حین تشویق گایل نه‌تنها گیج شد بلکه راند اول در کمتر از ۲۰ ثانیه به نفع بردی به پایان رسید. مناردی در راند دوم طی کمتر از ۲۰ ثانیه باری دیگر گایل را به گوشه سمت چپ صفحه کشاند و با Command Grab یک سِت را به راحتی دریافت کرد و نتیجه را به ۱-۱ تغییر داد.

Texas Showdown 2018

بازی سوم با فوتسی کردن بازی شروع شد و حال تماشاچیان همگی به تشویق کردن بازیکنان مورد علاقه خود می‌پرداختند. در این حین بود که مناردی با یورش دلفینی خود گایل را به زمین کوباند و گایل را باز به سمت چپ صفحه کشاند و پس از جلو رفتن باری دیگر با Bull Horn، سانیک‌ بوم‌ گایل را جاخالی داد و در انتها با کامند گرب بازی راند اول را پیروز شد. راند دوم این روال ادامه داشت و باری دیگر گایل در گوشه سمت چپ صفحه گیر افتاد و در حالی که قصد داشت با برخاستن Flash Kick بزند، اما با دفاع مناردی روبه‌رو و پس از Stun پیروز شد.

سِت چهارم با تشویق تماشاچیان و صدا کردن NuckleDu آغاز شد. در لحظات آغازین مناردی به جلو قدم برداشت و گمان کرد که ناکل‌دو قصد شلیک سانیک بوم را دارد و از این‌رو حرکت Bull Horn را روی حریفش پیاده کرد. ناکل‌دو پس از دفاع این حرکت با کامبویی بردی را به دور پرتاب کرد. گایل همانند بازی‌های دیگر باز به گوشه سمت چپ صفحه کشیده شد، اما اینبار Wake Up Flash Kick او دفاع نشد و توانست راند اول را پیروز شود. مناردی در راند دوم در کمتر از ۲۰ ثانیه گایل را گیج کرد و بازی را به راند فینال کشاند. در راند آخر گایل Zone کردن خود را کنار گذاشت و با حملات خود آسیبی جدی به بردی وارد کرد. در حالی که هر دو بازیکن خون بسیار کمی در اختیار داشتند گایل در انتها با یک ضربه لگد نشسته خود را از حذف شدن نجات داد و نتیجه را به ۲-۲ تغیر داد.

Texas Showdown 2018

بازی هیجان بسیار زیادی به خود گرفت و تماشاچیان نیز به تشویق کردن خودشان ادامه می‌دادند. گایل از روی قوطی بردی پرش کرد و کامبویی به مناردی وارد کرد. اما در آن سو مناردی با کریتیکال آرت راند اول را پیروز شد و تنها یک راند با پیروزی در این مسابقات فاصله داشت. سانیک بوم‌های گایل شروع به شلیک شد و او توانست با همین کار راند دوم را ببرد و بازی را فینال انتقال دهد. ضربات کوچک هر دو بازیکن ادامه داشت؛ تا اینکه گایل توانست کامبوی کاملی با پرش خود به مناردی وارد کند. مناردی با قدم برداشتن به جلو باری دیگر کریتیکال آرت خود را که ذخیره کرده بود روی گایل پیاده کرد و به جان گایل پایان داد و به عنوان نفر اول مسابقات به سمت تماشاچیان برگشت و نشانه سکوت را به آنها نشان داد. ویدیوی پرهیجان رقابت این دو را در ادامه از دست ندهید.

دانلود ویدیو از آپارات

در ادامه می‌توانید ۳ نفر برتر را مشاهده کنید که مناردی نفر اول در وسط عکس، ناکل‌دو نفر دوم در سمت چپ و اسماگ نفر سوم در سمت راست قابل مشاهده هستند.

Texas Showdown 2018

Texas Showdown 2018

با این حساب، نتایج این مسابقه رسمی Capcom Pro Tour 2018 یعنی Texas Showdown 2018 از این قرار شد:

  • جایگاه اول: MenaRD با کاراکتر Birdie از تیم RISE
  • جایگاه دوم: NuckleDu با کاراکتر Guile از تیم My Wallet
  • جایگاه سوم: ‌Smug با کاراکتر Balrog از تیم RISE
  • جایگاه چهارم: Problem X با کاراکتر M. Bison و Abigail از تیم MOUSESPORTS
  • جایگاه پنجم: Chris T با کاراکتر Ken از تیم CYG BST
  • جایگاه پنجم: Ricki Ortiz با کاراکتر چان لی از تیم EG
  • جایگاه هفتم: Punk با کاراکتر Cammy از تیم Echo Fox
  • جایگاه هفتم: Snake Eyez با کاراکتر Zangief ،Abigail و Akuma از تیم Red Bull

برای اطلاع بیشتر می‌توانید به صفحه مسابقات تگزاس شو‌دان 2018 در وب‌سایت SmashGG مراجعه کنید. همچنین در ادامه می‌توانید نتایج پایانی را در براکت پایین مشاهده کنید.

Texas Showdown 2018

 

رویداد Capcom Pro Tour شامل مسابقات Premier ،Ranking و Online است که به طور اختصاصی برای بازی Street Fighter 5 برگزار می‌شود و در طی سال بازیکنان با ملحق شدن به این مسابقات و کسب امتیاز، خود را به آخرین مسابقه یعنی Capcom Cup می‌رسانند. در زومجی توانستیم مسابقات Premier و Ranking آن را پوشش دهیم. برای اطلاع از گزارش این مسابقات می‌توانید به صفحه اختصاصی کپکام پرو تور در زومجی مراجعه کنید. گفتنی است که رشته Street Fighter در برنامه اختصاصی زومجی یعنی لودینگ توانست جزو ۵ رشته برتر ورزش‌های الکترونیک باشد.

همچنین در ادامه می‌توانید امتیاز بازیکنان را در کپکام پرو تور مشاهده کنید و همانطور که می‌بینید بیشترین امتیاز در حال حاضر متعلق به قهرمان Evo 2017 یعنی توکیدو است و به تازگی نیز مناردی وارد لیست شده است.

Texas Showdown 2018

نظرات خود را در مورد مسابقات ورزش‌های الکترونیک بازی استریت فایتر 5 با زومجی در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده