// دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲

رشد ۹۴ درصدی درآمد بازی‌های ایرانی در سال ۹۶

کافه بازار گزارش سالیانه‌ای را با عنوان گزارشی از صنعت اپلیکیشن و بازی‌های موبایل منتشر کرده که در آن اطلاعات جامعی از وضعیت برنامه‌ها و بازی‌های ایرانی در سال ۱۳۹۶ ارائه شده است.

کافه بازار، فروشگاه دیجیتالی اپلیکیشن‌های اندروید، گزارشی از وضعیت صنعت برنامه‌های موبایل در سال ۱۳۹۶ منتشر کرده است. طبق این گزارش تا پایان سال ۹۶، ۳۶ میلیون کاربر برنامه کافه بازار را روی گوشی خود نصب کرده‌اند؛ کافه بازار اکنون ۲۹ میلیون حساب کاربری تایید شده دارد که نسبت به سال گذشته رشد ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد. این فروشگاه اندرویدی همچنین تعداد کاربران فعال روزانه را بیش از ۵.۳ میلیون کاربر اعلام کرده است.

از مجموع ۲۹ حساب کاربری ایجاد شده در کافه بازار، ۸ میلیون کاربر تاکنون اقدام به خرید کرده‌اند که از این تعداد ۴.۶ میلیون کاربر (۵۷ درصد) خرید خود را تکرار کرده‌اند. تعداد توسعه‌دهندگانی که حداقل یک برنامه در وضعیت انتشار در بازار دارند نیز دیگر متغیری بود که در گزارش سالیانه به آن اشاره شد. طبق اعلام کافه بازار، در پایان سال ۱۳۹۶ تعداد توسعه‌دهندگان به بیش از ۲۳ هزار تیم رسیده است.

ترکیب خریداران در سال ۱۳۹۶ حاکی از آن است که ۲۹ درصد از خریداران در سال گذشته تنها از برنامه‌های فروشی خرید داشته‌اند. ۵۴ درصد نیز خریدار محصولات درون برنامه‌ای بوده‌اند و ۱۷ درصد از کاربران نیز هر دو نوع از برنامه‌ها را خریداری کرده‌اند.

اما درآمد بازی‌های ایرانی در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ رشدی ۹۴ درصدی داشته است و برنامه‌های ایرانی توانسته‌اند تا در سال گذشته درآمد خود را ۶۴ درصد افزایش دهند. در سال گذشته بیش از ۱۴.۵ میلیون خرید از برنامه‌های فروشی یا محصولات درون برنامه‌ای یا اشتراکی در کافه بازار انجام شده است.

کافه بازار در سال ۱۳۹۶ امکان توسعه و انتشار برنامه‌های آنی را فراهم کرد. برنامه‌های فوق اجازه می‌دهند تا کاربر اپلیکیشن‌هایی با ساختار متفاوت را بدون نیاز به نصب روی گوشی اجرا کند. به گزارش این پلتفرم، متوسط اجرا یا نصب هفتگی برنامه‌های آنی در کافه بازار ۱۰ برابر بیشتر از دانلود برنامه‌های عادی است که نشان از سهولت استفاده برای این اپلیکیشن‌ها دارد.

مانند سال ۱۳۹۵، امسال نیز کافه‌بازار با مشارکت کاربران، برترین بازی های ایرانی منتشر شده در سال ۱۳۹۶ را معرفی کرده است که طی آن بازی آمیرزا به عنوان برترین بازی و دو بازی دنده دو:‌ ترافیک و منچرز به ترتیب به عنوان بازی دوم و سوم انتخاب شدند.

رتبهنام بازی
۱آمیرزا
۲دنده دو:‌ ترافیک
۳منچرز
۴پسرخوانده
۵مبارزه در خلیج عدن


منبع Cafe Bazar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده