نویسنده: رضا اکبری
// شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۲

ASUS آپدیت امنیتی جدیدی برای مادربورد‌های Intel منتشر کرد

آپدیت جدید BIOS برای اغلب مادربورد‌های ایسوس سری ۹ اینتل منتشر شده است تا برخی از حفره‌های امنیتی را مسدود کند.

تقریبا حدود یک ماه پیش اینتل اعلام کرد که بروزرسانی جدیدی برای میکروکد‌های سخت افزاری محصولاتی را که از ۹ سال پیش تا کنون عرضه شده‌اند منتشر کرده که به منظور جلوگیری از دسترسی‌های غیر مجاز و بستن حفره‌های امنیتی صورت گرفته است. بعد از این نوبت به سازندگان سخت افزار‌‌های مرتبط با شرکت Intel رسید که بر اساس میکروکد‌ها‌ی جدید منتشر شده BIOS محصولات ساخته شده‌شان را بروزرسانی کنند. شرکت ASUS کار را روی بخشی از مادربورد‌های قدیمی خود شروع کرد. خصوصا ایسوس نسخه‌ی جدیدی از فرمویر را برای تعداد زیادی از مادربورد‌های چیپست سری 9 اینتل منتشر کرد.

در این میان، مادربورد‌های سوکت LGA1150 مربوط به نسل ۴ پردازنده‌های Haswell اینتل و نسل ۵ پردازنده‌های Broadwell اینتل دیده می‌شوند که به عنوان مثال مادربورد Z97-A/USB 3.1 در این دسته قرار می‌گیرد. همچنین ایسوس آپدیت BIOS‌ مادربورد‌های پرطرفداری از سری چیپست‌های X99 (سوکت LGA2011) برای مادربورد‌های ROG Strix X99 Gaming و ROG Rampage V Edition 10 را نیز منتشر کرده است.

تمامی فایل‌های جدید منتشر شده‌ی مربوط به این BIOS‌ها با نام beta مشخص شده‌اند. بر اساس گمانه زنی‌ها، دلیل این نام گذاری سن زیاد این مادربورد‌ها و خارج شدن آنها از پوشش دوره‌ی ضمانت ذکر شده است.

اگر شما هم از مادربورد‌های سری ۹ اینتل، ساخت شرکت ایسوس استفاده می‌کنید بهتر است سری به وب سایت شرکت ایسوس زده و در قسمت پشتیبانی، محصول مورد نظر‌تان را پیدا کنید و از قسمت مربوطه نسخه‌ی جدید BIOS مادربورد خود را دانلود کنید. برای دیدن نسخه‌ی BIOS مورد نظر‌تان می‌توانید به این لینک مراجعه کنید که شرکت ایسوس در دی ماه منتشر کرده بود و در آن لیستی از نسخه‌های جدید BIOS که به منظور بستن حفره‌های امنیتی عرضه شد وجود دارد.


منبع pcgamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده