// جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۲

چهار بازی به تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی اضافه شد

موسسه The Strong چهار بازی را که در سال جاری به تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی موسوم به World Video Game Hall of Fame اضافه خواهند شد، معرفی کرده است.

موسسه The Strong که در شهر راچستر، ایالت نیو‌یورک قرار مستقر است و به دلیل زمینه فعالیتش یعنی بررسی تاریخچه تغییر و تحولات بازی، مالکیت مراکزی همچون موزه ملی بازی، تالار مشاهیر اسباب بازی‌ها و مرکز بین‌المللی تاریخ بازی‌های الکترونیک را در اختیار دارد، در سال ۲۰۱۵ اقدام به تاسیس تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی تحت عنوان World Video Game Hall of Fame کرد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، موسسه استرانگ چهار بازی را که به عنوان جدید‌ترین اعضای تالار مشاهیر مذکور پذیرفته شده‌اند، معرفی کرده است.

اولین بازی تازه اضافه‌شده به World Video Game Hall of Fame، بازی Spacewar است. این بازی که به اعتقاد بسیاری تاثیر‌گذار‌ترین بازی در شکل‌گیری صنعت بازی‌های ویدیویی است، توسط انستیتو فناوری ماساچوست ساخته شد و روی مینی‌کامپیوتر PDP-1 قابل بازی بود. هر‌چند این بازی از لحاظ تجاری موفق نبود، اما طبق گفته جان پاول دایسون، از اعضای موسسه استرانگ، به مردم سراسر جهان نشان داد که از رایانه‌ها می‌توان برای انجام بازی‌های ویدیویی استفاده کرد.

بازی John Madden Football، دومین بازی‌ای است که به تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی اضافه شده است. موسسه استرانگ از این بازی که در سال ۱۹۸۸ توسط کمپانی Electronic Arts (الکترونیک آرتز) روی دستگاه‌های Commodore و Apple II منتشر شده است، به عنوان متحول‌کننده بازی‌های ورزشی مدرن یاد می‌کند. بازی مذکور با آغاز مجموعه‌ای که فروش ۱۰۰ میلیون نسخه‌ای آن به معنای تبدیل شدن به یک پدیده فرهنگی است، زمینه موفقیت دیگر مجموعه‌های ورزشی تاریخ بازی‌های ویدیویی را فراهم آورده است.

دیگر بازی‌ای که فرصت قرار گرفتن در کنار بازی‌های تالار مشاهیر را به دست آورده، بازی Tomb Raider است. ترکیب المان‌های اکشن‌-‌ماجرا‌جویی با سکوبازی و حل پازل و بهره‌گیری از آن‌ها در جهان سینمایی و سه‌بعدی به همراه ویژگی‌هایی همچون گرافیک عالی در زمان عرضه و معرفی شخصیت لارا کرافت که هم‌اکنون به یکی از نماد‌های صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است، باعث شدند که بازی Tomb Raider به یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ تبدیل شود. این بازی که در سال ۱۹۹۶ عرضه شده است، سر‌آغاز سری Tomb Raider است که تاکنون بیش از ۶۳ میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش داشته است.

بازی final fantasy vii

چهارمین و آخرین بازی‌ای که از امسال به عنوان یکی از اعضای World Video Game Hall of Fame شناخته می‌شود، بازی Final Fantasy VII است. هفتمین بازی سری Final Fantasy که در سال ۱۹۹۷ در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است، همواره به عنوان یکی از برترین‌های مجموعه فاینال فانتزی و تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود. بازی مذکور که از گرافیک سه‌بعدی بهره می‌برد و داستانی پیچیده و عمیق را روایت می‌کند، بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش داشته است. بازی Final Fantasy VII یکی از اصلی‌ترین دلایل آشنایی بازیکنان کشور‌های مختلف با سبک نقش آفرینی ژاپنی است و برخی از مشهور‌ترین شخصیت‌های تاریخ از جمله کلود و سفیروت به‌واسطه این بازی معرفی شده‌اند.

از دیگر نامزد‌های اضافه شدن به تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی می‌توان به بازی‌های Minecraft ،Asteroids ،Call of Duty ،Half-Life و Metroid اشاره کرد. همچنین در سال‌های گذشته بازی‌های Donkey Kong ،Doom ،Grand Theft Auto III ،Halo: Combat Evolved ،The Legend of Zelda ،Super Mario Bros و Sonic the Hedgehog به World Video Game Hall of Fame اضافه شده‌اند. تنها بازی‌هایی صلاحیت اضافه شدن به تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی را دارند که بین عموم بازیکنان شناخته شده باشند، محبوبیت آن‌ها به مقطع زمانی معینی خلاصه نشود، شهرت آن‌ها محدود به مرز‌های جغرافیایی نباشد و در نهایت تاثیر بسزایی روی ساخت دیگر بازی‌ها، انواع مختلف سرگرمی‌ها و فرهنگ عامه داشته باشند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده