نویسنده: پیمان مرادی
// شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۲

معرفی بازی موبایل Evoland 2

بازی موبایل Evoland 2، درست مثل نسخه‌ی قبلی، تجربه‌ای شیرین و نوستالژیک را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

نسخه‌ی اول بازی Evoland که در ابتدا در سال ۲۰۱۳ برای رایانه‌های شخصی منتشر شده بود، با استقبال بسیار خوب بازیکنان مواجه شد؛ استقبالی که باعث شد تا شاهد انتشار این بازی برای پلتفرم موبایل هم باشیم. بازی Evoland 2 که دنباله‌ای برای نسخه‌ی اول محسوب می‌شود، با حفظ ویژگی‌های دوست داشتنی آن نسخه، تغییرات مثبتی را در گیم پلی بازی اعمال کرده و با ارائه‌ی یک داستان جدید، همان حس خوب نسخه‌ی قبلی را برای بازیکن به ارمغان می‌آورد. بازی آیفون و آیپد Evoland 2، درست مثل نسخه‌ی قبلی، پورت مستقیم از نسخه‌ی PC بازی است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

Evoland 2

مقاله‌ی مرتبط:

بازی Evoland 2، همانند نسخه‌ی قبلی دارای گرافیکی متغیر است؛ داستان بازی در حال، گذشته و آینده جریان دارد و محیط گرافیکی بازی متناسب با زمان، تغییر می‌کند. به طور مثال در زمان گذشته محیط گرافیکی بازی پیکسلی است و بازیکن را به شدت به یاد بازی‌های خاطره‌انگیز قدیمی می‌اندازد اما محیط گرافیکی در زمان آینده به صورت سه بعدی طراحی شده است تا به خوبی حس سفر در زمان به بازیکن منتقل شود. جالب است بدانید که گیم پلی بازی نیز از یک سبک واحد پیروی نمی‌کند؛ در واقع بهتر است بگوییم که گیم پلی بازی با پیشرفت داستان آن، مدام در حال تغییر است. در یک لحظه از بازی با یک پازل بسیار دشوار روبه‌رو می‌شوید به طوری که فکر می‌کنید عملاً در حال بازی کردن یک بازی پازل هستید اما در یک لحظه‌ی دیگر می‌بایست به سبک بازی‌های اکشن قدیمی به مصاف باس‌های قدرتمند بازی بروید. اما در مجموع اگر بخواهیم Evoland 2 را در یک سبک دسته‌بندی کنیم، بهترین گزینه سبک نقش آفرینی است. این تغییر سبک مداوم، یکی از ویژگی‌های مثبت و دوست داشتنی بازی است که به مرور به آن عادت خواهید کرد.

اگر از بازیکنان نسخه‌ی اول بازی بوده‌اید، به طور حتم از تجربه‌ی این نسخه نیز لذت خواهید برد

شما در بازی، کنترل شخصیتی به نام Kuro را بر عهده دارید (البته نام این کاراکتر را می‌توانید به دلخواه عوض کنید) که بدون این که چیزی به خاطر بیاورد در دهکده‌ای ناشناخته به هوش می‌آید. شخصیت دیگر بازی که بعداً با شما همراه خواهد شد، Fina نام دارد که پدرش شما را بی‌هوش و تک و تنها در جنگل یافته و با خود به خانه آورده است. شما به همراه Fina دو مرتبه به جنگل می‌روید تا شاید سرنخی از آن چه را که بر سرتان آمده است، پیدا کنید. اما دست بر قضا در آن جا با یک سری موجودات شیطانی روبه‌رو می‌شوید که قصد دارند تا به دهکده‌ای که شما در آن جا بیدار شده‌اید، حمله کنند. همین امر بهانه‌ای می‌شود تا شما و Fina درگیر یک داستان جذاب برای نجات دهکده شوید آن هم در شرایطی که مجبور هستید برای انجام این کار در طول زمان سفر کنید.

Evoland 2

تعامل بازیکن با بازی درست مثل نسخه‌ی قبلی از طریق جوی استیک لمسی‌ای که در سمت چپ صفحه نمایش قرار دارد، صورت می‌گیرد. برای حمله کردن، باز کردن درها یا باز کردن صندوقچه‌ها نیز کافی است تا کلید سمت راست را لمس کنید. یکی دیگر از تغییرات مثبت این نسخه روان‌تر شدن کنترلرها است که باعث شده تا بازیکن در انجام مبارزات بازی کمی راحت‌تر باشد. تغییر دیگر این نسخه، مدت زمان گیم پلی آن است؛ در حالی گیم پلی نسخه‌ی قبلی چیزی حدود ۴ ساعت بود، زمان گیم پلی Evoland 2 تقریباً به ۲۰ ساعت می‌رسد!

اگر از بازیکنان نسخه‌ی اول بازی بوده‌اید، به طور حتم از تجربه‌ی این نسخه نیز لذت خواهید برد. Evoland 2 بیشتر از این که یک دنباله برای نسخه‌ی قبلی باشد، گسترش دهنده و به نوعی برادر بزرگتر نسخه‌ی قبلی است. بازی Evoland 2 یکی از آن بازی‌هایی است که تلاش زیادی برای زنده‌کردن خاطرات قدیمی گیمرها می‌کند و به خوبی از پس این امر هم برمی‌آید. اگر به دنبال یک بازی نوستالژیک برای گوشی همراه خود می‌گردید، می‌توانید بازی Evoland 2 را با قیمت ۶.۹۹ دلار برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS خود تهیه کنید و از تجربه‌ی آن لذت ببرید.

دانلود بازی آیفون و آیپد Evoland 2


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده