نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰

جیمز مارسدن بازیگر اصلی فیلم Sonic the Hedgehog خواهد بود

جیمز مارسدن، بازیگر مجموعهٔ تلویزیونی Westworld، به‌عنوان بازیگر انسانی اصلی فیلم Sonic the Hedgehog کمپانی پارامونت پیکچرز انتخاب شد.

جیمز مارسدن، بازیگر نقش شخصیت تدی فلود در مجموعهٔ تلویزیونی محبوب Westworld (وست‌ورلد)، به‌عنوان بازیگر انسانی اصلی فیلم لایو اکشن Sonic the Hedgehog (سونیک خارپشت) کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) انتخاب شد. تقریباً ۶ ماه پیش بود که اعلام شد کمپانی پارامونت پیکچرز حق ساخت فیلم سونیک، شخصیت محبوب و دوست‌داشتنی دنیای بازی‌های ویدیویی را خریداری کرده است. این فیلم بر اساس شخصیت‌های بازی ویدئویی محبوب سگا ساخته می‌شود. طبق گزارشی که چند ماه پیش سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده بود، تیم میلر، کارگردان فیلم Deadpool (دِدپول) و همچنین قسمت ششم مجموعه Terminator (ترمیناتور)، به‌عنوان مدیر اجرایی مراحل تولید فیلم سونیک با این پروژه همکاری خواهد داشت. همکار قدیمی تیم میلر، جف فاوئلر نیز به‌عنوان کارگردان فیلم لایو اکشن سونیک انتخاب شده است. جف فاوئلر در ساخت فیلم Where the Wild Things Are (جایی که موجودات وحشی هستند) با تیم سازنده در زمینهٔ تحقیق و توسعه همکاری داشت. وی سابقهٔ کارگردانی فیلم کوتاه و کمدی Gopher Broke را نیز در کارنامهٔ کاری خود دارد که فیلمنامهٔ این فیلم کوتاه را جف فاوئلر و تیم میلر با همکاری یکدیگر نوشتند. پاتریک کیسی و جاش میلر، نویسندگان سریال Golan the Insatiable نیز کار نوشتن فیلمنامهٔ فیلم Sonic the Hedgehog را بر عهده دارند. از دیگر افرادی که در تیم سازندگان فیلم لایو اکشن سونیک حضور دارند می‌توان به توبی آشر اشاره کرد؛ وی مدیریت اجرایی فیلم‌هایی همچون Battle: Los Angeles (نبرد لس آنجلس) و The Green Hornet (زنبور سبز) را بر عهده داشته است. نیل اچ. موریتز، تهیه‌کننده مجموعه فیلم‌های Fast and Furious (سریع و خشمگین)، Evan Almighty (ایوان قادر مطلق) و 21Jump Street (خیابان جامپ شماره بیست‌ویک)، نیز به عنوان تهیه‌کننده در فیلم Sonic the Hedgehog حضور خواهد داشت. از دیگر تهیه‌کنندگان این فیلم می‌توان به دیمیتری جانسن و دان جی‌وونز اشاره کرد.

از همین فصل بهار گمانه‌زنی‌ها در خصوص بازیگر اصلی فیلم Sonic the Hedgehog شروع شده بود و نام بازیگران مطرحی برای حضور در ساختهٔ لایو اکشن کمپانی پارامونت پیکچرز مطرح می‌شد. پیش‌تر در خبرهایی غیررسمی اعلام شده بود که پاول راد، بازیگر فیلم Ant-Man (مرد مورچه‌ای) در فیلم اقتباسی شخصیت سونیک ایفای نقش خواهد کرد که البته خیلی زود کمپانی پارامونت پیکچرز این خبر را تکذیب کرد. سپس نام‌هایی چون جک بلک، بازیگر فیلم‌هایی چون School of Rock (مدرسهٔ راک) و Jumanji: Welcome to the Jungle (جومانجی: به جنگل خوش آمدید) و اوون ویلسون، بازیگر فیلم‌هایی چون Starsky & Hutch (استارسکی و هاچ) و Zoolander (زولندر) برای حضور در فیلم Sonic the Hedgehog مطرح شد، اما در نهایت مسئولان کمپانی پارامونت پیکچرز انتخاب دیگری داشتند.

Sonic

طبق گزارش سایت وِرایتی، جیمز مارسدن،‌ ستارهٔ مجموعهٔ تلویزیونی Westworld، نقش اصلی دنیای شخصیت‌های انسانی فیلم لایو اکشن Sonic the Hedgehog را بر عهده خواهد داشت. در این گزارش تنها از جیمز مارسدن نام برده شده است و هیچ‌گونه اطلاعاتی از جزئيات نقشی که وی قرار است ایفا کند، اعلام نشده است؛ تنها می‌دانیم که نام شخصیت اصلی فیلم تام خواهد بود و وی پلیسی است که به شخصیت سونیک در ماجراجویی‌هایش کمک می‌کند.

پارامونت پیکچرز نباید انتظار پولسازی از جیمز مارسدن داشته باشد؛ چون برخلاف آمریکا، مارسدن در دیگر نقاط جهان آنچنان معروف نیست و حداقل وی را نمی‌توان سوپراستاری جهانی و پولساز لقب داد

جیمز مارسدن به نظر گزینهٔ خوبی برای ساختهٔ لایو اکشن کمپانی پارامونت پیکچرز خواهد بود و وی بازیگر ناشناخته‌ای نیست و کارنامهٔ کاری خوبی دارد. جدا از نقش‌آفرینی خوب مارسدن در مجموعهٔ تلویزیونی Westworld، طرفداران سینما این بازیگر را با بازی در نقش شخصیت اسکات سامرز/سیکلوپ مجموعه فیلم‌های مردان ایکس می‌شناسند. این بازیگر چهره‌ای شناخته‌شده در سینمای هالیوود است و این توانایی را دارد که لحظات درام و کمدی را به‌خوبی اجرا کند. با این حال پارامونت پیکچرز نباید انتظار پولسازی از این بازیگر داشته باشد؛ چون برخلاف ایالات متحده آمریکا، مارسدن در دیگر نقاط جهان آنچنان معروف نیست و حداقل وی را نمی‌توان سوپراستاری جهانی و پولساز لقب داد.

در سال ۲۰۱۴ میلادی کمپانی سونی (Sony) اعلام کرد که حق امتیاز ساخت این فیلم را دریافت کرده و در حال ساخت اقتباسی سینمایی از شخصیت سونیک است، اما تا سال ۲۰۱۶ میلادی خبری از این پروژه نبود تا اینکه کمپانی پارامونت پیکچرز خبر ساخت فیلم جدید را با مدیریت اجرایی تیم میلر اعلام کرد. بد نیست بدین نکته نیز اشاره داشته باشیم که جف فاوئلر و تیم میلر پیش از آغاز همکاری برای ساخت فیلم Sonic the Hedgehog، تصمیم به ساخت انیمیشنی ترسناک، جنایی و فراطبیعی بر اساس مجموعه کتاب‌های The Goon اریک پاول را داشتند. تیم میلر چندی پیش ابراز امیدواری کرد که مراحل ساخت این انیمیشن ترسناک از سال جاری آغاز شود، اما با توجه به پروژه‌هایی که وی درگیر آن‌ها است، این امر بعید به نظر می‌رسد. تیم میلر در حال آماده شدن برای شروع مراحل فیلمبرداری قسمت ششم مجموعهٔ Terminator است و اندکی بعد از آن نیز مراحل تولید فیلم Sonic the Hedgehog شروع خواهد شد.

طبق گزارش سایت Omega Underground، جف فاوئلر تصمیم دارد فیلمبرداری فیلم Sonic the Hedgehog را در ماه جولای (تیرماه) و در شهر آتلانتا ایالت جورجیا شروع کند تا این فیلم برای اکران در پاییز سال ۲۰۱۹ میلادی مشکلی نداشته باشد. مراحل ساخت لایو اکشن کمپانی پارامونت پیکچرز در استودیو بلور (Blur Studio) که استودیوی تیم میلر است، انجام خواهد شد. همچنین در اخباری اعلام شده بود جانکی ایکس ال، آهنگسازی فیلم Sonic the Hedgehog را بر عهده خواهد داشت که البته این خبر رسمی نیست و باید منتظر اعلام رسمی سازندگان بود.

دنیای شخصیت سونیک تنها محدود به بازی‌های ویدئویی نبوده و کتاب‌های کمیک این شخصیت نیز در سال ۱۹۹۳ به بازار عرضه شده است. انیمیشن سینمایی شخصیت سونیک نیز در سال ۱۹۹۶ ساخته شد و چند انیمیشن تلویزیونی نیز بر اساس شخصیت این جوجه‌تیغی دوست‌داشتنی به روی آنتن رفته است. فیلم کمپانی پارامونت پیکچرز اولین لایو اکشن مربوط به سونیک خواهد بود.

خالق مجموعه بازی‌های سونیک، یوجی ناکا است. سونیک در تمامی نسل‌های مختلف کنسولی حضور داشته است و تا به امروز بیش از ۱۰۰ بازی از این سری محبوب برای پلتفرم‌های مختلف ساخته شده است. یکی از جدیدترین بازی‌های ساخته‌شده از شخصیت سونیک، بازی Sonic Mania بود و این بازی برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پی سی منتشر شد.  

فیلم Sonic the Hedgehog قرار است در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۸) اکران شود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده