نویسنده: پیمان مرادی
// پنجشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹

معرفی بازی موبایل Minesweeper Genius

Minesweeper Genius، یک بازی فکری جالب است که با الهام از بازی قدیمی مین روب ویندوز ساخته شده. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

حتماً بازی‌های پیشفرض نسخه‌های قدیمی ویندوز را به خاطر دارید؛ بازی‌هایی که در عین سادگی به شدت اعتیادآور بودند. مین روب یا Minesweeper، یکی از همین بازی‌های قدیمی ویندوز بود که اکثرمان برای یک بار هم که شده آن را تجربه کرده‌ایم. اگر چه که بازی‌های پیشفرض ویندوز دیگر جایی در نسخه‌های جدیدتر آن مانند ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ ندارند اما هنوز هم کاربران قدیمی ویندوز آن‌ها را به خاطر دارند و از آن‌ها به عنوان نوعی نوستالژی یاد می‌کنند. بازی اندروید و آیفون Minesweeper Genius، یک بازی فکری جذاب است که با الهام از بازی قدیمی مین روب ساخته شده و به همان اندازه هم اعتیادآور و سرگرم کننده است.

شما در بازی Minesweeper Genius، وظیفه دارید تا شخصی به نام ارسطو را از میان یک میدان مین به سلامت عبور دهید و به مقصد برسانید. این میدان در واقع مجموعه‌ای از کاشی‌ها است که در کنار هم قرار گرفته‌اند و تعدادی از آن‌ها حاوی بمب هستند. در ابتدای هر سطر و ستون از این کاشی‌ها، یک عدد قرار گرفته است که نشان دهنده‌ی تعداد مین‌های موجود در آن سطر یا ستون است؛ به طور مثال اگر در بالای یک ستون، عدد ۲ قرار گرفته باشد، وجود این عدد به این معناست که در آن ستون ۲ بمب وجود دارد. شما باید با استفاده از همین اعداد، کاشی‌هایی که حاوی بمب هستند را شناسایی کنید و با دوری کردن از آن‌ها شانس خود را برای رساندن ارسطو به مقصد، افزایش دهید.

چند مرحله‌ی ابتدایی به خوبی شما را با الگوریتم حل پازل‌های بازی آشنا خواهند کرد

برای حرکت در میدان مین، کافی است تا کاشی‌ای که قصد دارید به آن بروید را لمس کنید. چنانچه از وجود بمب در یک کاشی اطمینان کسب کنید، می‌توانید با لمس و نگه داشتن آن کاشی، به وسیله‌ی یک پرچم آن را علامت گذاری کنید تا راحت‌تر مسیر سالم برای رسیدن به مقصد را شناسایی کنید. هر مرحله از بازی دارای سه ستاره است که برای کسب هر سه‌ی آن‌ها باید بدون این که حتی یک بار هم به روی مین بروید، آن مرحله را تکمیل کنید. بدیهی است که با هر بار رفتن به روی مین، یک ستاره را از دست خواهید داد و در صورتی که این اتفاق سه مرتبه تکرار شود، مجبور خواهید شد تا آن مرحله را از ابتدا آغاز کنید. در هر مرحله، روی برخی از کاشی‌ها، فِلش‌هایی حک شده‌اند که با رفتن به روی آن‌ها از روی چندین خانه پرش خواهید کرد. برای تکمیل هر مرحله لازم است تا از این فلش‌ها استفاده کنید؛ بنابراین می‌توانید اطمینان داشته باشید که مسیر بدون مین، قطعاً از خانه‌های حاوی فلش می‌گذرد. ممکن است فکر کنید که یافتن مسیر بدون مین تا حد زیادی به شانس بستگی دارد اما تماماً اینگونه نیست؛ در واقع به کمک اعداد قرار گرفته در هر مرحله از بازی می‌توانید محل قرارگیری بسیاری از بمب‌های آن مرحله را به طور دقیق مشخص کنید و مابقی آن‌ها را نیز با دقت نسبتاً خوبی، پیش‌بینی کنید. طبیعتاً هر چه بیشتر بازی کنید، مهارت‌تان در مشخص کردن محل بمب‌ها نیز بیشتر خواهد شد. چند مرحله‌ی ابتدایی به خوبی شما را با الگوریتم حل پازل‌های بازی آشنا خواهند کرد تا رفته رفته مهارت‌تان در بازی افزایش یابد.

Minesweeper Genius، یک بازی پازل سرگرم کننده است که به خوبی جای خالی بازی مین روب ویندوز را برای‌تان پر خواهد کرد. این بازی درست مثل منبع الهامش، یک بازی اعتیادآور است که می‌تواند به گزینه‌ی مناسبی برای پرکردن اوقات فراغت‌تان تبدیل شود. اگر شما هم از کسانی هستید که با بازی قدیمی مین روب خاطره داشته‌اند، بدون شک تجربه‌ی Minesweeper Genius برای‌تان خالی از لطف نخواهد بود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Minesweeper Genius


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده