نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۷

جیمی فاکس به بازیگران فیلم Spawn پیوست

براساس گزارش‌های جدید، جیمی فاکس به‌تازگی به تیم تولید فیلم اسپاون (Spawn) اضافه شده و قرار است نقش ال نیومن یا همان اسپاون را ایفا کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، نسخه بازسازی فیلم Spawn (اسپاون) که قرار است براساس کتاب‌های کمیک کمپانی ایمیج کامیکس (Image Comics) با همین نام ساخته شود، به‌تازگی بازیگر ستاره‌ی خود را پیدا کرده است. جیمی فاکس در این پروژه قرار است نقش شخصیت ال نیومن را ایفا کند. همچنین لازم به ذکر است که این اثر کامیک بوکی توسط تاد مک‌فارلین کارگردانی خواهد شد. سری کتاب‌های کمیک این شخصیت، توسط خود مک‌فارلین خلق شد و حالا فیلمنامه این اثر هم به قلم خودش نوشته شده است.

تاد مک فارلین که به نوعی پدر این ضد قهرمان از جهنم محسوب می‌شود، مثل اینکه جیمی فاکس را برای مدتی در ذهن خود داشته است. تاد مک‌فارلین در مصاحبه‌ای با گزارشگر سایت خبری ددلاین درباره این نقش و جیمی فاکس اینگونه صحبت کرد:

درست پنج سال پیش، جیمی فاکس به دفتر من آمد. او یک ایده درباره اسپاون داشت. ما کمی درباره این ایده‌ی او صحبت کردیم. من هیچوقت او را فراموش نکردم و زمانی که در حال نوشتن فیلمنامه این فیلم بودم، او در ذهن من بود. زمانی که شما در حال نوشتن یک داستان هستید، معمولا افراد مختلفی در ذهن شما نقش می‌بندند؛ در این یک مورد، فاکس تصویر ذهنی من بود و من هیچوقت او را رها نخواهم کرد. زمانی که کار من با این فیلمنامه به اتمام رسید و همکاران من و همه اعضای پروژه درباره اینکه چه کسی بهتر است این نقش را ایفا کند، صحبت می‌کردند، من گفتم: «من اول از همه جیمی فاکس را می‌خواهم و تا زمانی که به من و این نقش نه نگوید، به هیچکس دیگری فکر نخواهم کرد؛ زیرا تا به امروز من هیچکس دیگری را برای این نقش در نظر نگرفته بودم.» خوشبختانه او هم این پروژه را فراموش نکرده بود. من به او گفتم: «هی، من برگشتم تا دوباره درباره اسپاون با یکدیگر صحبت کنیم» و رفتار او به‌گونه‌ای بود که انگار میگفت: «بیا این کار را انجام دهیم.»

همانطور که در ابتدا هم عنوان شد، در فیلم اسپاون، فاکس قرار است نقش شخصیت ال نیومن را ایفا کند؛ یکی از اعضای تیم عملیات سیاه سازمان CIA که در طی جریانی، دوستان به او خیانت می‌کنند و او را به قتل می‌رسانند. زمانی که نیومن به جهنم می‌رود، به او یک پیشنهاد خوب ارائه می‌شود؛ فرصت بسیار خوبی که او می‌تواند دوباره با همسرش باشد، به شرط اینکه بعد از زنده شدن تبدیل به اسپاون شود. با این حال، همسر او از همان موقع، ال نیومن را به نوعی فراموش کرده و به این ترتیب اسپاون تصمیم می‌گیرد که جهاد کند و زشتی‌ها و پلیدی‌های دنیا را از بین ببرد.

Spawn

اگرچه کاراکتر ال نیومن در سری کتاب‌های کمیک ظاهر نشده، اما گذشته و انگیزه‌های او شباهت بسیار زیادی به شخصیت ال سیمونز دارد. ال سیمونز در سال ۱۹۹۲ و در قسمت اول سری کتاب کمیک Spawn برای اولین بار حضور یافت. این کتاب کمیک بعد انتشار، به‌شدت محبوب شد. بعد از بیشتر شدن این محبوبیت، یک مجموعه تلویزیونی به نام Todd McFarlane's Spawn (اسپاون تاد مک‌فارلین) ساخته شد و به مدت یک سال روی آنتن شبکه HBO پخش می‌شد. بعد از آن هم یک اثر سینمایی به همین نام ساخته و در سال ۱۹۹۷ اکران شد. در فیلم اسپاون، مایکل جای وایت نقش ال سیمونز را بر عهده داشت.

به علاوه، مک‌فارلین در ادامه مصاحبه خود درباره فیلم‌های ترسناک صحبت کرد. او در این مصاحبه اعلام کرد درست از زمانی که نیومن تبدیل به اسپاون می‌شود، دیالوگ زیادی ندارد و ممکن است که اصلا هیچ صحبتی نکند. این کارگردان درباره این موضوع اینگونه صحبت کرد:

اگر دقت کرده باشید، ترسناک‌ترین آثار سینمایی، از فیلم Jaws (آرواره‌ها) گرفته تا فیلم The Thing (موجود) از جان کارپنتر، یا فیلم The Grudge (کینه) و فیلم The Ring (حلقه)، شخصیت ترسناک داستان صحبت نمی‌کند. این موضوع، به خاطر صنعت کتاب‌های کمیک، تا حد زیادی مردم را گیج می‌کند و از آنجایی که همه آنها به طور پیش فرض ویژگی‌های شخصیت‌هایی مانند کاپیتان آمریکا را در ذهن خود دارند، من مدام باید بگویم نه، ويژگی‌های آثار جان کارپنتر یا هیچکاک را در ذهن داشته باشید. این شخصیت، یک مرد در یک لباس چرم نیست؛ این شخصیت، یک قهرمان نیست که بیاید و دوشیزه‌ای را نجات دهد. اسپاون هیچکدام از آنها نیست. در پایان فیلم، من امیدوارم که بینندگان هم با خود بگویند آیا این شخصیت یک روح بود که تبدیل به یک انسان شد یا یک انسان بود که تبدیل به روح شد؟

مک‌فارلین در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد که او برنامه داشت تا این اثر را تبدیل به یک سه گانه کند و او «تمایل ندارد تا در همین فیلم اول، به داستان گذشته و خاستگاه این شخصیت بپردازد.» این نویسنده و کارگردان دوست دارد این اثر تا حد بسیار زیادی بزرگسالانه باشد و انتظار دارد که بودجه‌ای بالغ بر ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار به آن تعلق بگیرد. همین موضوع می‌تواند یک چالش بزرگ باشد.

فیلم Dredd (درد) که در سال ۲۰۱۲ اکران شد هم یکی دیگر از آثار کامیک بوکی بود که با بودجه کم ساخته شد. بودجه ساخت این اثر سینمایی حدود ۵۰ میلیون دلار محاسبه شده بود. اگرچه این اثر بعد از اکران بسیار محبوب شد و نظرات مثبتی که دریافت کرد بسیار بیشتر از نظرات منفی‌اش بود، اما تنها توانست ۳۵ میلیون دلار را از باکس آفیس به‌دست بیاورد.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده