نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۹

ساخت فیلم Gambit متوقف نشده است

سایمون کنیبرگ، تهیه‌کنندهٔ مجموعه فیلم‌های مردان ایکس اعلام کرد که ساخت فیلم Gambit (گامبیت) متوقف نشده است و تنها به دلایل حقوقی خبری راجع به این فیلم منتشر نمی‌شود.

سایمون کنیبرگ، تهیه‌کنندهٔ مجموعه فیلم‌های مردان ایکس در سخنانی اعلام کرد که ساخت فیلم Gambit (گامبیت) با نقش‌آفرینی چنینگ تاتوم متوقف نشده است و این پروژه در حال پیشرفت است. در سال ۲۰۱۴ میلادی بود که به صورت رسمی اعلام شد قرار است چنینگ تاتوم ایفاگر نقش اصلی در فیلم Gambit باشد و پیش‌تر نیز این بازیگر آمریکایی از علاقهٔ خود برای ایفای نقش شخصیت رِمی اِتین لُبو سخن گفته بود. شخصیت گامبیت توسط کریس کلیرمونت و جیم لی خلق شده است و برای اولین بار در شمارهٔ ۱۴ از مجموعهٔ کمیک Uncanny X-Men (ژوئیه ۱۹۹۰) معرفی شد. او یکی از جهش‌یافته‌ها به شمار می‌رود که با توانایی‌های ابرانسانی شامل ایجاد، کنترل و دستکاری ذهنی انرژی جنبشی به دنیا آمده است. گامبیت همچنین دانش و مهارت بالایی در پرتاب کارت، هنرهای رزمی و استفاده از سلاح چوبی دارد. با وجود متعهد بودن چنینگ تاتوم به حضور در این فیلم، مراحل ساخت پروژه بسیار کند پیش رفت و چندین بار سازندگان، کارگردان را عوض کرده و شخصی جدید را برای ساخت فیلم معرفی کردند.

سایمون کنیبرگ از طرفداران خواسته این مرتبه نیز تحمل داشته باشند؛ فیلم شخصیت گامبیت، با وجود تمام مشکلاتی که دارد، ساخته خواهد شد

مهر ماه سال گذشته بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گور وربینسکی، کارگردان سه‌گانه دزدان دریایی کارائیب، در حال مذاکره با کمپانی فاکس قرن بیستم برای کارگردانی فیلم Gambit است. مدت کوتاهی بعد اعلام شد که این کمپانی با وربینسکی به توافق رسیده و او قرار است کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته باشد. اما اندکی نگذشت که گور وربینسکی نیز پروژه ساخت فیلم Gambit را ترک کرد. وربینسکی اولین کارگردانی نیست که پروژه ساخت این فیلم را ترک کرده است. پیش از گور وربینسکی، روپرت ویات، کارگردان فیلم Rise of the Planet of the Apes (ظهور سیاره میمون‌ها) قرار بود کارگردانی فیلم Gambit را بر عهده داشته باشد، اما او در سپتامبر سال ۲۰۱۵ پروژه ساخت این فیلم را ترک کرد. پس از ویات، داگ لیمان، کارگردان فیلم Edge of Tomorrow (لبه فردا) کارگردانی این فیلم را بر عهده گرفت، اما او نیز بنا به دلایلی پروژه ساخت فیلم Gambit را برای کارگردانی فیلم Chaos Walking (گذر از هرج و مرج) رها کرد.

در جریان سینما کان شهر لاس وگاس، کمپانی فاکس اشاره‌ای به مراحل ساخت فیلم Gambit نداشت و همین موضوع زمینه‌ساز مطرح شدن شایعاتی در میان طرفداران در رابطه با لغو شدن ساخت این فیلم شد. طرفداران مجموعهٔ مردان ایکس خود بهتر می‌دانند که معمولاً زمان زیادی طول می‌کشد تا شخصیتی جدید از این مجموعه، فیلم جداگانهٔ خود را داشته باشد. تقریباً ۷ سال طول کشید تا فیلم شخصیت دِدپول ساخته شود؛ وی اولین بار در فیلم X-Men Origins: Wolverine (خاستگاه مردان ایکس: ولورین) بود که معرفی شد و فیلم Deadpool (دِدپول) در سال ۲۰۱۶ اکران شد. با توجه به همین موضوع، سایمون کنیبرگ از طرفداران خواسته این مرتبه نیز تحمل داشته باشند و فیلم شخصیت گامبیت، با وجود تمام مشکلاتی که دارد، ساخته خواهد شد.

Gambit

بیشتر مشکلات فیلم Gambit مربوط به قرداد بین والت دیزنی و فاکس می‌شود که تا اوایل ۲۰۱۹ نهایی نخواهد شد. به همین دلیل رایان رینولدز نیز در مصاحبهٔ خود با سایت اینترتینمنت ویکلی چنین گفته بود که هیچ اطلاعی از ساخت فیلم‌های مرتبط با مجموعهٔ مردان ایکس در آینده، ندارد. با این حال باب ایگر، مدیرعامل دیزنی، به طرفداران اطمینان داده بود که فیلم‌های بیشتری از مجموعهٔ مردان ایکس ساخته خواهد شد، علی‌الخصوص چندین فیلم از شخصیت دِدپول. سایمون کنیبرگ در صحبت‌های خود راجع به فیلم Gambit، به محدودیت‌های قانونی اشاره کرد و گفت آن‌ها نمی‌توانند تا زمان نهایی شدن قرارداد بین دیزنی و فاکس، از دیزنی درخواستی داشته باشند. صحبت‌های سایمون کنیبرگ را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

ما هیچ صحبتی راجع به اینکه بعد از قرارداد دیزنی و فاکس، دیزنی صاحب چه بخش‌هایی از دنیای مارول خواهد شد، نداشته‌ایم، چون فکر می‌کنم آن‌ها از لحاظ قانونی اجازهٔ صحبت کردن در رابطه با این موارد را ندارند تا زمانی که قرارداد فروش نهایی شود. بنابراین ما هیچ صحبتی با آن‌ها نداشته‌ایم و تنها پروژه‌های خود را همچون سابق پیش می‌بریم. زمانی که درو گادرد اعلام آمادگی کند، ساخت فیلم X-Force (ایکس-فورس) را شروع می‌کنیم و باور کنید یا نه، همچنان در حال تلاش برای زنده نگه داشتن فیلم Gambit هستیم. با امیدواری به ساخت فیلم ادامه می‌دهیم، مگر آنکه تصمیم دیگری گرفته شود. شخصاً نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد و انتظار چه فیلمی را باید داشته باشیم، ولی فکر می‌کنم این فیلم واقعاً هیجان‌انگیز خواهد بود.    

فیلمبرداری دوباره فیلم X-Men: Dark Phoenix (مردان ایکس: دارک فینیکس) قرار است از ماه آگوست یا سپتامبر امسال (مرداد، شهریور یا مهر) انجام شود. همچنین وضعیت فیلم The New Mutants (میتونت‌های جدید) که اکران آن تا تابستان عقب افتاده است، چندان مشخص نیست؛ فیلمبرداری دوباره این فیلم که حدوداً کمی بیش از ۵۰ درصد فیلم را شامل خواهد شد، باعث عقب افتادن اکران آن شد. فیلم Deadpool 2 (دِدپول) قرار است در تاریخ ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت‌ماه) به روی پرده‌ٔ سینما برود و اینکه چه تعداد از شخصیت‌های این فیلم قرار است به نسخه سینمایی فیلم X-Force بپیوندند، هنوز مشخص نیست، با این حال می‌دانیم که وید ویلسون و کیبل به‌طور قطعی در این اثر حضور خواهند داشت.

در هر صورت باید گفت که صحبت‌های سایمون کنیبرگ، برای طرفداران این مجموعه امیدبخش بوده است و اگر مشکلی پیش نیاید، این فیلم در تاریخ پیش‌تر اعلام‌شده، اکران خواهد شد. گفتنی است فیلم X-Men: Dark Phoenix قرار است در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۱۹ (۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷) اکران شود و فیلم The New Mutants قرار است در ۲ آگوست ۲۰۱۹ (۱۱ مردادماه ۱۳۹۸) بر روی پردهٔ سینما برود. فیلم Gambit نیز قرار است در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۱۹ (۱۷ خردادماه ۱۳۹۸) اکران خود را آغاز کند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده