نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵

جیمی فاکس احتمالا در ریبوت فیلم Spawn حضور خواهد داشت

آخرین گزارش‌ها از احتمال حضور جیمی فاکس در نقش اصلی فیلم ریبوت Spawn تاد مک‌ فارلین‌ حکایت دارند و به نظر فاکس، انتخاب اصلی مک فارلین و سازندگان است.

دو ماهی می‌شد که خبر جدیدی از فیلم ریبوت Spawn (اسپاون) منتشر نشده بود و حال امروز متوجه شدیم که تاد مک‌ فارلین، کارگردان این فیلم، بسیار علاقمند به حضور جیمی فاکس در نقش اصلی فیلم جدید خود است. ‌از زمان معرفی شخصیت اسپاون در کمیک‌های تاد مک فارلین در سال ۱۹۹۲، این شخصیت به ضدقهرمانی محبوب در میان طرفداران تبدیل شده است. ترکیب ژانرهای وحشت و ماوراءالطبیعه با کمدی ترسناک و اکشنی ابرقهرمانی، به‌خوبی جواب داد و خیلی زود جای خود را در دل طرفداران کمیک‌های کالت باز کرد و زمان زیادی نیز طول نکشید که شاهد اکران اولین فیلم مرتبط با شخصیت اسپاون باشیم. فیلم Spawn در سال ۱۹۹۷ ساخته شد. کارگردانی این فیلم بر عهده مارک دیپه بود و مایکل جی وایت نقش شخصیت اسپاون را در آن فیلم ایفا می‌کرد. این فیلم با وجود اینکه اصلاً مورد توجه منتقدان قرار نگرفت، ولی یکی از فیلم‌های محبوب طرفداران فیلم‌های کالت شد. بودجه ساخت فیلم Spawn حدود ۴۰ میلیون دلار بود و ۸۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. از بازیگران این فیلم می‌توان به جان لگویزمائو، مارتین شین، تریسا رندل، نیکول ویلیامسون و دی بی سویینی اشاره داشت. حال پس از گذشت چندین سال، تاد مک فارلین آماده است تا فیلمی جدید از این شخصیت را به روی پرده سینما ببرد.

اینکه جیمی فاکس انتخاب اول تاد مک فارلین و سازندگان است چندان جای تعجب ندارد. این بازیگر برندهٔ جایزه اسکار، در سال ۲۰۱۳ نیز انتخاب اول برای ریبوت فیلم Spawn بود؛ اتفاقی که نیفتاد و حال به نظر می‌رسد این بازیگر محبوب سینمای هالیوود بار دیگر فرصت ایفای نقش شخصیت دوزخی اسپاون را پیدا کرده است و خبری خوشحال‌کننده‌تر از این موضوع برای طرفداران نیست که وی بازی در این فیلم را بپذیرد.

Spawn-I

تاد مک فارلین پیش‌تر اعلام کرده بود که تمام تمرکز داستان فیلم ریبوت Spawn روی شخصیت اسپاون نخواهد بود و قرار است داستان همکاری اسپاون با کارآگاه توییچ ویلیامز به تصویر کشیده شود و شخصیت کارآگاه، در واقع یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم در کنار شخصیت اسپاون خواهد بود.

تمام تمرکز داستان فیلم ریبوت Spawn روی شخصیت اسپاون نخواهد بود و قرار است داستان همکاری اسپاون با کارآگاه توییچ ویلیامز به تصویر کشیده شود

پس از سال‌ها شایعه و گمانه‌زنی‌های مختلف، سرانجام تابستان امسال بود که تاد مک فارلین برای نویسندگی و کارگردانی فیلم جدید شخصیت اسپاون معرفی شد. نکته جالب‌تر در مورد فیلم جدید این است که کمپانی خوش‌نام Blumhouse که فیلم‌های خوش‌ساختی را در کارنامه دارد، تهیه‌کنندگی فیلم Spawn را بر عهده خواهد داشت. همکاری تاد مک فارلین با کمپانی Blumhouse بسیاری از طرفداران را نسبت به کیفیت و موفقیت احتمالی فیلم جدید خوش‌بین کرده است. فیلم جدید Spawn قرار نیست همچون دیگر فیلم‌های کمیکی امروزی بودجه زیادی داشته باشد. همچنین پیش‌تر اعلام شده بود که فیلم تاد مک فارلین همچون فیلم Deadpool (دِدپول)، برای نمایش درجه سنی R خواهد داشت. همین درجه سنی R کمک زیادی به موفقیت احتمالی فیلم جدید Spawn خواهد کرد و بسیاری نیز از رویه جدید فیلمسازان ژانر ابرقهرمانی و کمیکی برای مرسوم ساختن این کار تشکر کرده‌اند.   

شخصیت اسپاون اولین بار در سال ۱۹۹۲ و در کتاب Spawn #1 معرفی شد و این کمیک، داستان آلبرت سیمونز را روایت می‌کند که پس از کشته شدن به جهنم می‌رود و پس از یک معامله برای دیدن همسرش به زمین باز می‌گردد، اما او به یک اهریمن ترسناک تبدیل شده است. او با حضور در این کتاب به‌سرعت توانست خودش را در بین کتاب‌های کامیک تاریک، بی‌رحمانه و ضدقهرمانی‌ای که در دهه ۱۹۹۰ نوشته و منتشر می‌شد تبدیل به یک نماد بکند. قدرت‌هایی که اسپاون داشت به او اجازه می‌داد تا بتواند تله‌پورت کند، تغییر شکل دهد و از انواع سلاح‌ها، مخصوصاً زنجیر در مبارزات مختلف خود استفاده کند.

آخرین نقش‌آفرینی جیمی فاکس به روی پردهٔ سینما، مربوط به فیلم Baby Driver (بیبی درایور) می‌شود. این فیلم بسیار مورد استقبال و تحسین منتقدین قرار گرفت و با بودجه ۳۵ میلیون دلاری، نزدیک ۲۲۶ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. از بازیگران این فیلم می‌توان به انسل الگورت در نقش بیبی، لیلی جیمز در نقش دبوراه، جیمی فاکس در نقش باتس، جان هم در نقش بادی، کوین اسپیسی در نقش داک، ایزا گونزالس در نقش دارلینگ، جان برنثال در نقش گریف و اسکای فریرا در نقش مادر بیبی اشاره داشت. گفتنی است ادگار رایت سابقه‌ کارگردانی فیلم‌های موفقی را در ژانر کمدی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به دو فیلم The World's End (پایان دنیا) و Shaun of the Dead (شاون مرده) اشاره کرد.

ریبوت فیلم Spawn در حال حاضر تاریخی برای اکرانی ندارد.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده