نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱

بازی Halo: Fireteam Raven برای کنسول‌ ایکس باکس منتشر نخواهد شد

کمپانی 343 Industries، سازنده‌ی بازی آرکید Halo: Fireteam Raven، قرار نیست این بازی را برای کنسول‌های ایکس‌باکس منتشر کند. با زومجی همراه باشید.

بازی Halo: Fireteam Raven، جدیدترین بازی از مجموعه‌ی Halo که قرار است برای دستگاه‌های آرکید منتشر شود، به احتمال بسیار زیاد راهی کنسول‌های خانگی نخواهد شد چرا که کمپانی 343 Industries با انشار یک بیانیه در آخرین پست وبلاگ هفتگی این بازی، اعلام کرد که برای انتشار این بازی برای ایکس‌ باکس یا پلتفرم‌های دیگر، برنامه‌ای ندارد و دستِ کم، فعلا شاهد انتشار نسخه‌ی کنسولی این بازی نخواهیم بود. این کمپانی در بیانه‌ی خود چنین متنی را منتشر کرده است:

فعلا برنامه‌ای برای انتشار بازی برای ایکس‌باکس یا پلتفرم‌های دیگر نداریم

از نظر 343 Industries، بازی Fireteam Raven یک تجربه آرکید کاملا جدید و بی‌همتا است که برای تجربه‌اش، باید از یک دستگاه آرکید بزرگ که یک صفحه‌ی ۱۳۰ اینچی و چهار ماشین‌گان رویش سوار شده، استفاده کرد و درنتیجه کسب چنین تجربه‌ای روی یک کنسول خانگی ایکس‌باکس، تقریبا غیرممکن است.

در کنار کمپانی 343 Industries، دو شرکت Raw Thrills و Play Mechanix، که به صورت تخصصی برای پلتفرم‌های آرکید بازی می‌سازند، در ساخت این بازی دست خواهند داشت تا Fireteam Raven را به صورت کاملا جدید و یگانه برای دستگاه‌های آرکید توسعه دهند. این بازی امسال در رستوران‌های Dave & Busters در آمریکا، عرضه و پس از آن، به دیگر نقاط جهان ارسال خواهد شد.

شاید برای کسانی که از هزینه خرید این بازی آرکید بربیایند، این سوال پیش بیاید که آیا کابین‌های این بازی را می‌توان به صورت جداگانه خرید؟ با توجه به گفته‌ی کمپانی 343 Industries مبنی بر «عرضه‌ی گسترده‌» این بازی توسط توزیع‌کنندگان، می‌توان جواب بله را برای این سوال متصور شد. هنوز جزئیات بیشتری همچون قیمت این بازی مشخص نیست که البته در آینده اعلام خواهد شد.

سازندگان بازی وجود حالت داستانی در Fireteam Raven را تایید کرده‌اند. داستان این بازی در دوره‌ی زمانی بازی Halo: Combat Evolved رخ می‌دهد و بازیکنان را در نقش سربازان ODSTای که جوخه‌ی Fireteam Raven را تشکیل دادند، قرار خواهد داد. با وجود اینکه شما این‌بار در نقش مسترچیفِ افسانه‌ای بازی را جلو نخواهید برد، اما با دشمنان او، یعنی نیروهای کاوننت مبارزه خواهید کرد.

در پایان، 343 Industries اعلام کرد برای ساخت این بازی و همکاری با Play Mechanix و Raw Thrills، قرار نیست به منابع تیم سازنده‌ی بازی Halo 6 خدشه وارد کند. این کمپانی در این باره گفت:

بازی Halo: Fireteam Raven توسط اسطوره‌های ساخت بازی‌های آرکید، یعنی Raw Thrills و Play Mechanix ساخته می‌شود و شرکت ما در مواردی همچون نوشتن داستان، انجام طراحی‌ها و موارد دیگر، یک تیم مخصوص را برای همکاری با این دو کمپانی در نظر گرفته است.

با توجه به مواردی که ذکر شد، هسته‌ی اصلی کمپانی 343 Industries به طور متمرکز مراحل ساخت و توسعه‌ی قسمت بعدی مجموعه‌ Halo را پیش خواهد برد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده