نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲

زک اسنایدر درباره پروژه جدید خود صحبت می‌کند

زک اسنایدر، کارگردان فیلم بتمن علیه سوپرمن (Batman V Superman) در گفتگوی جدید خود، درباره پروژه جدیدش صحبت کرد. او اعلام کرد که این پروژه خیلی متفاوت خواهد بود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، زک اسنایدر، کارگردان فیلم Batman V Superman: Dawn Of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) در طی یکی از گفتگوهای جدیدش، پروژه‌ی جدید خود را مشخص کرد که ممکن است اصلا آن چیزی که شما تصورش را می‌کنید، نباشد. ظاهرا این کارگردان هالیوودی اخیرا در Vero اعلام کرده که او در پروژه جدید خود قرار است یک اثر اقتباسی، آن هم براساس کتاب تحسین‌شده و محبوب آین رند یعنی رمان The Fountainhead (سرچشمه) بسازد.

اسنایدر که تا به امروز سابقه کارگردانی آثاری همچون فیلم 300، فیلم Watchmen (نگهبانان)، فیلم Man of Steel (مرد پولادین) و اخیرا فیلم Justice League (لیگ عدالت) را در رزومه کاری خود دارد، هیچ جزئیات دیگری درباره پروژه جدیدش عنوان نکرد. اما به نظر می‌رسد که پروژه تولید یک اثر اقتباسی براساس کتاب سرچشمه، مدتی است که در ذهن او قرار دارد. در سال ۲۰۱۶ زک اسنایدر در طی مصاحبه‌ای با گزارشگر سایت خبری هالیوود ریپورتر اعلام کرد که او رمان The Fountainhead را به عنوان یک قضیه در مسیر خلاقیت و آفرینش می‌داند و چیزی است که باعث ایجاد و خلق جریان دیگری می‌شود. او در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد که شریک تقریبا همیشگی او یعنی کمپانی برادران وارنر، فیلمنامه این اثر را در اختیار خود دارد و او مدتی است که در حال کار کردن روی آن است تا مقدار کمی تغییرات در آن ایجاد کند.

کتاب The Fountainhead در ابتدا در سال ۱۹۴۳ منتشر شد. داستان این کتاب روی معماری به نام هاوارد رورک تمرکز دارد. حال ایده‌های معمارانه‌ی ابتکاری‌ای که این معمار دارد، کاملا با سبکی که دوستان و همکاران سنتی او دارند تناقض دارد و ایده‌های آنها اغلب به سنت و فرهنگ وابسته است. این کتاب، به همراه کتاب دیگر این نویسنده به نام Atlas Shrugged (اطلس شورید)، یکی از بهترین آثار آین رند محسوب می‌شوند که توانستند تا حد بسیار زیادی هم محبوبیت از آنِ خود کنند. جالب است بدانید که این کتاب در گذشته هم منبع اقتباس اثر سینمایی دیگری بود که در سال ۱۹۴۹ اکران شد. برنده جایزه اسکار یعنی گری کوپر در این فیلم حضور داشت و ایفای نقش کرد. همچنین خود رند فیلمنامه این اثر را نوشته بود. 

از طرف دیگر گزارش شده که گویا اولیور استون هم در برهه‌ای از زمان، در فکر ساختن اثری براساس کتاب سرچشمه بوده است. براساس این گزارش، به نظر می‌رسد که قرار بود برد پیت در این اثر حضور داشته باشد و شخصیت رورک را ایفای نقش کند. در دنیای سینمایی هالیوود هیچ چیزی قطعی نیست و همانطور که مشخص است، این پروژه هیچوقت به واقعیت تبدیل نشد. به نظر می‌رسد که اسنایدر و پروژه نوپای او هم از این قاعده مستثنی نیست و احتمال آن وجود دارد که این پروژه در همین روزهای اولیه متوقف شود.

کتاب Atlas Shrugged آین رند هم منبع اقتباس مجموعه دیگری بود. این مجموعه دارای سه فیلم بود که در زمان اکران خود به‌شدت بد عمل کرد و هم از نظر منتقدان و هم از نظر فروش بلیط، با شکست بدی مواجه شد.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده