نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۹

علاقه اورلاندو بلوم به حضور در دنیای سینمایی مارول

اورلاندو بلوم، بازیگر نقش لگولاس در مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها، علاقمند به حضور در دنیای سینمایی مارول و ایفای نقش ابرقهرمانی به نام کاپیتان بریتانیا است.

اورلاندو بلوم، بازیگر بریتانیایی سینمای هالیوود، از علاقهٔ خود برای ایفای نقش‌های ابرقهرمانی و حضور در دنیای سینمایی مارول سخن گفت؛ وی شخصیت کاپیتان بریتانیا (Captain Britain) را انتخاب کرده است. دنیای سینمایی مارول کم‌وکسری در بخش بازیگران ندارد و کافی است نگاهی به لیست بازیگران فیلم‌های اخیر مرتبط با این دنیای سینمایی بیاندازید تا متوجه بی‌شمار ستارهٔ هالیوود در نقش‌ ابرقهرمانان مختلف شوید. برخی از این بازیگران در چند فیلم آخر اضافه شده‌اند و برخی دیگر از همان ابتدای معرفی دنیای سینمایی مارول، حضور داشتند و نقش ابرقهرمانان را ایفا می‌کردند. با وجود بازیگران فراوانی که هم‌اکنون در فیلم‌های رنگارنگ استودیو مارول حضور دارند و البته بازیگران خوب و بااستعدادی نیز هستند، این استودیو همواره در حال اضافه کردن نام‌های جدید به دنیای وسیع ابرقهرمانان و ضدابرقهرمانان خود است. آخرین نام مطرح‌شده، جیک جیلنهال بود که چند روز پیش در خبری اعلام شد مارول استودیو مذاکرات خود با جیلنهال، بازیگر نامزد جایزه اسکار برای فیلم Brokeback Mountain (کوهستان بروکبک) را برای حضور و بازی در نقش شرور و منفی اصلی قسمت دوم فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه) آغاز کرده است. کاراکتر شرور این فیلم قرار است شخصیت محبوب میستریو (Mysterio) باشد.

در دورانی که به نظر می‌رسد تقریباً تمام نام‌های بزرگ هالیوود، قراردادی با استودیوهای مختلف برای حضور در نقش شخصیتی کمیکی دارند، باز هم تعداد بازیگران محدودی باقی مانده‌اند که هنوز وارد این دنیا نشده‌اند و البته گویا بدشان نمی‌آید از غافله عقب نمانده و آن‌ها نیز سهمی در این نمایش جهانی داشته باشند. جدیدترین بازیگری که از علاقهٔ خود برای حضور در نقشی ابرقهرمانی سخن گفته و مشخصاً به دنیای سینمایی مارول اشاره داشته است، کسی نیست جز اورلاندو بلوم، بازیگر محبوب انگلیسی که سابقهٔ ایفای نقش در فیلم‌های دو مجموعهٔ The Lord of the Rings (ارباب حلقه‌ها) و Pirates of the Caribbean (دزدان دریای کارائیب) را در کارنامه دارد. اورلاندو بلوم سابقهٔ حضور در نقش‌های قهرمانان را در گذشتهٔ کاری خود دارد، اما در حال حاضر علاقمند به حضور در دنیایی سینمایی مارول و ایفای نقش ابرقهرمانی بریتانیایی است.

Bloom

اورلاندو بلوم در مصاحبه با کانال دو رادیو BBC، علاقهٔ خود به ملحق شدن به دنیای سینمایی مارول را بیان کرد. بلوم گفت گرچه چندین مرتبه با مسئولان استودیو مارول ملاقات داشته است، اما هیچ‌گاه از وی خواسته نشده است که در فیلم‌های این استودیو حضور داشته باشد. از نظر اورلاندو بلوم دلیل اینکه وی تاکنون در دنیای سینمایی مارول حضور نداشته است، تقویم کاری وی و زمان‌بندی ساخت فیلم‌های مختلف استودیو مارول بوده است، اما اکنون وی کاملاً آمادهٔ حضور در این دنیای سینمایی است و می‌خواهد نقش ابرقهرمانی به نام کاپیتان بریتانیا را ایفا کند. صحبت‌های اورلاندو بلوم را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

من کمی کمیک‌های مارول را خوانده‌ام. ابرقهرمان بریتانیایی چه کسی است؟ بله، کاپیتان بریتانیا! لباس افتضاح و وحشتناکی دارد، ولی خب از آن طرف هم کاپیتان آمریکا را داریم و به نظر شما باید چه کنیم؟ کاپیتان بریتانیا در مقابل کاپیتان آمریکا؟  

اورلاندو بلوم از بازیگران درجه یک سینمای هالیوود است و شاید طبق گفتهٔ همین بازیگر اگر استودیو مارول چند سال پیش قراردادی را با او امضاء می‌کرد، شاهد نقش‌آفرینی این بازیگر محبوب بریتانیای بجای یکی از بازیگران فعلی دنیای سینمایی مارول بودیم. اما خب آن دوران گذشت و تیم کاری مارول بسته شده است و حال اورلاندو بلوم باید دلخوش به شخصیت بریتانیایی دنیای کمیک‌ها باشد. شخصیتی که چندان معروف نشده است، اما از ابرقهرمانان متفاوت و جالبی است که می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری کرد. شخصیت کاپیتان بریتانیا در سال ۱۹۷۶ و توسط کریس کلرمونت و هرب تریمپ خلق شد و در واقع پاسخی برای کاپیتان آمریکا به حساب می‌آمد و قدرت‌های ماورالطبیعی خود را توسط جادوگر افسانه‌ای و مشهور بریتانیا، یعنی مرلین افسانه‌ای بدست آورده است. اما با گذشت زمان این ابرقهرمان هم مثل برخی دیگر از شخصیت‌های خلق‌شده مارول مورد بی‌توجهی قرار گرفت و کم‌کم به فراموشی سپرده شد. تا این لحظه خبری مبنی بر ساخت فیلمی از روی شخصیت برایان بردداک/کاپیتان بریتانیا، منتشر نشده است و معلوم نیست اصلاً مارول چنین برنامه‌ای دارد یا خیر. جدای از تصمیم استودیو مارول، اورلاندو بلوم تنها بازیگری نیست که علاقمند برای حضور در نقش شخصیت کاپیتان بریتانیا است و پیش‌تر نیز سایمون پگ، دیگر بازیگر بریتانیایی، ابراز علاقه کرده بود که بتواند نقش ابرقهرمانی بریتانیایی کمیک‌های مارول را ایفا کند. به این لیست نام تام هیدلستون، بازیگر نقش شخصیت لوکی در دنیای Thor (ثور) را هم اضافه کنید که در همان ابتدای نقش‌آفرینی خود در فیلم‌های مارول، چنین خواسته‌ای را مطرح کرده بود.

اورلاندو بلوم از بازیگران درجه یک سینمای هالیوود است و اگر استودیو مارول چند سال پیش قراردادی را با او امضاء می‌کرد، شاهد نقش‌آفرینی این بازیگر محبوب بریتانیای بجای یکی از بازیگران فعلی دنیای سینمایی مارول بودیم

در هر صورت اگر فیلم شخصیت کاپیتان بریتانیا ساخته نشود یا بازیگر دیگری برای ایفای این نقش انتخاب شود، باز هم شخصیت‌های کمیکی فراوانی وجود دارند که اورلاندو بلوم بتواند نقش آن‌ها را ایفا کند، چه ابرقهرمان و چه ضدابرقهرمان. شاید هم اگر کمی صبر کند بتواند در نسخهٔ مارولی مجموعهٔ مردان ایکس یا مجموعهٔ چهار شگفت‌انگیز حضور داشته باشد.

جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول، فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت) است که چند روز پیش اعلام شد این فیلم تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم مارول استودیو در کشور چین شد. فیلم Avengers: Infinity War اکنون پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینمای جهان نیز است. این فیلم تا این لحظه به فروش خیره‌کنندهٔ ۱.۸۱۷ میلیارد دلاری در گیشه دست یافته است.

چند روز پیش تاریخ انتشار نسخهٔ خانگی و دیجیتالی جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول تأیید و اعلام شد. مارول استودیو تأیید کرد که نسخهٔ دیجیتالی فیلم Avengers: Infinity War در تاریخ ۳۱ جولای امسال (۹ مردادماه) روی تمام سرویس‌های دیجیتالی از جمله آیتونز، منتشر می‌شود. در ادامه نسخهٔ خانگی این فیلم که شامل نسخه بلوری، 4K و DVD می‌شود، نیز در تاریخ ۱۴ آگوست امسال (۲۳ مردادماه) در فروشگاه‌های مختلف عرضه خواهد شد. همچنین فروشگاه Target دارای نسخه ویژه 4K خواهد بود و نسخه استیل‌بوک این فیلم نیز به‌صورت انحصاری از فروشگاه Best Buy منتشر می‌شود.

کریس ایوانز، رابرت داونی جونیور، جاش برولین، اسکارلت جوهانسون، کریس همسورث، بندیکت کامبربچ، تام هیدلستون، آنتونی مک‌کی، پل بتانی، الیزابت اولسن، جرمی رنر، چادویک بوزمن، سباستین استن، دان چیدل، کریس پرت، زویی سالدانا، دیوید باتیستا، پام کلمنتیئف، بندیکت ونگ، تام هالند، سین گان، لتیشیا رایت، وینستون دوک، دانای گوریرا، بردلی کوپر (صداپیشه)،‌ وین دیزل (صداپیشه)، پیتر دینکلیج، بنیسیو دل تورو، پل راد، مایکل جیمز شاو (صداپیشه)، کری کن (صداپیشه)، تری نوتری (صداپیشه) و تام وان لالر (صداپیشه)، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Avengers: Infinity War حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده