// چهار شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

چه انتظاراتی از کنفرانس سونی در E3 2018 داریم؟

سونی در E3 2018 نیز مانند سال گذشته کارت‌های زیادی را برای بازی کردن دارد و انتظار داریم تا نمایشی پر از تریلر، گیم‌پلی و تاریخ انتشار را شاهد باشیم.

به ویژه از سال ۲۰۱۶ سونی روند روبه‌رشدی را در شیوه برگزاری کنفرانس‌های خبری خود در پیش گرفته است. این کمپانی ژاپنی با عبور از نمایش‌هایی با حضور افرادی روی سن، سعی کرد تا با پخش بی‌ وقفه‌ی تریلرهایی از بازی‌های بزرگ، هیجان بین بازیکنان را افزایش دهد. طبیعتا انتخاب این شیوه نمایش نیز پیامدهایی را به دنبال دارد و هرچند باعث هیجان‌ بازیکنان می‌شود، اما انتظارها را نیز برای تجربه بازی نمایش داده شده افزایش می‌دهد. انتظار طولانی بازیکنان برای تجربه بازی‌ای که اولین نمایش آن را دو یا سه سال قبل دیده، طبیعتا دلخوری برخی از گیمرها را به همراه دارد و باعث می‌شود تا بازیکنان تا مدت‌ها به تماشای ویدیوهایی بعضا فلسفی (مانند آنچه در Death Stranding شاهد هستیم) بسنده کنند. اما امسال ظاهرا تغییری در راه است و بر خلاف سال‌های گذشته سونی اعلام کرده است که چهار بازی را در مرکز توجه کنفرانس قرار می‌دهد؛ Death Stranding ،Ghost of Tsushima ،Spider-Man و The Last of Us: Part 2، چهار بازی‌ای هستند که مشخصا سونی از حضور آنها نام برده است و حداقل امیدواریم تا تاریخ انتشار و نمایش گیم‌پلی‌ جدیدی را از سه بازی‌ از این فهرست چهارتایی شاهد باشیم.

تاکنون حضور چهار بازی Death Stranding ،Ghost of Tsushima ،Spider-Man و The Last of Us Part 2 در E3 2018 تایید شده است

سونی به طور مشخص گفته است که در E3 2018 از کنسول پلی‌استیشن 5 رونمایی نمی‌کند؛ کنسولی که می‌دانیم اکنون در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و تا سال ۲۰۲۰ یا بعد از آن روانه بازار خواهد شد. از طرفی سال گذشته شاهد عرضه کنسول ایکس‌باکس وان ایکس بودیم که از لحاظ پردازش، قدرتی فراتر از پلی‌استیشن 4 پرو دارد و سونی باید حداقل از لحاظ بازی‌های ویدیویی با وجود بازار نزدیک به ۸۰ میلیونی در دسترس، عملکرد خوبی داشته باشد.

هنوز هم بازی‌های پلی‌استیشن VR پتانسیل آن را دارند که بخشی از کنفرانس سونی را به خود اختصاص دهند

 اما هنوز هم انتظارهایی بیشتر شبیه به رویا را می‌توانیم از کنفرانس سونی داشته باشیم؛ دیدن یک پلی‌استیشن قابل حمل با توجه به موفقیت نینتندو سوییچ، رونمایی از نسخه جدید پلی‌استیشن وی‌آر یا نمایش بازی‌هایی که می‌توانند موهای بازیکنان را سیخ کنند، با توجه به روندی که در طول سال‌های گذشته سونی در پیش گرفته اصلا دور از انتظار نیستند. از یک Half Life جدید، رونمایی از ریمستر جدید Ratchet and Clank، نمایشی فوق‌العاده از گیم‌پلی بازی Death Stranding، بازگشت رویایی یک بازی قدیمی از Jack and Dexter بگیرید تا سری‌های نسبتا قدیمی نظیر سری SOCOM، تنها بخشی از آرزوهایی هستند که به وقوع پیوستن آنها نه آنچنان غیر ممکن است که نخواهیم در رابطه‌شان صحبت کنیم و نه آنقدر نزدیک است که از عرضه‌شان مطمئن باشیم. هرچه که باشد با ورود به آخرین سال‌های نسل هفتم کنسول‌ها، دیگر زمان بسته شدن پرونده بازی‌های بزرگ برای نسل حاضر فرارسیده است و سرازیر شدن تاریخ‌ انتشار بازی‌ها، حداقل کاری است که کمپانی‌های بزرگ نظیر سونی می‌توانند انجام دهند.

تایید حضور Death Stranding و احتمالا The Last of Us Part II، از جمله خبرهای خوب پیش از E3 2018 بود

مانند سال گذشته امسال نیز انتظار داریم تا سونی دو بخش را به کنفرانس خود اختصاص دهد؛ اولین بخش می‌تواند معرفی، اعلام تاریخ عرضه و نمایش گیم‌پلی بازی‌های بزرگ آینده سونی باشد و دومین بخش نیز به نمایش بازی‌های مستقل کوچک در کنار پخش پشت‌سرهم ویدیوی بازی‌های واقعیت مجازی جدید اختصاص پیدا کند. از طرفی یکی از مهم‌ترین رونمایی‌ها در سال گذشته نمایش ویدیویی کوتاه با تیتر Shadows Die Twice بود که هنوز هم مشخص نیست که دقیقا به کدام مجموعه اشاره دارد. در ادامه به فهرستی از بازی‌هایی اشاره می‌کنیم که از حضور آنها در کنفرانس اطمینان داریم و در ادامه با اعلام نام چندی از بازی‌ها، از آرزوها و دلایلی که دوست داریم شاهد حضور این مجموعه‌ها باشیم، خواهیم گفت. طبق اعلام سونی، این کمپانی پیش از نمایشگاه E3 2018، از سه بازی جدید پلی‌استیشن 4 و تاریخ عرضه یکی از بازی‌ها رونمایی می‌کند. کنفرانس سونی در بامداد سه شنبه ۲۲ خرداد ساعت ۵:۳۰ برگزار خواهد شد.

بازی Spider-Man

Spider-Man

E3 2018 زمان مناسبی برای بازاریابی سونی برای جدیدترین ساخته اینسومنیاک گیمز است

به طور مشخص می‌دانیم که بازی Spider-Man در کنفرانس خبری پلی‌استیشن در E3 2018 حضور خواهد داشت. سونی پیش از این از طریق مجله گیم‌اینفورمر به صورت رسمی تاریخ عرضه بازی اسپایدرمن را ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ اعلام کرده است و اینسومنیاک گیمز نیز تاکنون با پخش تریلرهای هیجان‌انگیز در کنار رونمایی از آنتاگونیست این بازی، بخش‌های مختلف گیم‌پلی و مهارت‌های مرد عنکبوتی را به نمایش گذاشته است. اما بی‌شک E3 2018 یکی از بهترین فرصت‌ها برای بازاریابی قدرتمند سونی و افزایش انتظار بازیکنان برای اثری است که به ویژه در سال‌های اخیر به لطف گسترش سینمای مارول، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌ است. هرچند انتظار می‌رفت که بازی Spider-Man در سال ۲۰۱۷ عرضه شود، اما عرضه این بازی نیز مانند God of War و Detroit: Become Human به سال ۲۰۱۸ منتقل شد و از همین رو یکی از چند بازی بزرگ سونی برای سال جاری میلادی محسوب می‌شود. اگر به دنبال اطلاعاتی از این بازی مورد انتظار هستید، پیش از این مقاله‌ای در زومجی با عنوان نگاهی به اطلاعات در دسترس بازی Spider-Man منتشر شده است که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

بازی Death Stranding

Death Stranding

طوفان کوجیما ظاهرا دارد به آخرین ماه‌های خود می‌رسد و بالاخره قرار است تا چشم‌مان به جمال گیم‌پلی بازی جدید این بازیساز نامدار روشن شود. هیدئو کوجیما در طول سال‌های فعالیتش همواره سعی کرده تا متفاوت ظاهر شود و ماجرای اخراجش از کونامی و همکاری با سونی برای ساخت بازی Death Stranding نیز برگه‌ای دیگر از دفتر تفاوت‌های این بازیساز محسوب می‌شود. از زمان رونمایی از Death Stranding تا کنون سه نمایش بزرگ را از این بازی دیده‌ایم؛ هر یک از این نمایش‌ها با توجه به محتوایی که ارائه می‌دادند، دید تازه‌ای را از بازی Death Stranding روشن می‌کردند و خب اکنون بعد از گذشت دو سال انتظار داریم تا حداقل این‌بار کوجیما با نمایشی از گیم‌پلی بازی به روی سن بیاید. این بازیساز تاکنون دو تصویر از Death Stranding منتشر کرده است و از طرفی طبق گفته مدس میکلسن، یکی از بازیگران اثر جدید هیدئو کوجیما، با توجه به فهمی که او از بازی داشته، گیم‌پلی Death Stranding بر پایه‌ی همکاری بازیکنان خواهد بود. حال باید دید که جدیدترین ساخته کوجیما پروداکشنز با نمایش جدید خود در کنفرانس E3 2018 چه حرف‌هایی برای گفتن دارد و اصلا می‌تواند مانند سه نمایش قبل نظر بازیکنان را جلب کند یا خیر.

بازی Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima

اطلاعات زیادی از بازی جدید ساکرپانج نداریم، در مقاله انتظارات سال گذشته از این گفته بودیم که امیدواریم بازی جدیدی از ساکرپانج رونمایی شود و در نهایت این رونمایی نه در E3 2017 بلکه در جریان هفته بازی پاریس ۲۰۱۷ انجام شد. اما آنچه که ما در رابطه با Ghost of Tsushima می‌دانیم بیشتر به دوره‌ی زمانی داستان بازی خلاصه می‌شود. طبق گفته سونی این اثر از سه سال گذشته در حال توسعه است و در سال ۲۰۱۷ سونی بدون اعلام نام، از ساخت این بازی خبر داده بود. با توجه به تریلر، Ghost of Tsushima در سال ۱۲۷۴ و در منطقه Tsushima جریان دارد و با یک بازی جهان باز با تم سامورایی روبه‌رو هستیم. سال ۱۲۷۴ مصادف است با سال‌های حمله مغول‌ها به ژاپن و در نتیجه بازیکنان در نقش یک سامورایی احتمالا باید به جنگ مغول‌ها بروند. تریلر ۲ دقیقه و ۲۴ ثانیه‌ای Ghost of Tsushima به وضوح مناطق مختلفی را با شرایط آب‌وهوایی متفاوت از سراسر سوشیما نمایش می‌داد و به لطف این ویدیو می‌دانیم که از عناصر غافلگیری مانند پرش از ارتفاع یا استفاده از بمب برای نابود کردن دشمنان برخورداریم. علف‌زارها، جنگل بامبو، شالی‌زار، خرابه‌های آتش گرفته توسط مغول‌ها، درختان پاییزی و ساحلی زیبا، بخشی از مکان‌هایی بودند که هرچند کوتاه در تریلر ساخته جدید ساکرپانج نمایش داده شدند.

با وجود تریلر زیبایی که از Ghost of Tsushima شاهد بودیم، سونی تاکنون اطلاعاتی را از این بازی منتشر نکرده است و در حال حاضر ایده‌ای در رابطه با ساختار گیم‌پلی‌، تاریخ عرضه و داستان بازی نداریم. اینکه بازی روی مبارزات رو‌دررو تمرکز دارد یا بالعکس روی عناصر مخفی‌کاری تمرکز می‌کند، هنوز مشخص نیست و امیدواریم که سونی در E3 2018 پرده از این راز‌ها بردارد. در جریان تریلر همچنین شخصی که به ظاهر مغول است نمایش داده می‌شود و هنوز نمی‌دانیم که این شخص آیا آنتاگونیست بازی خواهد بود یا شخص دیگری. در هر حال فعلا انتظار، بهترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

بازی The Last of Us: Part II

The Last of Us: Part II

تفاوت ویدیوی معرفی The Last of Us: Part II با دومین ویدیویی که از این بازی پخش شد آنقدر زیاد بود که تا میانه و حتی انتهای ویدیو مطمئن نبودیم که با چه بازی‌ای روبه‌رو هستیم. بی‌شک شنیدن حضور بازی The Last of Us: Part II در کنفرانس E3 2018 خبری به واقع خوشحال کننده برای علاقمندان است و انتظار داریم تا سونی یک نمایش عالی را از محصول ناتی‌داگ داشته باشد. اولین تریلر صدای دختری را به همراه داشت که با نواختن گیتار حرف‌های ناگفته‌ای را بیان می‌کرد. با توجه به تریلر اول می‌دانیم که الی و جوئل به دومین شماره نیز باز‌می‌گردند، با این تفاوت که این‌بار تمرکز به‌جای عشق روی نفرت است و بازیکنان نیز در نقش الی به ماجراجویی می‌پردازند. اما دومین تریلر The Last of Us: Part II که در جریان هفته بازی پاریس ۲۰۱۷ پخش شد ما را با شخصیت‌های بیشتری از جمله یارا، لیو، امیلی و برخی شخصیت‌‌های بی‌نام آشنا می‌کرد.

آنچه مشخص است تاکنون تریلرهای بازی فضای کوچکی را به نمایش گذاشته‌اند و انتظار داریم تا این‌بار بیشتر با دنیای تاریک‌تری که دراکمن برای ما تدارک دیده آشنا شویم و محیط‌های بازی را به چشم ببینیم. اینکه ساختار گیم‌پلی بازی نسبت به اولین شماره چه تغییراتی کرده است و مبارزات یا انجام مخفیانه مراحل (دقیقا مانند شماره اول) به چه شکلی خواهد بود، از جمله مباحثی هستند که دوست داریم در نمایش سونی، مطرح شوند. از طرفی هرچند داستان قدرتمند بازی The Last of Us بسیاری را درگیر خود کرد، نباید فراموش کنیم که این بازی دارای بخش چندنفره‌ بود و امیدواریم که سونی در کنفرانس خود از حالت آنلاین The Last of Us: Part II (درصورت وجود) سخنانی را به میان بیاورد. اینکه این حالت آنلاین به چه شکلی می‌تواند باشد، خود مبحثی دیگر است که در حوصله این مقاله نمی‌گنجد.

بازی Spyro و Medievil

Medievil Remake و Spyro

بازسازی بازی Medievil بی‌شک یکی از آن دست رونمایی‌هایی بود که کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. Medievil نخستین بار ۲۰ سال قبل در سال ۱۹۹۸ به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن وان منتشر شد. این بازی ترکیبی از سبک‌های اکشن ماجراجویی و هک اند اسلش است و در زمان عرضه امتیازات نسبتا خوبی را از منتقدین دریافت کرده بود. هرچند در سال‌های گذشته برخی از طرفداران نسخه‌ای ریمستر شده را به صورت دمو منتشر کردند، سونی در جریان پلی‌استیشن اکسپرینس ۲۰۱۷ به صورت رسمی از ریمستر این بازی برای عرضه روی پلی‌استیشن 4 رونمایی کرد. انتظار داریم تا این بازی نیز نمایش کوتاهی را در کنفرانس سونی داشته باشد.

از طرفی سه‌گانه Spyro نیز مدتی قبل به صورت رسمی رونمایی شد، اما در حاشیه‌ی سایر اخبار قرار گرفت. مجموعه تحسین شده Spyro، محصول اینسومنیاک گیمز و چندی از کمپانی‌های دیگر است که در زمان عرضه مورد توجه بسیاری از بازیکنان قرار گرفته بود و در طول تاریخ نیز از جمله بازی‌های پر فروش پلی‌استیشن محسوب می‌شود. لایسنس این بازی در سال ۲۰۰۸ توسط اکتیویژن خریداری شد و اکنون بعد از گذشته سال‌ها قرار است تا در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شود. احتمال می‌رود که با توجه به همکاری نزدیک سونی و اکتیویژن شاهد نمایشی از این بازی در رویداد سونی باشیم.

بازی Tenchu / بازی Shadow Die Twice

Bloodborne 2 یا Tenchu

هنوز مشخص نیست که بازی بعدی فرام‌سافت‌ور یک IP جدید است یا ادامه‌ای برای بازی‌هایی مانند Bloodborne یا Tenchu

رویداد Game Awards 2017 با یک ویدیوی تبلیغاتی کوتاه و مرموز همراه بود. وسیله‌ای که بیشتر به سلاح شباهت داشت، خون‌آلود بود و در ضمن ساختاری مکانیکی داشت. وجود این‌چنین تریلری و نمایش نام From Software بی‌شک ذهن همگان را به سمت دنباله بازی Bloodborne برد و طبیعتا منتظران این بازی فوق‌العاده را خوشحال کرد. اما حقیقت این است که هنوز هم شایعات زیادی پیرامون تیزر وجود دارد. یکی از قوی‌ترین شایعات مربوط به تئوری‌‌‌ای می‌شود که این ویدیو را به مجموعه قدیمی‌تری از فرام‌سافت‌ور یعنی Tenchu ارتباط می‌دهد. با توجه به نمایش سه کلمه Shadow Die Twice، برخی فکر می‌کنند که بازی بعدی فرام‌سافت‌ور در حقیقت به Tenchu مربوط است که بیشتر داستانی ژاپنی و نینجا محور دارد. با این حال باید تا زمان کنفرانس سونی صبر کنیم تا ببینیم استاد میازاکی چه نمایشی را برای بازیکنان تدارک دیده است. اینکه آیا با یک Bloodborne جدید روبه‌رو هستیم یا یک ادامه از مجموعه‌های قدیمی این استودیو پخش می‌شود، هنوز مشخص نیست. در ضمن، با توجه به اینکه فرام‌سافت‌ور پیش از این بازی‌های مختلفی از جمله سری Souls را برای پتلفرم‌های دیگر غیر از پلی‌استیشن عرضه کرده است و با توجه به رونمایی از این تیزر در جریان رویداد Game Awards 2017، این احتمال وجود دارد که با یک بازی انحصاری روبه‌رو نباشیم.

بازی Call of Duty: Black Ops 4

Call of Duty: Black Ops 4

به لطف همکاری دوجانبه‌ی اکتیویژن و سونی از دو سال گذشته، مجموعه Call of Duty به پای ثابت نمایش‌های سونی مبدل شده است. امسال نیز پیش از E3، اکتیویژن با برگزاری مراسمی به صورت رسمی از بازی Call of Duty: Black Ops 4 رونمایی کرد. برخلاف گذشته دیگر شاهد بخش تکنفره در جدیدترین Call of Duty نیستیم و در نتیجه اگر قرار باشد نمایشی از این بازی پخش شود، حتما روی بخش چندنفره و به ویژه حالت Battle Royale تمرکز دارد. تا به اینجای کار می‌دانیم که Black Ops 4 با قدرت بخش زامبی را بر می‌گرداند و از ویدیوها می‌توانیم حدس بزنیم که همچنان هیجان این بخش حفظ شده است. اگر اطلاعات بیشتری از Call of Duty: Black Ops 4 می‌خواهید، زومجی اطلاعات منتشر شده از این بازی را در مقاله‌ای منتشر کرده است که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

بازی Final Fantasy VII Remake

Final Fantasy VII Remake

با گذشت سه سال از رونمایی Final Fantasy VII Remake، دیگر این بازی به پای ثابت فهرست انتظارهای ما از کنفرانس‌های سونی تبدیل شده است. هرچند شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه بخش اول این بازی در سال ۲۰۱۷ مطرح بود، اما این اتفاق هرگز نیفتاد و انتظار داریم تا E3 2018 نقطه پایانی برای نمایش این بازی و اعلام تاریخ رسمی عرضه، باشد. اکنون می‌دانیم که گرافیک بازی Final Fantasy VII Remake به مراتب بهتر از نسخه اوریجینال است و به گفته‌ی اسکوئر انیکس، این بازی حتی از نسخه اصلی بزرگ‌تر خواهد بود. از طرفی با اعلام برگزاری اولین کنفرانس خبری اسکوئر انیکس در E3، مشخص نیست که Final Fantasy VII Remake در کدام کنفرانس خبری نمایش داده شود. هرچه که باشد، باید گفت که دیگر زمان تجربه این بازی رسیده‌ است و سازندگان باید به این انتظار طولانی پایان دهند.

بازی Days Gone

Days Gone

بعد از نمایش ویدیوی هیجان‌انگیز از Days Gone در E3 2016، سونی و استودیوی بند در رابطه با این بازی سکوت کرده‌اند

 زمانی که بازی Days Gone برای اولین بار در E3 2016 با نمایش گیم‌پلی ۹ دقیقه‌ای رونمایی شد، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که این بازی همچنان با گذشت دو سال در فهرست انتظارهای E3 قرار بگیرد. استودیو بند (Bend Studio)، اینطور که شواهد نشان می‌دهد با آرامش کامل در حال توسعه‌ بازی پساآخرالزمانی است که در کنار زامبی‌ها، موجودات متفاوتی را برای به چالش کشیدن بازیکنان در خود دارد. آخرین گیم‌پلی Days Gone به وضوح وجود حیوانات را در این بازی تایید می‌کرد و از طرفی نیز به بازیکنان نشان می‌داد که می‌توانند با کمی تفکر بهترین روش را برای به اصطلاح «زنده‌ماندن» انتخاب کنند. اینکه یک گله از زامبی‌ها را به سمت خود بکشید یا با استراتژی روزنه‌ای را برای ترکاندن زامبی‌ها باز کنید، تمام اطلاعاتی است که ما از بازی Days Gone می‌دانیم. با این حال باید گفت با تاخیری که اخیرا برای انتشار این بازی زامبی‌محور اعلام شد، دیگر زمان آن رسیده که تاریخ انتشار دقیقی برای ساخته استودیو بند اعلام شود. بازی Days Gone روایت‌گر ماجراجویی شکارچی جایزه‌ای به نام دیکان سِینت جان است که به لطف آموزش‌های فراگرفته، می‌تواند در خارج از کمپ‌های غیر نظامیان زنده بماند. داستان Days Gone دوسال بعد از شیوع جهانی یک بیماری مرموز و در سرزمین‌های مرتفع شمال غرب پاسیفیک جریان دارد.

بازی Dreams

Dreams

بازی Dreams از آن رازهای کنفرانس‌های سونی است که بعد از سه سال هنوز هم در انتظار یک تاریخ عرضه رسمی دقیق برای آن نشسته‌ایم. بی‌شک جاه‌طلبی مدیا مولکول، سازنده Dreams در خلق اثری بلندپروازانه که در آن بازیکنان دست‌شان برای خلق رویای خود باز است، از همان ابتدا توانست هر بازیکن خلاقی را مجذوب کند. تاکنون اطلاعات زیادی از بازی Dreams منتشر شده است. اکنون می‌دانیم که با ورود به بازی دو گزینه Dreams Surfing و Dreams Shape در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد؛ در حالت Dreams Surfing که در حقیقت بخش داستانی بازی است، در سه دنیای متفاوت بازیکنان وارد ماجراجویی می‌شوند که در مجموع داستانی واحد را روایت می‌کند. داستان بازی از رویای یک شخص نشات می‌گیرد و با پیشروی در مراحل هرچه بیشتر رویای او را درک می‌کنید. از طرفی  Dreams Shape را داریم که برای خلق رویا توسط بازیکن تعبیه شده است. شما چه رویایی دارید؟ آیا در رویای شما همه جا تاریک است؟ یا نه دنیایی زیبا را متصور هستید؟ بازی Dreams دست بازیکنان را برای خلق مراحل و اشتراک گذاری آنها با سایر بازیکنان باز می‌گذارد و دقیقا همین ویژگی‌‌ها است که ساخته مدیا مولکول را شگفت‌انگیز می‌کند. طبق گفته سازندگان و ویدیوهایی که از Dreams منتشر شده می‌دانیم که در دنیای این بازی می‌توانید هر بازی دیگری را خلق کنید؛‌ یک اثر پلتفرمر، ساید اسکرولینگ، محصولی ترسناک یا شاید هم اثری که شما را داخل یک سفینه به میانه‌ی کوه‌ها می‌فرستد، بخشی از مراحلی است که در Dreams می‌توانید خلق کنید. امیدواریم که انتظارها برای یک تاریخ عرضه دقیق در سال ۲۰۱۸ برآورده شود و سونی به خواسته منتظران پاسخ دهد.

بازی Devil May Cry 5

Devil May Cry 5

داستان ساخت پنجمین Devil May Cry از اسفند سال ۱۳۹۴ قوت گرفت، زمانی که روبن لانگدون و جانی یونگ وش، دو صداپیشه و بازیگر Devil May Cry 4 تصویری را با لباس‌های مخصوص موشن کپچر منتشر کردند. به دنبال حذف این تصویر از شبکه‌ اجتماعی بازیگران، سکوت خبری Devil May Cry به مدت دوسال یعنی تا آذر ۹۶ ادامه داشت، زمانی که کاربری در انجمن Resetera ادعا کرد که به اطلاعاتی از ادامه این مجموعه دست پیدا کرده است. طبق گفته‌های این کاربر، قرار بر این بود که در مراسم‌ پلی‌استیشن اکسپرینس ۲۰۱۷ شاهد رونمایی از Devil May Cry 5 باشیم، اما با توجه به بازخوردهای نه چندان مثبت به E3 2017، سونی تصمیم گرفت تا با دستی پر به E3 2018‌ بیاید و در نتیجه رونمایی از ساخته کپکام نیز به تاخیر افتاد. شما می‌توانید توضیحات لو رفته از Devil May Cry 5 را به صورت کامل در زومجی مطالعه کنید.

اما یکی از اتفاقاتی که در هفته جاری افتاد ثبت رسمی دامین Devil May Cry 5 توسط کپ‌کام بود. با توجه به این رخداد می‌توانیم انتظار یک نمایش از بازی Devil May Cry 5 یا به اعتقاد برخی Devil May Cry V را داشته باشیم. باید دید که آیا هیدکی ایتسونو می‌تواند دوباره یک بازی فوق‌العاده Hack and Slash را از این مجموعه توسعه دهد یا خیر. در صورت حقیقت داشتن این خبر، احتمال دارد کپکام با دو بازی Devil May Cry 5 و Residen Evil 2 Remake در کنفرانس سونی حضور داشته باشد.

Playstation VR

 بازی‌های جدید برای پلی‌استیشن وی‌آر

احتمال رونمایی سونی از نسخه جدید هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر وجود دارد

بازی‌های واقعیت مجازی هنوز در ابتدای رشد خود هستند و طبیعی است که سونی به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران در این حوزه بیشتر از سایر استودیوها روی بازی‌های واقعیت مجازی تاکید کند. امسال نیز مسلما این کمپانی بازی‌های جدیدی را برای هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن‌ وی آر معرفی می‌کند. هر چند، سال گذشته انتظار داشتیم که ژاپنی‌ها نمایشی را از ویژگی‌های واقعیت مجازی GT Sport داشته باشند، اما این کمپانی ترجیح داد تا روی سایر بازی‌ها تمرکز کند. از طرفی می‌دانیم که بازیکنان در محصولاتی نظیر Dreams می‌توانند بازی واقعیت مجازی مخصوص به خود را توسعه دهند، در نتیجه شاید دور از انتظار نباشد که این ویژگی بازی Dreams در کنفرانس سونی به نمایش در بیاید. با این حال هنوز هم کمپانی‌های first-party و به ‌ویژه third-party مختلفی هستند که در حال کار روی بازی‌های واقعیت‌ مجازی‌اند و سونی نیز حتما با آغوشی باز از آنها استقبال خواهد کرد. از طرفی شایعاتی برای حضور بازی‌هایی مانند Bioshock Resurgence یا Resident Evil 2 Remake شنیده می‌شود که با حالت واقعیت مجازی به کنفرانس سونی می‌آیند، اما نمی‌توانیم اکنون با قطعیت این اخبار را تایید کنیم. سونی همچنین سه‌شنبه به صورت رسمی اعلام کرد که در روز شنبه ۱۹ خرداد بازی جدیدی برای پلی‌استیشن VR رونمایی می‌کند.

پیش‌بینی‌هایی شاید غیر ممکن اما جذاب

سونی تا به امروز نشان داده است که در کنار بازی‌های AAA، به بازی‌های مستقل نیز اهمیت می‌دهد

برای اینکه بدانیم سونی چه‌ برنامه‌هایی به‌طور مشخص دارد، باید تا زمان آغاز کنفرانس خبری صبر کنیم، اما برخی پیش‌بینی‌ها یا بیشتر امیدها وجود دارند که می‌تواند کنفرانس سونی را هرچه بیشتر به‌یاد ماندنی کند. رونمایی از کنسول قابل حمل یکی از این موارد است که البته شدیدا دور از انتظار به نظر می‌رسد. از طرفی سونی اعلام کرده است که فعلا قصد رونمایی از پلی‌استیشن 5 را ندارد و با توجه به پیشینه‌ی این کمپانی می‌دانیم که در زمان آماده شدن کنسول، احتمالا سونی کنفرانسی مجزا را برای معرفی ویژگی‌های سخت‌افزار جدید خود برگزار می‌کند. با این حال در زمینه نرم‌افزار فهرستی عظیم از مجموعه‌ها را داریم که پرداختن به هر یک از آنها فوق‌العاده خواهد بود.

اینکه ساکرپانج از بازی جدید Sly Cooper رونمایی کند یا اینسومنیاک گیمز از عرضه ریمستر بعدی Ratchet & Clank خبر دهد می‌تواند برای عاشقان بازی‌های پلتفرمر خبری فوق‌العاده باشد. یا تصور کنید، زمانی که نام یکی از سازندگان سری کیلزون آورده شود و شاهد رونمایی از Killzone 4 در نمایش بزرگ سونی باشیم. مدت‌ها می‌شود که دیگر نامی از سری Twisted Metal نیست یا اینسومنیاک گیمز بازی جدیدی از مجموعه Resistance را رونمایی نکرده است. اگر بخواهیم به صورت فهرست‌‌‌وار نام بازی‌های بزرگ را بیاوریم که انتظار داریم تا حداقل نمایشی از آنها را ببینیم، می‌توانیم به سری Syphon Filter از استودیو بند، بازی Infamous، بازی Little Big Planet از مدیا مولکول، Jack and Dexter از ناتی‌داگ، بازی جدید مجموعه Soulcalibur یا بازی جدیدی از مجموعه SOCOM اشاره کنیم که طبق شایعات به ویژه SOCOM به نظر می‌رسد که در کنفرانس سونی نمایشی داشته باشد.

اما شما چه انتظاری از کنفرانس مطبوعاتی پلی‌استیشن در نمایشگاه E3 2018 دارید؟ به نظر شما سونی می‌تواند مانند سال‌های گذشته کنفرانسی خوب را برای علاقمندان برگزار کند؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده