نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

ظرفیت روزافزون فلش‌ مموری‌ها

با پیشرفت تکنولوژی، ظرفیت فلش‌ها یا همان درایوهای کوچک، در حال بیشتر شدن است.

توسعه سیستم‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Dropbox و Google Drive هم تا به امروز موفق نشده نیاز کاربران به USB فلش درایو را از بین ببرد. ارسال اینترنتی فایل‌های تعداد بالا و پرحجم از طریق سیستم‌های جدید هنوز هم برای عده‌‎ای بسیار پردردسر است. برای مثال سرعت کند اینترنت گاهی فرآیند انتقال را طولانی و عذاب‌آور می‌کند. علاوه بر اینکه فلش‌ها قابل حمل نیز هستند. بنابراین بازار خرید و فروش فلش، به عنوان ابزار انتقال سریع و آسان حجم زیادی از اطلاعات، روز به روز مدل‌های جدید با قیمت‌ها و ظرفیت‌های مختلف عرضه می‌کند و هم‌چنان خریداران خود را حفظ کرده است.

فلش مموری‌ها با ظرفیت‌ها، قیمت‌ها، سرعت‌ها و اشکال ظاهری متفاوتی تولید می‌شوند. یکی از معیارهای مهم در خرید و فروش فلش مموری سرعت است. بویژه برای کسانی که به ‌طور مستمر و روزانه نیاز به انتقال فایل‌هایی با حجم بیش از چندین کیلوبایت دارند. فلش‌های با استاندارد USB 2.0 داده را با سرعت حداکثر ۴۸۰Mbps، فلش‌های با استاندارد USB 3.0 داده را با سرعت حداکثر ۶۴۰Mbps انتقال می‌دهند. شاخصه مهم دیگر، ظرفیت فلش است که وابسته به نیاز کاربران باید انتخاب شود. هر ساله ظرفیت فلش‌هایی که به بازار می‌آیند رو به افزایش است. البته فراموش نکنید ممکن است یک فلش درایو‌ حافظه‌ای بالا اما عملکرد خوبی نداشته باشد. در حال حاضر فلش مموری‌هایی می‌توانید پیدا کنید که صدها گیگابایت و یا حتی ترابایت اطلاعات را ذخیره می‌کنند.

برای مثال می‌توان به فلش یک ترابایتی Sansdisk اشاره کرد که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است و به موبایل، لپتاپ یا هر دستگاه دیگری متصل ‌می‌شود. از رقیب خود یعنی فلش دو ترابایتی DataTraveler Ultimate GT کینگستون هم سایز کوچکتری دارد. البته قیمت این فلش بسیار بالا و حدود ۳۵۰ دلار است. نمونه ۲۵۶ گیگابایتی آن ۱۵۰ دلار قیمت و ۱۳۰ مگابایت سرعت دارد. SanDisk Extreme CZ80 هم در لیست بهترین فلش‌های سال ۲۰۱۸ سایت تک‌رادار، رتبه سوم را به دست آورده است. این فلش ۳۲ گیگابایت ظرفیت و ۴۳دلار قیمت دارد و به صورت کشویی طراحی شده و احتمال آسیب دیدن آن بسیار پایین است.

 در سایت دیوار فلش مموری نو سن ديسک مدل Ultra Dual USB Drive 3.0 ظرفيت ۶۴ گيگابايت را تا ۳۰ هزار تومان زیر قیمت هم می‎توان خریداری کرد. با گارانتی مادام‌العمر شرکت ایران رهجو. این فلش مموری به دو رابط USB سایز کامل و micro USB مجهز شده و یک فلش مموری OTG به حساب می‌آید. دارای ابعاد حدود ۲۰ میلی‌متر عرض و ۱۱ میلی‌متر ارتفاع و طراحی کشویی است. سرعت انتقال اطلاعات در این فلش به اندازه USB3.0 نیست، یعنی به صورت میانگین ۱۱۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۳۲ مگابیت بر ثانیه است.

سایت تک‌رادار، به DataTraveler 100 Generation 3 شصت و چهار گیگابایتی کینگستون رتبه سوم را داده است. این فلش، مقرون به‌صرفه‌ترین فلش مموری ۶۴ گیگابایتی موجود در بازار با رابط USB 3.0 با سرعت خواندن ۱۵۰Mbps و سرعت نوشتن ۷۰Mbps و ابعاد ۱۰ در ۲۱ در ۶۰ ميلی‌متر است. شرکت کینگستون در دنیا به فلش‌هایش شهره است. با مراجعه به بخش قطعات و لوازم جانبی سایت دیوار می‌توانید طیف وسیعی از آگهی‌های خرید و فروش فلش از برندهای مختلف از جمله سن‌دیسک و کیگستون را مشاهده کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده