نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۱

اپل به Steam Link اجازه انتشار روی iOS را نداد

کمپانی اپل به علاقه‌ی خود مبنی بر انتشار برنامه‌ی Steam Link از طریق فروشگاه اپ استور پایان داد و این برنامه را منتشر نخواهد کرد.

با توجه به جدیدترین اخبار منتشر شده، اپلیکیشن جدید Steam Link، برنامه‌ی استریم کردن بازی‌های شبکه‌ی Steam روی گوشی‌های همراه، که قرار بود برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید منتشر شود، ظاهرا در انحصار اندروید قرار خواهد گرفت (حداقل برای مدتی محدود)؛ چرا که اخیرا کمپانی Valve، سازنده این اپلیکیشن، خبر تصمیم کمپانی اپل مبنی بر منتشر نکردن این برنامه روی فروشگاه App Store را تایید کرده‌ است.

کمپانی ولو این برنامه را در ماه اردیبهشت معرفی و انتشارش برای iOS و اندروید را تایید کرد. با توجه به مطلبی که این کمپانی منتشر کرد، شرکت اپل قبل از معرفی برنامه‌ی استیم لینک که در تاریخ ۹ مِی (۱۹ اردیبهشت) انجام شد، انتشار آن برای سیستم‌عامل iOS را تایید کرد، اما دقیقا یک روز بعد از رسانه‌ای شدن این خبر، شرکت اپل آن را تکذیب کرد. از نظر کمپانی اپل، برنامه‌ی Steam Link با دستورالعمل‌هایی که قبلا در این کمپانی و تیم بررسی این شرکت تنظیم شده بوده است، مغایرت داشته و درنتیجه، آن‌ها تاییدیه‌ی خود را لغو کردند.

کمپانی ولو اعلام کرد که بحث اصلی با شرکت اپل بر سر این بود که اپلیکیشن استیم لینک همچون دیگر برنامه‌های کنترل صفحه‌ی دسکتاپ از راه دور بر پایه‌ی اتصال لَن (LAN-based remote desktop) که در فروشگاه اپل موجود هستند، است و علاوه بر این، کمپانی ولو مدعی شد که اپل علاوه بر اینکه عدم علاقه‌ی خود را نسبت به این برنامه اعلام کرد، انتشار آن در فروشگاهش را نیز بلاک کرده است.

Steam Link

کمپانی ولو بعد از این اتفاقات، برنامه‌اش را تغییر نداد تا رضایت اپل را جلب و برنامه‌اش را در اپ استور منتشر کند؛ بلکه از دید ولو، این خود اپل است که باید دیدگاهش نسبت به Steam Link را تغییر دهد. در ادامه نظر کمپانی ولو را می‌خوانیم:

تیم ما ساعت‌ها روی این پروژه کار کرده است و خیلی تلاش کرد تا تاییده‌ی کمپانی اپل را به‌دست بیاورد؛ درنتیجه ما به شکلی کاملا واضح ناامید هستیم و امیدواریم که اپل در آینده تصمیم خود را تغییر دهد.

به نظر می‌رسد که سیاست برنامه‌ی Steam Link مبنی بر فروش بازی‌های موجود در استیم به کاربران iOS و اختصاص ندادن بخشی از پول دریافتی به کمپانی اپل، در تصمیم این کمپانی آمریکایی مبنی بر عدم فروش این برنامه در فروشگاهش بی‌تاثیر نبوده است. البته این یک فرض است و هنوز کمپانی اپل درباره تصمیمش توضیح بیشتری ارائه نکرده است.

هنوز مشخص نیست که آیا برنامه‌ی دیگری که کمپانی ولو معرفی کرده بود، برنامه‌ای که روی استریم کردن فیلم‌ها و ویدئوهای مختلف در گوشی‌های موبایل متمرکز است، نیز توسط اپل بلاک خواهد شد یا خیر؛ فعلا کاربران سیستم‌عامل اندروید می‌توانند این اپلیکیشن را از فروشگاه Google Play Store دریافت کنند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده