نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵

چاپگر دست دوم برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که برای کارهای حرفه‌ای به پرینتر نیاز ندارند اما به دنبال خرید یک چاپگر هستند، گزینه‌های دست دوم انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

در حالی که برای کاربردهای حرفه‌ای اداری خرید و فروش پرینتر دست دوم چندان رایج نیست، برای دانشجوها، برای کسانی که به بیش از یک پرینتر احتیاج دارند و برای مصارف رومزه خانگی پرینتر استفاده شده انتخاب عاقلانه و به صرفه‌ای به نظر می‌رسد. عموما تفاوت پرینتر نو و دستگاهی که یک یا دو سال مورد استفاده قرار گرفته در تعداد صفحاتی است که در دقیقه به چاپ می‌رسد. قطعا چاپگر نو برتری‌های تکنولوژیکی دارد اما گاه این تفاوت‌ها چنان تخصصی و حرفه‌ای است که یک کاربر معمولی متوجه آن نمی‌شود و تفاوتی در کارکارد دو دستگاه نمی‌بیند.

البته امروز بازار خرید و فروش پرینتر دست دوم در مقایسه با گذشته بسیار گسترده شده است چرا که سرعت تعویض پرینترها بالا رفته و کاربران مدل‌ دستگاه‌های خود را زود به زود آپدیت می‌کنند. بنابراین گاهی مدل سال گذشته را هم با قیمت کم‌تر می‌توان خرید. بنابراین بهتر است ابتدا مدل مورد نظر بر اساس معیارها و نیازها انتخاب شود و سپس به جست‌و جوی دست‌دوم چاپگر مورد نظر پرداخته شود. البته باید در نظر داشت که کمپانی‌ها سیاست‌هایی را در پیش‌ گرفته‌اند که از گسترش بازارهای دست دوم جلوگیری کنند. برای مثال قیمت‌ کارتریج‌های مدل‌های قدیمی‌تر را بالا می‌برند تا خرید و استفاده از آنها پرهزینه شود و انتخاب دستگاه‌های جدید به صرفه‌تر به نظر برسد.

پرینتر‌های کارکرده را قبل از خرید حتما باید تست کرد. چون ممکن است نشتی کارتریج، گیر کاغذ و ایرادات رایج دیگری داشته باشند. البته پرینترهای نو هم پس از مدتی ممکن است مشکل‌آفرین ‌شوند. مثلا در چاپگرهای اچ پی که به کیفیت بالا شهره هستند، جمع شدن کاغذ، چاپ کم‌رنگ نوشته در برخی قسمت‌ها، سایه اندازی، نمایش خطای ۵۰.۴، پیدا نکردن درایور برای سیستم عامل خاص از جمله موارد رایج است. گاهی چاپگر دست دوم ممکن است تحت تعمیرات قرار گرفته باشد. مزیت دستگاه‌های تعمیر شده در این است که عموما برای مدتی طولانی بدون مشکلات اساسی به کار خود ادامه می‌دهند. گارانتی موضوع دیگری است که باید به آن توجه داشت. دستگاه‌های دست دوم بعضا گارانتی ندارند و این یکی از معایب عمده خرید پرینتر کارکرده است.

یکی از مراجعی که برای خرید و فروش پرینتر دست دوم می‌توان به آن مراجعه کرد سایت دیوار است. با ورود به بخش رایانه سایت، طیف وسعی از آگهی‌ها دیده می‌شوند. از ‌اچ پی گرفته تا اپسون، توشیبا، برادر، سامسونگ، ریکو و ... در میان برندهای موجود دیده می‌شود. بیشترین آگهی‌ها مربوط به اچ پی است که محبوبیت چاپگرهای این کمپانی در ایران را نشان می‌دهد. ارزان‌ترین چاپگر اچ اپی در دیوار ۱۰۰ هزار تومان و گران‌ترین آن ۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. از طرف دیگر برای برندهایی چون توشیبا و برادر و ریکو تعداد موارد به فروش‌ گذاشته شده بسیار محدود است. مزیت خرید از دیوار در این است که اکثریت فروشنده‌ها امکان تست حضوری را به خریداران داده‌اند و اطلاعات جامعی را در زمینه مدت کارکرد، قابلیت‌ها، موارد تعمیر شده دستگاه در اختیار مخاطب گذاشته‌اند. بعلاوه پرینترهایی که دارای گارانتی هستند نیز به وفور در میان آگهی‌‌ها دیده می‌شوند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده