نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

سخنان دیوید لیچ در مورد فیلم The Division

دیوید لیچ، کارگردان فیلم Deadpool 2 (دِدپول ۲) جزئیاتی در مورد فیلم The Division به اشتراک گذاشت و نظر خود را در رابطه با عدم موفقیت اقتباس سینمایی بازی‌ها، بیان کرد.

یوبیسافت در حال ساخت فیلمی براساس بازی The Division است. در بهمن ۹۵، یوبیسافت از انتخاب استیون گیگان، کارگردان فیلم Gold (طلا)، فیلم Syriana (سیریانا) و نویسندهٔ فیلم Traffic (قاچاق)، برای کارگردانی این فیلم خبر داد، اما در نهایت کارگردانی این فیلم به دیوید لیچ سپرده شد. جسیکا چستین و جیک جیلنهال از جمله بازیگرانی هستند که تاکنون حضور آن‌ها در فیلم The Division تأیید و اعلام شده است. گیگان نیز ظاهراً همچنان به‌عنوان نویسندهٔ فیلمنامه در این پروژه حضور خواهد داشت.

طبق خبری که ‌سایت وِرایتی تقریباً یک ماه پیش منتشر کرده بود، دیوید لیچ، کارگردان فیلم Deadpool 2 (ددپول ۲)، وظیفهٔ کارگردانی اقتباس سینمایی بازی ویدئویی The Division که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد بر عهده خواهد داشت. دیوید لیچ در مصاحبه‌ای از روند ساخت این فیلم سخن گفت که برای آن دسته از طرفداران بازی The Division که منتظر اکران فیلم سینمایی آن هستند، خوشحال‌کننده است.

وی در مصاحبه با سایت کلایدر گفت که وی و تهیه‌کنندگان فیلم The Division، با جدیت در حال پیش بردن پروژه هستند. در حال حاضر این فیلم هنوز در مراحل ابتدایی کار قرار دارد و سازندگان در حال بررسی هستند تا بهترین انتخاب را برای نویسندگی فیلمنامهٔ این فیلم اقتباسی داشته باشند. با این حال دیوید لیچ و همکارانش از همین حالا برای شروع کار بسیار هیجان‌زده هستند.

دیوید لیچ در پاسخ به سؤال در مورد زمان احتمالی شروع مراحل ساخت و پیش‌تولید فیلم The Division چنین گفت:

از ایدهٔ همکاری با جیک جیلنهال و جسیکا چستین خوشم آمد و این اتفاق برایم هیجان‌انگیز و جالب است، خب با این شرایط چه کسی برای شروع مراحل تولید و پیدا کردن ایده و چسبیدن به آن، مشتاق نیست؟

division

در ژانویه ۲۰۱۷ استیون گیگان از سوی یوبیسافت برای نگارش فیلمنامهٔ فیلم The Division معرفی شد، اما سخنان جدید دیوید لیچ مبنی بر اینکه وی هنوز هم دنبال نویسنده است، بدین معناست که وی شاید در نهایت استیون گیگان را از پروژه کنار بگذارد و گیگان علاوه بر فرصت کارگردانی، فرصت نگارش فیلمنامهٔ این فیلم را هم از دست بدهد.

خبرنگار کلایدر در ادامه از دیوید لیچ پرسید که چه چیزی وی را علاقمند به ساخت اقتباس سینمایی The Division کرده است که وی به دنیایی که یوبیسافت خلق کرده است اشاره کرد؛ لیچ در این رابطه چنین گفت:

فکر می‌کنم جهانی که هنرمندان شرکت یوبیسافت خلق کردند واقعاً جذاب و گیراست، علی‌الخصوص برای کسانی که بازی را دوست داشته‌اند، اما کسانی که تنها بخش هنری و کیفیت بصری بازی را دوست داشتند و با کنجکاوی دنبالش می‌کردند نیز تجربه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده بود. فکر می‌کنم این بازی سؤالات جالبی را در رابطه با اجتماع مطرح کرد و قرار دادن مردم در موقعیت‌های جالب به تصویر کشیده‌شده در بازی را نیز فراموش نکنید. فکر کردم که این دنیا برای من، تفریحگاه باحالی است.  

بازی ویدئویی The Division در کنار ویژگی‌ها خوب، بازی بدون مشکلی نبود و شاید طرفداران زیادی این بازی داشته باشد، اما شاید همان اندازه هم کسانی بودند که این بازی را تجربه‌ای معمولی و نه چندان خوب دانستند. این موضوع که از روی این بازی قرار است فیلمی سینمایی ساخته شود، با بازخوردهای متفاوتی همراه بود و بسیاری از همین حالا این فیلم را هم در ردهٔ دیگر اقتباسات سینمایی شکست‌خوردهٔ برگرفته از بازی‌های ویدئویی قرار می‌دهند. سایت کلایدر از دیوید لیچ پرسید که آیا نگران نیست فیلم وی نیز دچار نفرین شکست اقتباسات سینمایی بازی‌های ویدئویی شود که لیچ در پاسخ گفت:

هم آره هم نه. صنعت سینما و صنعت گیم دو تجربهٔ متفاوت هستند. مشخصاً در بازی ویدئویی شما داستان خود را روایت می‌کنید و در دنیایی اکتیو قرار دارید. سینما در مورد دیدگاه شخصی است که داستان را روایت کرده و به جلو می‌برد (پسیو بودن). فکر می‌کنم برخی اوقات این دو مقوله دچار تضاد و هم‌ستیزی می‌شوند، اما در مورد پروژهٔ The Division این طور است که با تِم بزرگ‌تری روبه‌رو هستیم و در آن دنیا شما می‌توانید شخصیتی را جدا کرده یا شخصیت‌های جدید و عالی به کار اضافه کنید و داستانی جذاب برای روایت داشته باشید و همچنین جلوه‌های تصویری زیبایی خلق کنید که مردم دوست داشته باشند؛ در مجموع فکر می‌کنم می‌توان فیلم خوبی بسازم.

هنوز تاریخ شروع مراحل پیش‌تولید، فیلمبرداری و تاریخ اکران فیلم The Division اعلام نشده است و باید منتظر اخبار آتی بمانیم. آخرین فیلمی که از بازی‌های یوبیسافت ساخته شد، فیلم Assassin's Creed (اساسین کرید) بود که در این فیلم بازیگرانی چون مایکل فاسبندر، ماریون کوتیار، جرمی آیرونز، مایکل کی ویلیامز، برندن گلیسون، شارلوت رمپلینگ و آریان لابد به ایفای نقش پرداخته بودند. مایکل لسلی، بیل کالج و آدام کوپر نویسندگان این فیلم اکشن، ماجراجویی و فانتزی بودند و کارگردانی آن را جاستین کورزل بر عهده داشت. کمپانی یوبیسافت همچون مجموعه بازی‌های Assassin's Creed، برای ساخت این فیلم هم کم نگذاشت و بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری در اختیار سازندگان قرار داد. ولی خب این مرتبه نیز ساخت فیلمی بر اساس بازی ویدئویی با شکست همراه بود و منتقدان حسابی از خجالت فیلم Assassin's Creed درآمدند. این فیلم در گیشه نیز چندان موفق نبود و تنها توانست ۲۴۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.

در دنیای  The Division شما می‌توانید شخصیتی را جدا کرده یا شخصیت‌های جدید و عالی به کار اضافه کنید و داستانی جذاب برای روایت داشته باشید و همچنین جلوه‌های تصویری زیبایی خلق کنید که مردم دوست داشته باشند

چندی پیش یوبیسافت رسماً بازی The Division 2 معرفی کرد. با اینکه اطلاعات زیادی در مورد این بازی منتشر نشده، اما طبق گفتهٔ یوبیسافت، نمایش ویژه‌ای برای The Division 2 در E3 2018 تدارک دیده شده است و احتمالاً در این رویداد جزئیات بیش‌تری از جهان و ویژگی‌های بازی منتشر خواهد شد.

دیوید لیچ در سال ۲۰۱۴ با کارگردانی قسمت اول فیلم John Wick (جان ویک)، اولین تجربهٔ کارگردانی خود را تجربه کرد و در واقع وی دستیار اصلی چاد استاهلسکی بود. او سپس فیلم جاسوسی Atomic Blonde (بلوند اتمی) را با حضور شارلیز ترون ساخت که این فیلم با بودجهٔ ۳۰ میلیون دلاری، حدود ۹۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. آخرین ساختهٔ دیوید لیچ، یعنی فیلم Deadpool 2 نیز به‌تازگی روی پرده رفته است و امتیازات خوبی از منتقدین دریافت کرده و فروشی خوبی نیز در گیشه داشته است. رایان رینولدز در نقش ددپول، جاش برولین در نقش کیبل، زازی بیتز در نقش دومینو،‌ استفان کاپیساک در نقش کلاسوس، برایانا هیلدبرند در نقش نگاسونیک، لزلی اوگامس در نقش Blind Al، تی جی میلر در نقش ویزل، مورنا باکرین در نقش ونسا، کارا سانی در نقش دوپیندر، جک کزی در نقش بلک تام، جولیان دنیسون در نقش راسل، کوتسونا شیئوری در نقش یوکیو، بیل اسکارشگورد در نقش زایت‌گایست، رابرت دیلینی در نقش پیتر، لوئیز تن در نقش شاتراستار و تری کروس در نقش بدلام، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Deadpool 2 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم تا این لحظه فروش  ۳۷۰ میلیون دلاری در گیشه داشته است. موفقیت‌های فیلم Deadpool 2 تنها به گیشه محدود نشده است و این فیلم توانسته رضایت تماشاچیان را نیز به همراه داشته باشد و از سینما اسکور نمرهٔ عالی A را دریافت کند. پروژهٔ بعدی دیوید لیچ نیز ساخت فیلم فرعی مجموعهٔ سریع و خشمگین با نقش‌آفرینی دواین جانسون و جیسون استاتهام است که برای اکران در تاریخ ۲ آگوست ۲۰۱۹ (۱۱ مردادماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.

 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده