نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲

رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی از افزایش توسعه بازی‌های انحصاری می‌گوید

جان کودرا در جلسه پرسش و پاسخ اخیر کمپانی سونی اعلام کرد که این کمپانی می‌خواهد تا با سرمایه‌گذاری بیشتر توسعه بازی‌های انحصاری را افزایش دهد.

در جلسه پرسش‌ و پاسخ کمپانی سونی که در جریان رویداد روز سرمایه‌گذاران در شهر توکیو برگزار شد، جان کودرا، رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی درباره برنامه این کمپانی در ارائه بازی‌های انحصاری بیشتر برای کنسول‌های پلی استیشن مورد سوال قرار گرفت و کودرا اطلاعات بیشتری را در این‌باره به اشتراک گذاشت.

کودرا صحبت‌هایی را‌ درباره بازی‌های انحصاری سونی (بازی‌هایی که به وسیله استودیو‌های داخلی سونی در حال توسعه است) ارائه کرد و از «چندین بازی» که طبق روال معمول در حال توسعه است، سخن گفت. با این حال، با مقایسه سال مالی ۲۰۱۷ (از آوریل ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۸) و سال مالی ۲۰۱۸ (از آوریل ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۱۹) می‌توان گفت که توسعه بازی‌های انحصاری در سال مالی جاری «بهبود و افزایش» داشته است و به طبع آن هزینه‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.

در بخش دیگری از این جلسه پرسش‌ و پاسخ، کودرا اضافه کرد که سرمایه‌گذاری روی بازی‌های انحصاری به معنای افزایش تعداد IPها نیست، چنان‌که در حال حاضر هم کمپانی Sony مالک IPهایی نظیر Horizon Zero Dawn، God of War و IPهای موفق و قدرتمند دیگری است که باید به مجموعه‌ای از بازی‌ها تبدیل شوند و از این طریق درآمد مربوط به آنها می‌تواند افزایش یابد.

افزایش توسعه بازی‌های انحصاری سونی از ماه آوریل ۲۰۱۹ نیز مقوله بسیار جالبی است، چرا که می‌تواند حاکی از اهداف سونی برای پشتیبانی از پلی استیشن 5 با ارائه فهرست بزرگی از بازی‌های انحصاری در زمان عرضه کنسول باشد.

sony

در اسلاید بالا می‌توان جزئیات جالب بیشتری را که مربوط به سال مالی فعلی (تا پایان آوریل ۲۰۱۹) است، مشاهده کرد که از افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه کمپانی سونی حکایت دارد. جالب است که افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه بیش از سال مالی ۲۰۱۷ است و کمپانی سونی از همین حالا سرمایه‌گذاری در این بخش را افزایش داده است. همچنین گفته می‌شود که جان کودرا از پاسخ به سوالاتی پیرامون نسل بعدی کنسول پلی استیشن خودداری کرده است.

اخیرا کودرا اعلام کرد که کنسول PS4 به پایان چرخه حیات خود نزدیک شده است و بسیاری تصور کردند که این گفته به معنای عرضه کنسول جدید کمپانی سونی در آینده نزدیک است، اما گزارش وال‌استریت ژورنال مشخص کرد که سونی سه سال آینده را به توسعه پنجمین نسل از کنسول‌های خانگی پلی استیشن اختصاص خواهد داد و علاقه‌مندان باید مدت زمان بیشتری را منتظر این کنسول بمانند. کودرا در این گزارش اظهار داشت:

ما سه سال آینده را صرف زمینه‌سازی قدم بعدی خواهیم کرد و با استفاده از این فرصت برای جهشی بلندتر در آینده آماده خواهیم شد.

شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده